Aktuell leveranstid R2-Bike

Jormvngandr

Aktiv medlem
Eftersom det redan finns trådar för bike24, bike-discount och någon till, så varför inte en från R2?

Beställde från dem för första gången förra veckan och blev fundersam nu på morgonen då jag inte fått något meddelande om att de har skickat iväg det.

Går in och kollar ordern och ser detta...

Bilagor

• Screenshot_20260730-083259~2.webp
    Screenshot_20260730-083259~2.webp
    3.8 KB · Besök: 47
Mina fyra beställningar i år har alla skickats samma dag eller på måndag när jag beställde på helgen.

Ser ut som något gick fel med din beställning. Eller så är en artikel inte på lager, men skulle tänka att man då inte kan beställa den.

Märk väl att jag mest är förvånad över att inte ha fått något meddelande för att leveransen kan ta längre tid än förväntat.

Även om allt jag beställde fanns i lager, så kan det vara som @Berk säger.

Har fått svar från dem och enl dem så var 2 av sakerna jag beställde slutsålda och nästa leverans från tillverkaren är att vänta i mitten av Augusti (enl tillverkaren själv), så därför så satte de datumet i slutet av oktober och sen erbjudande om att dela upp ordern och skicka de restnoterade varorna till mig gratis så fort de dyker upp.
Så deras förklaring och erbjudande köper jag rakt av.

Det som ställer till det lite för mig är att jag har en splitt ny cykel ståendes som blev garantiärende några timmar efter att jag fått hem den, i början av Juni.
Delen som gick sönder, skulle jag ändå byta ut till motsvarande som jag nu har beställt.
Pga garantiärendet så har sommarens cykeläventyr fått ställas in, eller skjutas fram till nästa sommar i stället och med ett leveransdatum i slutet av oktober så är säsongen mer eller mindre över.

Jag är dessutom inte sugen på att ligga ute med en summa på nästan 10000 så pass länge, men samtidigt så är det inte lönt med att dela upp beställningen som de föreslår, då jag behöver samtliga delar i beställningen för att ens kunna använda cykeln...

Har fått svar från dem och enl dem så var 2 av sakerna jag beställde slutsålda och nästa leverans från tillverkaren är att vänta i mitten av Augusti (enl tillverkaren själv), så därför så satte de datumet i slutet av oktober och sen erbjudande om att dela upp ordern och skicka de restnoterade varorna till mig gratis så fort de dyker upp.
Så deras förklaring och erbjudande köper jag rakt av.

Tyckte att det var konstigt att min order från onsdag fortfarande inte har skickats. Mejlade och fick svaret att den är försenad till 30 september för att fem nipplar inte är på lager (som jag beställde som reserv). Ingen erbjudande om uppdelning dock. Har nu frågat att tar bort nipplarna.

Men varför inte informera kunden när en order försenas med en hel månad? Dåligt från R2 som annars är riktigt bra.

Senast ändrad:
Tyckte att det var konstigt att min order från onsdag fortfarande inte har skickats. Mejlade och fick svaret att den är försenad till 30 oktober för att fem nipplar inte är på lager (som jag beställde som reserv). Ingen erbjudande om uppdelning dock. Har nu frågat att tar bort nipplarna.

Men varför inte informera kunden när en order försenas med en hel månad? Dåligt från R2 som annars är riktigt bra.

Nu har jag fått hem alla prylarna jag beställde och jag fick erbjudandet om att dela upp leveransen, så konstigt att du också inte fick den.

Men tittar man på betygssidorna, så har det dykt upp en hel del som har gett dem dåliga betyg för mestadels leveranser och kundsupport, så jag håller det inte för helt otroligt att något har hänt, tyvärr...

Edit:

Nu har jag fått hem alla prylarna jag beställde och jag fick erbjudandet om att dela upp leveransen, så konstigt att du också inte fick den.

Men tittar man på betygssidorna, så har det dykt upp en hel del som har gett dem dåliga betyg för mestadels leveranser och kundsupport, så jag håller det inte för helt otroligt att något har hänt, tyvärr...

Skulle vara trist. Jag vill bort från Bike24 som skickar sent och med dåligt tracking. Bike-components skickar ingen Shimano och har blivit mycket dyr för många saker. Bike-discount är ok men har begränsad utbud. Har just bestämt mig för att oftare går till R2.

Jag beställde som gäst. Ser man att nåt av beställningen inte är på lager när man beställer med konto?

Skulle vara trist. Jag vill bort från Bike24 som skickar sent och med dåligt tracking. Bike-components skickar ingen Shimano och har blivit mycket dyr för många saker. Bike-discount är ok men har begränsad utbud. Har just bestämt mig för att oftare går till R2.

Jag beställde som gäst. Ser man att nåt av beställningen inte är på lager när man beställer med konto?

Bike24 upplever jag har gått ned sig rejält sista tiden med bla leveranser så även jag undviker dem i största mån. Vare sig discount eller components har jag haft några större problem med (även om priserna skiljer sig)

Vetef*n om jag skapade kontot hos R2 före eller efter min beställning, men prylarna jag köpte stod som att de fanns i lager (kan vara att jag beställde innan deras system hann uppdatera)

Man ser väl alltid lagerstatus? Från utloggad webbläsare:
Visa bilaga 850455

Man kan inte beställa nåt hos R2 som inte är på lager. Om man beställer fler än är på lager så ser man det i korgen. Lagerstatus måste har varit fel för mina nipplarna.

Jag frågade om man kan ser efter beställningen vid sina beställningar på webbsidan om allt är på lager.

Tyckte att det var konstigt att min order från onsdag fortfarande inte har skickats. Mejlade och fick svaret att den är försenad till 30 september för att fem nipplar inte är på lager (som jag beställde som reserv). Ingen erbjudande om uppdelning dock. Har nu frågat att tar bort nipplarna.

Fick svar idag att det fanns fyra nipplarna. Frågan var om de skulle tar bort alla fem nipplarna eller bara tar bort en. Så det tog ett mejl till men nu är pakketet äntligen på väg. Sen ett mejl till om de skulle betala tillbaka de 37 cent eller sätta de på konton ...

Nästa gång frågar jag redan efter ett dygn, om man inte kan ser det hos beställningen på webbsidan.

Tillbaka
Topp