Bikelease racer

BigDog

Aktiv medlem
Bikelease racer
Jag är ju ny på landsvägscykling och letar cykel. Just nu lånat jag en Peugeot från 1984 som iofs går som ett skott men tyvärr är för stor.

Jag har möjlighet att leasa från Bikelease och skulle vilja ha hjälp vilken som ger ”mest Bang for the buck”

Maxpris 320kr/månad vid 50% skatt.
Jag ska främst cykla landsväg både solo och med cykelklubben.
Prio mer race än komfort men inte för vinglig ?

Jag sökte på längd 172 då det stämmer bäst med benlängden är egentligen 170 (krympt med åldern)

Bikelease racer
Att hyra eller köpa på avbetalning är alltid dyrare än att köpa med omedelbar betalning.
Om anledningen skulle vara att TS är osäker på storleken så hyr en cykel en dag först för att bekräfta storleken, boka en bikefit, eller köp begagnat då man kan sälja vidare en beggad cykel utan större förlust.

Bikelease racer
Det finns en tråd om ekonomin i leasing av cykel, så jag förutsätter att du läst den och kanske struntar i föregående inlägg som inte betänker skatteförmånen.
Av det som finns tror jag Meridorna är mest prisvärda. Det kommer kosta så lite på nettolönen att du knappt märker det, sen om 3 år köper du en värsting när du vet mer exakt vad för sorts cykel du vill ha.

Bikelease racer
Det kan mycket väl påverka pensionsavsättningar och andra ersättningar. Följer du ITP så bör du verkligen räkna på det.

Bikelease racer
Cyklar <320 där var väl inte så många att välja på. Lite aluminium-Tiagra-hojar men du har ju 3-4 olika att välja mellan och det är väl bara att ta någon av dem.

Bikelease racer
Det finns en tråd om ekonomin i leasing av cykel, så jag förutsätter att du läst den och kanske struntar i föregående inlägg som inte betänker skatteförmånen.
Av det som finns tror jag Meridorna är mest prisvärda. Det kommer kosta så lite på nettolönen att du knappt märker det, sen om 3 år köper du en värsting när du vet mer exakt vad för sorts cykel du vill ha.
Jo det var lite så jag tänkte och sen finns det väldigt lite begagnat här uppe i norr och västerbotten

Bikelease racer
Att hyra eller köpa på avbetalning är alltid dyrare än att köpa med omedelbar betalning.
Om anledningen skulle vara att TS är osäker på storleken så hyr en cykel en dag först för att bekräfta storleken, boka en bikefit, eller köp begagnat då man kan sälja vidare en beggad cykel utan större förlust.
Jo bra poäng har vägt in det. Jo storleken är jag dock rätt säker på

Tillbaka
Topp