Bike-discount ökar priset vid betalning?

Sykler

Aktiv medlem
Sitter och kollar på att köpa några grejor från Bike-discount men noterade när jag går till betalning att priset ökat med €7, detta handlar inte om frakten utan om priset på varorna som plötsligt ökat.
Varukorgen:
Screenshot 2025-10-05 at 08.53.56.webp

Vid betalning:
Screenshot 2025-10-05 at 08.52.12.webp

Priset på varorna gick från 130,98 till 137,58

Finns det någon logisk förklaring till detta eller hoppas de bara att man inte märker något när man handlar?
Jag har ställt in landet på Sverige på hemsidan.

Ibland tycker jag prisomvandlingen är buggig på siten.
Typ den kommer ihåg att det ska stå "sweden" sedan tidigare, men tyska priserna visas.

Brukar tvinga tillbaka den genom att välja Tysklan och sedan Sverige igen

Ibland tycker jag prisomvandlingen är buggig på siten.
Typ den kommer ihåg att det ska stå "sweden" sedan tidigare, men tyska priserna visas.

Brukar tvinga tillbaka den genom att välja Tysklan och sedan Sverige igen
Ja det är precis som du säger, buggigt.
När jag gjorde som du sa, valde Tyskland och sedan Sverige så visar både varukorg och betalning samma (högre) Belopp

Ja det är precis som du säger, buggigt.
När jag gjorde som du sa, valde Tyskland och sedan Sverige så visar både varukorg och betalning samma (högre) Belopp
Den glömmer alltid det valet för mig så man får bara lära sig att byta varje gång om det är viktigt att jämföra exakt. Ganska ofta är de ju billigast oavsett.

Jag hade en dialog med deras support om precis samma sak i januari, dryg 9 euro lades på i kassan trots att det stod att momsen var inräknad:

1759657320581.webp

1759657335560.webp

Fick aldrig någon förklaring, efter några goddag-yxskaft-svar ghostade de mig och jag hittade samma grejer billigare på något annat ställe. Vill dock minnas att slutpriset stämde när jag räknade på det.

Ja, nu kan jag gå vidare i livet. Men samtidigt lite trist att man ska behöva kontrollräkna själv, just räkna är ju annars något datorer är rätt bra på.

Precis, det har alltid varit buggigt på bike-discount. Inloggat läge hjälper inte, de har inte byggt en funktion för det så vitt jag har märkt. Man måste alltid sätta det manuellt. Man ser också inloggad ut trots man inte är det. Öppnar man en flik som varit igång ett tag och klickar på lilla gubben uppe till höger så välkomnas man med namn och en lista av inloggade funktioner. Men man är inte inloggad, favoritlistan visas inte korrekt osv. Man måste logga ut, logga in, sen sätta land.

Butiken glömmer landet och ställer om det till Tyskland vid varje besök. Moms underrapporteras (19% mot 25%) tills checkouten.

1759737921984.webp

Det värsta är ju att de tömmer ens varukorg efter en dag, så man glömmer bort allt man tänkt köpa. Känns osmart om deras mål är att sälja då mycket som möjligt.

Lite OT men när jag köper bildelar/servicedelar från Tyskland så lägger jag allt i kundkorgen, sen går in 1-2ggr varje dag i ca en vecka. Vips så brukar det blir lite rabatt på delarna runt dag 5-7. Det är ett bra knep för att få en att trycka på köp 😁.

Det värsta är ju att de tömmer ens varukorg efter en dag, så man glömmer bort allt man tänkt köpa. Känns osmart om deras mål är att sälja då mycket som möjligt.
Jag är iofs inloggad men då behåller jag innehållet i min varukorg mellan besöken även om det tar några dagar/nån vecka mellan spaningarna.

Det finns sajter som anpassar priset efter efterfrågan, så ju fler gånger någon klickar på eller är intresserad av något, desto högre pris. - Det gäller att veta vad man vill ha.

Man kanske skulle erbjuda konkurrenter till BD en tjänst som automatiskt massklickar på varor som konkurrenterna säljer så att deras priser relativt BD blir mer konkurrenskraftiga. 🤔

Tillbaka
Topp