bike buster sega med bestälningarna?

Magnus_sungam

Ny medlem
tjenare .. bestälde mina grejer ca 2 veckor sedan och det står att det ska ta några dar bara ... bara jag som har detta problemet ;D?

Dato Kl. Registrering
24. august 2007 03:14 Modtaget til videresendelse til SVERIGE
24. august 2007 03:24 Afsendt til SVERIGE
24. august 2007 12:15 Ankommet til SVERIGE
27. august 2007 08:18 Forsøgt udleveret

Forsøgt udleveret = ???????????????

siten finns ju på svenska annars...
Dock hände samma sak med mig, fast det var det svenska spedition företaget som satt på prylarna i typ en vecka.

Tja!

Det är Posten som har hand om leveranserna, åtminstone om det är små paket. Jag hade exakt samma problem som du...

Paket finns nästan garanterat hos ditt utlämningsställe (eller på väg dit). Prova med att ringa Posten eller ditt utlämningsställe!

Lycka till!

Annars skriv till Bikebusters kundtjänst de brukar vara väldigt snabba med att svara.
Hade samma problem med ett paket nyligen. Killen hos BB suckade tungt över postens logistik och avslöjade att de förhandlade med DHL om byte till dem.

Har handlat från BB och de var snabba och det lilla paketet med däck mm kom i brevlådan. Om det går segt är det troligen inom Sverige det sinkas. Har just nu ett paket från CRC på drift, ankom till Sverige på 4 dagar men varit på drift i Sverige i 10 dagar och kan inte hittas. Meddela BB så de kan trycka på från sitt håll. Lycka till!

Hej, vad hände? Har exakt samma problem...
Varför lämnar man inte en avi i brevlådan när ingen är hemma? (och vem är hemma en vardag mitt på dan...)
Och går det att få fram svenska postens trackingnummer nånstans?

Vet inte om det bara är svenska posten som sinkar....
Fick bekräftat via mail att mina prylar var skickade 17:23 den 13:e September.

Dato Kl. Registrering
14. september 2007 22:04 Modtaget til videresendelse til SVERIGE

Mer än ett dygn senare har det inte kommit längre.

/Johan

Scott tokig skrev:
-------------------------------------------------------
> Skriv till Bikebuster dom e snabba med att
> hjälpa.

Gjorde det igår på eftermiddagen då min ordertracking visade sig vara avslutad. Fick ett snabbt svar och att de skulle undersöka det. Sen fick jag veta att det befann sig:

Dato Kl. Registrering

Men vet inte om ett snabbt mailsvar hjälper här(även om det är ett plus att de svarar väldigt fort). Och vad kan Bikebuster göra åt det när posten har paketet?

Senast (ifjol) jag beställde från Bikebuster så var det Schenker som tog över på svenska sidan och då tog det tid...
Övriga gånger har det varit posten som hanterat det och då har det gått snabbt. Med ganska stor säkerhet så spelar paketets storlek roll för vilka som tar hand om paketet i Sverige.
Bikebuster själva har alltid varit snabba när jag eller någon kompis beställt.

Då borde Per Bausager själv cykla ut med paketen till kunderna.
Det är Bikebuster som man handlar av och inte Schenker eller Posten.

Det är Bikebusters sak att ha bra fraktbolag som sköter leveransen till kunderna.

Miss Lycka skrev:
> Då borde Per Bausager själv cykla ut med paketen
> till kunderna.
> Det är Bikebuster som man handlar av och inte
> Schenker eller Posten.
>
> Det är Bikebusters sak att ha bra fraktbolag som
> sköter leveransen till kunderna.

Helt klart.

/Johan

Fan då måste jag handla mer med dem, hel cool om det kommer en gammal proffscyklist cyklade med mina grejer undrar hur snabbt han kan cykla till Umeå? :-P

Miss Lycka skrev:

> Det är Bikebusters sak att ha bra fraktbolag som
> sköter leveransen till kunderna.

Förvisso, men de kan normalt sett bara välja en speditör inom sitt eget land. Vad den speditören har för avtal med andra bolag när paketet lämnar landet har Bikebuster och andra fraktkunder ingen reell möjlighet att påverka...

Vi kan ju ta ParcelForce (UK) som ett exempel. Inom UK så är det en tjänst som köps av Royal Mail. Utanför Storbritanniens gränser så är det andra speditörer som tar över. När paketet kommer till Sverige så kan det antingen komma med posten eller Schenker. För cykelprylar så blir det väl oftast med Schenker pga. storleken på paketen men gränsdragningen är inte självklar...
Jag har försökt att spåra både Parcelforcepaket från UK och paket från Bikebuster och mötts av ett antal "vi vet inte" när jag försökt klura ut vem försändelsen lämnats över till när den passerat gränsen...

