Bikester gosigt maskrosföretag.

Behövde ett nytt vevparti, stam och kedja till frugans Glory och efter jämförande av priser med både Tyskland och England så blev det slutligen Bikester som var billigast;)

Man måste våga för att vinna. Han vann med flera våglängder. Kan man kalla en som simmar runt i skärgården lite planlöst för en vågabond?

220px-Graham_Chapman_Colonel.jpg

White_XC_Ultimate_Carbon sa:
Efter all reklam och positiva omdömen här blev jag ju tvungen att kolla vad de hade. Slog till på ice spiker för vettiga pengar. Nu får vi se om de kommer innan sommaren. ;)

De kom innan sommaren. Redan i onsdags till och med. Så jag är helnöjd. De sitter på nu och troligtvis blir det provkörning i helgen.

Bilagor

• 20160217_172952.jpg
    20160217_172952.jpg
    128.6 KB · Besök: 64
Har aldrig beställt något från Bikester men första gången jag läste företagsnamnet undrade jag varför man valde att kalla ett företag för Cykel Ester och funderade på vem denna Ester var...

Fick lov att köpa ett par skor, riktigt snabb leverans från Tyskland. Beställde på en fredag, hade skorna på tisdag fyra dagar senare. Top notch ju!

Senast ändrad:
Beställde i söndags.
Fick leveransbekräftelsen igår.
Idag: Elektronisk förhandsinfo har mottagits.

Så om allt uppfylls så borde jag få grejerna imorgon alt. fredag.

Tösen kommer bli glad då det är lite nya prylar till hennes 20" så som däck, ESI-grips m.m. Blir en snabb hoj i år

Hmmm.. Funderar på att starta en liknande tråd om bike24. Beställde i fredags och får inte återkoppling på var/när/hur paketet skickas.

SKANDAL är vad det är. Vadå? Om jag behöver det som jag beställt?

Ja...alltså jo men annars hade jag ju inte beställt det... eller nej. Det behövs inte än på ett tag...

Största problemet med bike24 är att det blir dhl utan möjlighet till annat än hemleverans med dem. Brukar sluta med att jag får åka till dhl:s jävla depå.

Bike24 är tyska dhl som blir posten. Funkar bra här på vichan iaf?

@Kungen
Fixar du en jämförelsebild på dina impact och dom nya? Gärna med vikt oxå?

Henrik_E sa:
Största problemet med bike24 är att det blir dhl utan möjlighet till annat än hemleverans med dem. Brukar sluta med att jag får åka till dhl:s jävla depå.
Brukar alltid få ett sms med en webadress där man klickar i om man vill att dom skall åka förbi hemma och i så fall när (dagtid), eller om man sparar tre dagar och dom lägger det på lagret för upphämtning på stuberten (vilket man givetvis väljer).
Men det skiljer tydligen över landet... (...eller om bike24 inte har ditt telefonnummer?)

Jag får också SMS, men till mitt gamla nummer. DHL hävdar att de inte har något nummer till mig så de kan inte byta. Varje gång jag är i Västberga och hämtar ut paket så står mitt gamla nummer på pappret från DHL som jag kritar på. Lite skönt Kafkaaktigt. Förutom DHL-krångel har bike24 alltid varit väldigt bra att ha att göra med.

Kränkt!

Nu kom skeppningsbekräftelsen från Bike24. Fyra arbetsdagar för att packa en order. Beklämmande är vad det är. Jäkla maskrosföretag.

Ska aldrig mer handla av de där ålarens-düskarna. Men jag knyter näven i fickan tills nästa gång jag beställer något... :p

JockeS sa:
Beställde i söndags.
Fick leveransbekräftelsen igår.
Idag: Elektronisk förhandsinfo har mottagits.

Så om allt uppfylls så borde jag få grejerna imorgon alt. fredag.

