bike-discount.de

bike-discount.de
sdx sa:
trailmig sa:
Handlar alltid på Bike-discount när det kommer till delar om jag inte behöver det snabbt för då blir det Wiggle. Den enskilt största nackdelen med BD är att PostNord tar över frakten när den ankommer till Sverige. Hade hellre sett att man kunde lägga till för DHL Express så man slapp ha att göra med PostNord någonsin igen.
och du vet vem som delar ut DHL express det är inte DHL utan vem.

Jag tror du behöver reda ut begreppen lite.

Läs mer här:

http://www.dpdhl.com/en.html

Har aldrig varit med om att DHL Express överlämnas till Postnord. Tack och lov.

bike-discount.de
trailmig sa:
sdx sa:
trailmig sa:
Handlar alltid på Bike-discount när det kommer till delar om jag inte behöver det snabbt för då blir det Wiggle. Den enskilt största nackdelen med BD är att PostNord tar över frakten när den ankommer till Sverige. Hade hellre sett att man kunde lägga till för DHL Express så man slapp ha att göra med PostNord någonsin igen.
och du vet vem som delar ut DHL express det är inte DHL utan vem.

Jag tror du behöver reda ut begreppen lite.

Läs mer här:

http://www.dpdhl.com/en.html

Har aldrig varit med om att DHL Express överlämnas till Postnord. Tack och lov.
Det handlar om hur man bor geografiskt vid mig så kommer jetpak men DHL express.

bike-discount.de
Jag köpte som sagt en cykel samt lite delar och annat. Av värdet de reserverat nu, så ser det ut som de försöker ta betalt för extra prylarna en gång till. Det har skickats som två olika kollin. De måste sniffat för mycket på veteölet.

bike-discount.de
marr sa:
Av värdet de reserverat nu, så ser det ut som de försöker ta betalt för extra prylarna en gång till.
Rose gjorde så där hela tiden förut, när ordern läggs genom hemsidan görs en reservation men istället för att lösa ut denna när prylarna skickas så skapade de en ny transaktion. Om så är fallet kommer reservationen ligga kvar en vecka och sedan försvinna.

bike-discount.de
Mayhem sa:
marr sa:
Av värdet de reserverat nu, så ser det ut som de försöker ta betalt för extra prylarna en gång till.
Rose gjorde så där hela tiden förut, när ordern läggs genom hemsidan görs en reservation men istället för att lösa ut denna när prylarna skickas så skapade de en ny transaktion. Om så är fallet kommer reservationen ligga kvar en vecka och sedan försvinna.

Det knasiga är att allt redan är betalat, draget och klart på ett ordervärde. Inklusive cykeln då. Det nya reserverade värdet motsvarar bara det som skickades med kolli nr2 eller vad man ska säga. Inte cykeln utan resten.

bike-discount.de
marr sa:
Mayhem sa:
marr sa:

Det knasiga är att allt redan är betalat, draget och klart på ett ordervärde. Inklusive cykeln då. Det nya reserverade värdet motsvarar bara det som skickades med kolli nr2 eller vad man ska säga. Inte cykeln utan resten.

Ett riktigt långskott, men det är inte så att det debiterades med tysk moms först och sen justerades det med mellanskillnad upp till svensk moms? Eftersom B-D är kvalificerade, eller vad man ska kalla det, till svensk 25%-moms till Sverige.

bike-discount.de
JTF sa:
marr sa:
Mayhem sa:
marr sa:

Ett riktigt långskott, men det är inte så att det debiterades med tysk moms först och sen justerades det med mellanskillnad upp till svensk moms? Eftersom B-D är kvalificerade, eller vad man ska kalla det, till svensk 25%-moms till Sverige.

Nä, det är för stor summa för att de ska gå ihop. Har kontrollerat momsen innan med genom att välja destinationsland, då skiljer sig priserna redan där så.

bike-discount.de
Bike-discount, med bindestreck är ju en av de första stora tyska butikerna. Handlade där redan för 20 år sen. Brukar vara pålitliga. Sen kan alltid misstag ske. Oavsett butik. Men brukar lösa sig o min erfarenhet av dessa är att det inte är några skojare

bike-discount.de
Jag har beställt en del prylar där ifrån under den senaste tiden och tidigare, inga problem. Nu under Covid-19-tider så är hanteringen lite seg, fick vänta de utlovade 7 arbetsdagarna innan ordern blev packad och utlevererad.

Tillbaka
Topp