BIBS med shorts för XC MTB & Gravel

vira20

Aktiv medlem
Hej! Önskar en något mer avslappnad bralla än mina Lycra Bibs där ballen står ut som en vakuumförpackad prinskorv.

Dock vill jag gärna att dem sitter uppe med hängslen som bibs.
Har ni några ytterligare bra alternativ än de jag listar här? Gärna inner + ytterbralla.

• Void MTB Twain (slut i lager)
  • Scott Gravel Hybrid +++ (Lite för långa)
1715936289907.png
1715936298102.png

Någon som har testat dessa? Verkar vara väldigt små fickor och dom saknar också dragkedja? Fattar inte heller fickorna på ländryggen man kommer väl ha en tröja över ändå? Svårt att hitta bra bibs med mer relaxfit...

Behöver bara ficka för mobil och nycklar... Men om halva mobilen ska hänga utanför så kan det ju kvitta.

Hur tänkte de märken där tajta delen går längre ner än den fladdriga? Hujedamej.

400x0 (1).jpg

Själv kör jag alltid bibs med shorts över på mtb'n, tycker det funkar bra. Dock är shortsen alltid längre än bibsen.

Sorry för halvt OT?

Haha ja, det e så snyggt med bibs också med en loosefit jersey.... Önskar det fanns röda bibs så när pungen glider över blöjan så man kan se dom tydligt. Kulorna alltså....

Jag har två Gorewear C7 Pro 2in1, blåa nedan och en svarta. Är mycket nöjd, men behöver nu oftast cargobibs, så använder de inte längre. Tillverkas inte längre, men går kanske att hitta.

gore_wear_shorts_gore_r_c7_pro_2in1_kurze_traegerhose_3_600x600.jpg

Tillbaka
Topp