Det finns möjlighet för BB att ställa krav på leveranssäkerhet.
BB har haft stora problem under lång tid och har även dragit igång med att lägga upp en svensk hemsida. De håller även på i Norge.

Det är väl ett krav att lösa logistiken först innan man går "Scandinavia wide"!

Jag har gjort tre köp från Bikebuster senaste tiden. I alla fall har jag blixtsnabbt fått besked om att min order är mottagen, inom några timmar att den är packad och ingen gång senare än ett dygn kunnat se att den är på väg och kommen till Sverige.

Sedan händer något. Posten i Sverige försöker leverera till dörren. Som någon eller några påpekat är få hemma dagtid. Inte heller jag. Jag fick vänta två dagar från det att de försökt leverera (vilket faktiskt i båda fallen var samma dag paketet kom till Sverige) innan aviseringen kom hem.

Tredje gången hande jag lärt mig något och gick direkt till mitt postutlämningsställe samma dag som paket kommit till Sverige (det kom på morgonen - jag var hs ICA på kvällen) och hämtade mitt paket. Tre dagar senare kom aviseringen hem!

De båda första gångerna gjorde jag beställmningen på helgen och fick hämta paketet på fredan. Egentligen inte så j-vla kass det heller. Sista gången tog det tre dagar totalt innan jag hade mina grjeor i handen. Däremot har jag skicka tillbaka saker som jag "lurats" av köpa av kundtjänsten. Där har det nu gått ca tre veckor och häromdan fick jag svar att det normalt tar en månad innan de återbetalar... Tur att jag inte får någon ränta på mina pengar på lönekontot. Och tur att jag har en välbärgad hustru!

jag har också precis beställt från Bikebuster en cykel samt cykelskor och båda paketen har kommit inom en vecka. Problemet är på den svenska sidan när posten tar över.

Ja ni, kanske första och sista gången jag beställer från utlandet. Gjorde beställningen den 13 sep kl 12 för att de skulle få iväg det samma dag och får även en bekräftelse på att det är skickat och fick kollinumret.

Sen ser det inte så ljust ut:

Dato Kl. Registrering
14. september 2007 22:07 Afsendt til SVERIGE
17. september 2007 09:14 Ankommet til SVERIGE
18. september 2007 07:20 Ankommet til omdelingscenter SVERIGE
19. september 2007 08:33 Registreret i udlandet

Sökning på svenska postens hemsida ger inget resultat bara på den danska postens hemsida.

Vad är det som händer? Har ni andra haft tur när ni gjorde era beställningar?

Vänta man på nåt gott så är det bara härligt eller.....

/Johan

Ringde posten som via sina söksystem hittade det skickas med PNL i sverige. Bara det att PNL hanterar bara företagspaket och måste nu lämnas till över posten idag och det tar ytterligare minst 2 arbetsdagar innan paketet når mig. Grattis Bikebuster. 9 arbetsdagars leveranstid inte 3-7.

/Johan

Det är ju inte mycket Bikebuster kan göra åt att Posten är sega i vändningarna. Vill man ha stabilare frakt så får man betala mer... eller t ex köpa grejerna hos LBS, och då kostar det ju oxå mer men du riskerar inte något frakttrassel. Kan det vara så enkelt att det är sånt man får för dom där "extra" pengarna man betalar hos sin LBS? Är det rentav sant det där dom säger att "man får det man betalar för"?

Det är ju posten som köper tjänster hos PNL. Hur skall något postorderföretag som hellst kunna skydda sig mot det? Nämn ett fraktbolag i Sverige som det inte finns en hatråd om här på happy?

Valhall skrev:
> Nämn ett fraktbolag i Sverige som det inte finns en
> hatråd om här på happy?

Nämn ett enda företag (i vilken bransch som helst) som alla är 100% nöjda med. Det finns definitivt frakbolag i Sverige som iaf har extremt mycket färre hattrådar på happy än Posten. Om det beror på att fler anlitar de billiga fraktbolagen eller om de dyra håller högre kvalitet, det kan man fundera på.

Jag som startat denna tråd, märkte sedan att paketet legat på posten typ 3 dagar innan jag ringe., så ring posten och om dem inte har det, ere bah drömma och glömma allt som har med ditt paket att göra ;):P

Jag har beställt två ggr och grejorna kom snabbt ( c:a 1 vecka ) men om de är sega på något så är det att betala tillbaks pengarna vid retur - det tog 22 dagar att få tillbaks pengarna och då hade dom skickat ett kolfiber styre som varit monterat ( med KLÄMM skador ).

CRC har jag oxå handlar av 2 ggr de grejorna kom på 5-6 dagar och de är snabbare att betala tillbaks vid retur oxå.

Tillbaka
Topp