Bikebuster

Bikebuster
allt som har gängor skall efterdras i ett antal omgångar, gängorna sätter sig i varandra så det blir lite mer spel än det var från början. Jag tycker inte BB har någon skyldighet att skicka några bultar, däremot borde de ur ren goodwillsynpunkt göra det för att slippa denna typ av recensioner.

Bikebuster
Sernevi skrev:
-------------------------------------------------------
> allt som har gängor skall efterdras i ett antal
> omgångar, gängorna sätter sig i varandra så
> det blir lite mer spel än det var från början.
> Jag tycker inte BB har någon skyldighet att
> skicka några bultar, däremot borde de ur ren
> goodwillsynpunkt göra det för att slippa denna
> typ av recensioner.

Vilket dom enligt Veloce också gör.

Bikebuster
Scott tokig skrev:
> Sernevi skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag tycker inte BB har någon skyldighet att
> > skicka några bultar, däremot borde de ur ren
> > goodwillsynpunkt göra det för att slippa
> denna
> > typ av recensioner.
>
> Vilket dom enligt Veloce också gör.

jag menade förstås utan tjafs, nu har de ju uppenbarligen gått en tur och det är inte omöjligt att de läst här och ändrat sig.

Bikebuster
Little Stereo skrev:
> Glöm inte att efterdra klingbultarna efter
> montage bara... Synd om du behöver posta ett mail
> med otrevlig ton till dig själv här också ;-) T

HAHA +1

Efter den här tråden gick jag ner och kollade bultar på familjens cyklar. Räknade till 8 klingbultar som skulle dras till på 7 cyklar.

Senast redigerad av en moderator:
Bikebuster
Hmm. Ska tänka till innan jag startar nästa tråd.

Antar att någon annan på kuntjänst tänkte till ett varv extra och tyckte tre bultar kunde vara en rimlig "goodwill"gest.

De ska ha plus för att de faktiskt svarar i deras kundtjänst veckans alla dagar samt helgkvällar.

På min cykel har jag räknat till 42 synliga skruvskallar. Tillkommer vevlager då de inte är skruvskallar men ett gängat förband. Man kan väl räkna bort 4 skruvar för flaskställen och några till som är ställskruvar. Antar att jobbet med att kolla åtdragningsmomentet på alla resterande är vad som gör att det tar lite tid att komma iväg ibland. ;)

Bikebuster
Har själv bara goda erfarenheter från Bikebuster. Har köpt kompletta cyklar, delar och kläder. Aldrig några problem. Och det är väl självklart att man kollar över cykeln då och då...

Senast redigerad av en moderator:
Bikebuster
Stå på dig Veloce, helt rimliga krav!

Har faktiskt bara dåliga erfarenheter av Bikebuster hittills, så jag blir inte alls förvånad.

Här är du snäll och påpekar en eventuell brist i deras produkt/process, feedback med andra ord, och ger förslag på åtgärd i ditt fall. Men nej. Synd att du inte orkade reklamera skiten.

Normalt bruk kan nog inte anses medföra 3 förlorade bultar på 45 mil, blir det käbbel så kan Bikebuster snällt få bevisa att du inte använt produkten vid normalt bruk. Och även om så vore fallet så borde nya bultar skickas.

Nä, blir inge mer Bikebuster för mig.

Bikebuster
Fick min custom hoj monterad av min lbs, när jag efter ett par veckors hojjande skulle använda lillklingan gick den i bitar, fattades två klingbultar. Jag antog att LBS hade kollat det där, han tog 1.5k för att montera hojjen. Icke sa nicke, fick jag någon ny lillklinga? Icke sa nicke.

Så, LBS är inte en garanti, vill inte hänga ut mecken här, han är annars mer än utmärkt.

Alltså, kolla ALLTID själv, oavsett hur hojfan är byggd eller beställd.

Tillbaka
Topp