Bikebag

Bikebag
Både Cykelcity och Cykloteket säljer mjukaväskor som är stoppade. Men CRC verkar extra stoppad å har tydligen extra fack. Bra pris, men med frakt blire nog hugget som stucket.

Bikebag
Jag har själv Biltemas cykeltransportväska för 149:-
Till det priset är den kanon.
Möjligen är den något låg. Jag har en 18" (19"?) Avanti ram.Styrtappen får lov att sticka upp genom den dubbla dragkedjan. En "strumpa" på och det är ok.
Undrar även hur länge bärremmen ska hålla? Den gungar en del när jag bär, så jag säkrade upp med ett sådant där litet minimalt spännband. Buntband funkar nog också.
Jag vadderade väskan innuti med bubbelplast av lite styvare sort, från en soffa jag köpt. Nu står väskan hyggligt för sig själv, bra vid ilastningen. Under gaffel och klinga har jag häng en bit frigolit för att skona vid stötar.

Bikebag
I en stor CrateWorks-box får du plats med DC-gaffel.

Själv förstår jag inte nyttan med en mjuk väska annat än för att kamouflera cykeln när man ska ta med den med lokaltrafik där cyklar inte är tillåtna. Ska man flyga och inte vill köpa en riktig hård väska så är en stadig cykelkartong en bättre ide.

Bikebag
Jag har länge funderat på en mjuk väska att lägga cykeln i så man kan prova att cykla på alla ställen man åker till. SJ tycker att man ska betala för att ta med cykeln, det tycker inte jag.

Den billiga varianten från Biltema låter bra. När köpte du den Johan? Finns den fortfarande tro.

Bikebag
evelina* skrev:
-------------------------------------------------------
> SJ tycker att man ska
> betala för att ta med cykeln, det tycker inte
> jag.

Jag hade gladeligen betalat för att få ta med mig cykeln. Du har inte åkt tåg med cykeln på länge va? Eller är det jag som är hopplöst efter?

/rikard

Bikebag
Haru cykeln i väska, så går den som vilken väska som helst. Dock äre ont om plats på X2-tågen. De var från början bara byggda föör folk med portfölj alena.

Bikebag
Jag överdrev kanske lite när jag sa att man skulle betala för att få ha med sig den...det var ungefär det jag hört. har aldrig åkt tåg med min cykel själv. Så jag kollade på SJs hemsida och där står det;

"Att ta med sig cykeln på tåget är inte möjligt, förutom på våra Öresundståg. Vänligen kontakta Bussgods på din ort för frakt av cykeln."

Så en väska krävs!
Jag vet inte om det beror på platsbristen eller vad det kan vara. Jag vet att karln min skickat en cykel i kartong med bussgods från Jämtland till Linköping, det kostade 300:- Men man vill ju ha sin darling under uppsikt och såklart att den kommer fram samtidigt som en själv.

Bikebag
evelina*

Jo, jag köp min väska på Biltema i Halmstad i mars i år och det fanns många kvar då. Väskan finns inte i katalogen minns jag. Personalen hittade den inte i sin dator, de ville ha art.nr. 27-590 som jag inte hade då. De kunde inte själva komma ut på nätet för att se vad de säljer!!
När jag gick in i butiken så vad var det första jag såg bland cykelprylarna, jo väskan jag sökte.

Sök på transportväska <http://www.biltema.se/index.asp under fritid>

Bikebag
Fint, väskan på biltema finns som *reavara*. Synd att man måste ta sig till haninge eller tumba för att handla bara. Någon som har vägarna förbi?

/Fredde

Bikebag
Dt blir en Biltema cykelväska. Tack för det tipset. Både jag och karln ska gå till Biltema imorrn och inhandla.

Om man har lånt till Biltema kan man beställa på internet. Vet dock inte vad frakten kostar.

Angående SJ och cyketransport mailade jag deras kundtjänst och frågade varför. Jag fick en långt svar om att man kunde ta med sig cykeln på Öresundstågen bara man bokade en cykelbilj. Sen stod det en kort mening längst ner i mailet som svarade på min fråga. Det finns inte plats för cyklar...men vi kan nog lura dem *ler*

Bikebag
Väskan är enkel inuti. Inga fickor eller så. 149:- är en kompromiss. Allt beror på hur den ska användas. Ska man resa mycket och med flyg så ska det vara en "hård" väska. Ska man bara skyla innehållet på tåget och bussen duger Biltemas väska.

Tillbaka
Topp