Tösen kommer bli glad då det är lite nya prylar till hennes 20" så som däck, ESI-grips m.m. Blir en snabb hoj i år

Och nu kom SMSt om att paketet är framme hos mitt ombud så det är bara att hämta.
4 arbetsdagar anser jag är helt värdelöst *ironi*

Dags att bumpa tråden.
För 2 år sedan köpte jag en cykelvagn, en thule chariot cougar 2 från Bikester då det var ca 1500 billigare än att köpa i butik i sverige just då.
Försökte nu beställa reservdelar till strollerkitet jag köpte samtidigt och tänkte att de borde kunna fixa hem det till mig då de gamla o-ringarna torkat ut och ramlat bort efter användning året runt i regn och rusk och saltdränkta vägar. Ringde först till bikester och då bad de mig maila en bild på det som gått sönder. Fixade bilder och mailade och fick 2 dagar senare besked om att jag isället skulle kontakta mekonomen då mekonomen är huvudagentur och att bikester har svårt att få fram reservdelar.

Mailade istället en annan cykelhandlare här i göteborg som säljer thule och 2 dagar senare kunde jag hämta ut mina reservdelar.

Är inte jättesugen på att handlar från Bikester igen, iallafall inte något som man skulle vilja ha reservdelar till i framtiden..

danielalmestal sa:
Dags att bumpa tråden.
För 2 år sedan köpte jag en cykelvagn, en thule chariot cougar 2 från Bikester då det var ca 1500 billigare än att köpa i butik i sverige just då.
Försökte nu beställa reservdelar till strollerkitet jag köpte samtidigt och tänkte att de borde kunna fixa hem det till mig då de gamla o-ringarna torkat ut och ramlat bort efter användning året runt i regn och rusk och saltdränkta vägar. Ringde först till bikester och då bad de mig maila en bild på det som gått sönder. Fixade bilder och mailade och fick 2 dagar senare besked om att jag isället skulle kontakta mekonomen då mekonomen är huvudagentur och att bikester har svårt att få fram reservdelar.

Mailade istället en annan cykelhandlare här i göteborg som säljer thule och 2 dagar senare kunde jag hämta ut mina reservdelar.

Är inte jättesugen på att handlar från Bikester igen, iallafall inte något som man skulle vilja ha reservdelar till i framtiden..

Vi rekommenderade ockÅ Mekonomen när vi inte hade grejerna i lager när jag jobbade i cykelbutik, det gick betydligt snabbare för dem att få hem grejer. Men det beror kanske på hur man köper in delarna.

Har beställt massor från dem. Sist så strulade det lite. Mitt paket stod still i Lybeck i 2 dagar. Ringde till dem och frågade varför. Dom såg att paketet inte hade rört sig och erbjöd sig att skicka ett par shorts till. 2 dagar senare fick jag 2 par shorts att hämta ut till priset av ett par shorts. Ringde upp dem igen och berättade att jag fått 2 par. Dom sa att dom kunde fixa en retur åt mig men jag var nöjd med dem och sa att jag ville behålla dem. Sa att jag kunde tänka mig att betala för dem bara jag fick en faktura på det. Bikester fixa då ett kanon pris och jag fick 300 spänn i rabatt :)
I mina ögon så är det ett kanon ställe att handla av.

Jag tvivlade på om jag verkligen ville gå med lägenheter eller rida ändå SPD och eftersom båda var ganska markeras både köpa för att se vad jag gillade bäst. SPD är trevligt stabil, mer stabil som min äldre men också dyrare SPD, s genom den breda buren och kör ganska smidigt. Det kommer att finnas förmodligen fortfarande lättare, men priset prestanda för detta finner jag super (och de flesta av extra vikt på min cykel i stället för det).

Loftberg sa:
Jag tvivlade på om jag verkligen ville gå med lägenheter eller rida ändå SPD och eftersom båda var ganska markeras både köpa för att se vad jag gillade bäst. SPD är trevligt stabil, mer stabil som min äldre men också dyrare SPD, s genom den breda buren och kör ganska smidigt. Det kommer att finnas förmodligen fortfarande lättare, men priset prestanda för detta finner jag super (och de flesta av extra vikt på min cykel i stället för det).

Låter som en översatt recension av SPD pedaler från deras hemsida. Då det är ett företag som finns i Europa så är det väl en kanontjänst att dom har något översättningsprogram. Då jag har minimala kunskaper i tyska, franska och många andra språk så är det toppen :)

ceel sa:
Skulle tro att det är ett exempel från de fantastiska automatiskt översatta recensioner som finns på bikester.
Stämmer. Visst är det bra att det översätts, men kan ändå aldrig sluta roa mig åt en del såna här fantastiska texter.

Senast ändrad:

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp