Bikepacking/ultralopps-utrustning

cykelphilip

Aktiv medlem
Tänker ge mig iväg på en del långturer med cykeln i sommar. Behöver tält och liggunderlag främst. Har inte superstor ekonomi, så funderar lite om jag borde köpa ett tält som kan användas i framtiden med sambon också, eller om en lätt bivy eller annan enmannahistoria är värt det (https://eu.blackdiamondequipment.com/en_SE/spotlight-bivy-BD8102133012ALL1.html)? Tittar annars på andra lättviktstält för 2-manna men då är vikten minst 4 ggr mer relativt en bivy.

Skulle också vara sugen på sverigetempot, och då behöver man väl sova nånstans också, vad sover man i på liknande lopp? hotell? foliefilt?

Liggunderlag verkar lite mer straight forward, väger runt 500g beroende på isolering.

Vad har ni för erfarenheter?

scuda

Aktiv medlem
Det finns en ganska stor bikepacking-tråd där utrustning diskuteras, bl.a. tältdiskussion på slutet.

cykelphilip

Aktiv medlem
Det finns en ganska stor bikepacking-tråd där utrustning diskuteras, bl.a. tältdiskussion på slutet.
Bikepacking-tråden har en hel del tips på såväl tält som övrig utrustning.
Okej, tack för dirigeringen, får väl ta och bli bättre på att söka i forumet innan jag skriver mina tankar.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer