Bike cover

Bike cover
Bike-cover är för posers :)

/Muerto som dragit en 30 cm lång repa i färgen på sidan av sin ram och har en massa kedjemärken på den också. :)

Bike cover
T-röd har fiiiin leeeen bouque! :-)
Det är ju fett man vill få bort, eller hur? Och T-röd funkar finfint. Och mitt Bike cover har inte blivit det minsta solkigt efter 1 års användning.
//Johan

Bike cover
Etanol är alkoholen i spriten man dricker. Metanol är det i t-Röd tror jag, men den är dock denaturerad så man inte gärna ska dricka den... :)

Bike cover
Ja jävlar, det står faktiskt Etanol på T-röd flaskan när jag tittar efter.
Vilket alltså skulle betyda att T-Röd skulle vara drickbar utan skador ifall det inte var för denatureringen alltså..

Metanol kör man speedwayhojar på, och det ska man inte dricka utan käpp.

Senast redigerad av en moderator:
Bike cover
Jag har satt på bikecover på hojjen nu, gjorde rent med T-röd (jag drack inget)
"Tejpen" var följsam och lätt att applicera. Får väl se hur det blir med tiden...

Bike cover
Markus F skrev:
-------------------------------------------------------
> Ja jävlar, det står faktiskt Etanol på T-röd
> flaskan när jag tittar efter.
> Vilket alltså skulle betyda att T-Röd skulle vara
> drickbar utan skador ifall det inte var för
> denatureringen alltså..

Det är därför som MER-spoofen är just "T-röd: för god att kolsyra".

Om man blandar vodka och tranbärsjuice kan man skoja till det och servera ur T-rödflaska.

/Magnus

Bike cover
T-röd kan, enligt uppgift, silas genom t.ex. en limpa för att få bort vad det nu är man ska ha bort.

När T-röd dunstar lämnas en hinna med skräp, bl.a. färgämnet man har i. Detta gör att man inte rekommenderas rengöra bromsskivor med det.

Jag satte på lite mer bike cover på hojjen igår, bromsslangen hade börjat äta sig genom bryggan på gaffeln.

Edit: Mer bike cover, inte med.

Senast redigerad av en moderator:
Bike cover
Jag jobbade på arresten för några år sen. Där kom det med jämna mellanrum in sköna gubbar som hade dragit i sig en eller två flarror t-röd. Deras andedräkt går inte att beskriva med ord. En kille spydde på en plastbänk så det blev frätmärken på den. Goa gubbar liksom. I min ungdom drack jag klorhexidinsprit med bra resultat. :)
/J

Bike cover
bigmollo skrev:
> Deras andedräkt går inte att beskriva med ord.
Jobbade en halv sommar på OK Brommaplan. Proffsgubbarna handlade ju en del t-dojja där. De svettades kattpiss, fy f*n vilken stank.

Bike cover
Strecket skrev:
> använd spolarvätska. 95% etanol har jag för mig

Men då måste man lägga upp hojen på vindrutan på bilen ju. Verkar bökigt..
/J

Bike cover
Här är i alla fall resultatet eftersom det fanns intresse, syns inte så bra, men vänta!.. det är ju det som är meningen :-)

Bilagor

• DSC00034.JPG
    DSC00034.JPG
    143.6 KB · Besök: 28
Bike cover
Erik/Out skrev:
> Min fråga är, vart köper jag BikeCover?

I cykelbutiken?

Finns på Cycle Components bl.a.. Billigare att gå till en skyltverkstad och köpa "helikoptertejp". Bike Cover är egentligen en 3M-produkt så samma sak finns från flera olika källor.

Bike cover
the_TnT skrev:
> När T-röd dunstar lämnas en hinna med skräp, bl.a.
> färgämnet man har i. Detta gör att man inte
> rekommenderas rengöra bromsskivor med det.

Har använt T-röd till både bromsskivor och rengöring av ram innan jag monterat Bike Cover. Men visst, det kanske blir en mikroskopisk hinna av det, men det har jag faktsikt helt missat och inte märkt av. :-)

Annars kan man köpa Isopropanol, ren sprit utan tillsatser. Finns även som spray om man inte gillar skruvkorksflaskor:

Finns på bl.a. Elfa, kostar 50kr+moms för en 165ml flaska.

/Leo

Tillbaka
Topp