Bianchi kuma vs Trek marlin

HannesF

Medlem
Hej på er!
Jag cyklar idag på en Bianchi Kuma 29.2, årsmodell 19-20 skulle jag tro. Jag funderar nu på att sälja den för att köpa något nytt i prisklassen ca 7000kr. Cykeln kommer endast användas för lättare cykling på grusvägar samt kanske någon stig då och då. Jag fattar att jag inte får någon supercykel för det priset, men det är jag heller inte ute efter. Den cykel jag kikat mest på just nu är Trek Marlin 6.

Vad anser ni om den cykeln? Är det värt att sälja bianchin för Treken eller fortsätta kriga på med italienaren?
Eller finns det något bättre i samma prisklass?

Alla tips mottages!

Vad är det som Bianchin saknar som får dig att vilja uppgradera? Ska du cykla lite grusväg och enklare stig fungerar den väl utmärkt?

En Trek Marlin 6 gen 2 för knappt 7000 på rea nu skulle så vitt jag kan se inte vara mycket till uppgradering. Samma gaffel och fortfarande qr på hjulen, likvärdiga bromsar, men 1x drivlina.

Vad är det som Bianchin saknar som får dig att vilja uppgradera? Ska du cykla lite grusväg och enklare stig fungerar den väl utmärkt?

En Trek Marlin 6 gen 2 för knappt 7000 på rea nu skulle så vitt jag kan se inte vara mycket till uppgradering. Samma gaffel och fortfarande qr på hjulen, likvärdiga bromsar, men 1x drivlina.
Hej!

Tack för input!
Det finns egentligen inga stora anledningar till ett ev byte, det var mest om Treken är så pass mycket bättre att det skulle vara värt det. De enda små synpunkterna jag har på bianchin är att växlarna väldigt ofta inte hamnar i rätt läge när jag växlar, trots ett antal justeringar för att förbättra detta. Det k sig är ju ganska irriterande när man cyklar, jag brukar behöva växla upp två för att sedan växla ner en, för att rätt växel ska läggas i.

Tillbaka
Topp