Nu har jag haft min första dåliga upplevelse med R2

Jag plockade ihop en order med blandade prylar, samtliga i lager, och gick till betalning. Betalade med Visa och verifierade med BankID, men blev skickad tillbaka till ordersidan pga ett tekniskt fel och en uppmaning att försöka igen.
Jag skrev en kommentar på ordern där jag bad dem att verifiera betalningen då något gått snett och försökte igen, den här gången gick det igenom. Dagen efter skickades ordern med en glad kommentar att jodå, betalningen gick igenom som den skulle. Kontroll av kontoutdraget visade dock att summan reserverats två gånger - sedan hade en återbetalning också reserverats.
Så långt allt OK, men återbetalningen var 147 kr mindre än reservationen. Pratade med banken som berättar att så länge det bara är en reservation så kan R2 dra tillbaka den. Hörde av mig till R2 som berättar att jo, verkar ha blivit fel, vi kollar. Sedan dras pengarna två gånger. Och betalas tillbaka en gång (minus 147 kronor).
R2 återkommer och säger att jodå, de har dragit 351 € och sedan betalat tillbaka 351 €. Att min bank tar en växlingsavgift både för betalning och återbetalning är minsann inte deras fel.
Nå, efter 2 dagars tjafsande så har de motvilligt gett mig 15 € tillgodo på nästa order och erkänt att de gjorde fel.
TL;DR:
Se till att det inte blir något fel med betalningen hos R2 (hur man nu gör det) - annars får du betala för att pengarna skickas och växlas fram och tillbaka (ivf med min bank).
R2 "löste" till slut problemet (även om jag aldrig fick pengarna tillbaka in på kontot) men det var långt från självklart.
För att hålla mig till ämnet - beställde i tisdags, leverans väntad idag fredag.