Bikester gosigt maskrosföretag.

Kung_Gustaf sa:
Jag och UrTomas hade en dialog kring hur detta skulle kunna vara nya generationens sätt att göra reklam.

Tänk er en liknande tråd om Kullagergrossisten.se där man hänger ut dom för att vara kompetenta idioter. Tråden skulle nog bära åt samma håll då dom sköter sig exemplariskt. Rätt smart egentligen.

OT: vad innebär det att vara en inkompetent idiot? Är man smart då? En kompetent idiot borde ju vara den värsta sorten liksom.

Anthony Eden delade in sina medarbetare
i fyra kategorier: ambitiösa och begåvade,
ambitiösa och obegåvade, lata och begå-
vade, lata och obegåvade.
Helst ville han ha de lata och begåvade. 
Då kunde han lita på att det de åstadkom
höll hög klass men inte la sig i sådant de
inte hade med att göra. Därefter föredrog
han de lata och obegåvade, eftersom den
skada de åstadkom var begränsad.  Värsta
kategorin var de ambitiösa och obegåvade,
som enligt Eden åstadkom stor skada.

Frågan är om Eden skulle villja anställs TS.

snickarklas sa:
Det här måste ju styrka tesen att all reklam är bra reklam. Hur många här har inte blivit lite sugna på att handla från Bikester nu?

Jag skall inhandla CX-däck och tänker nu se vad de har för utbud. Det fungerar alltså.

Jo förresten, som seriöst svar till TS så har jag köpt cykel där och det funkade bra. Inte fantastiskt men inte heller dåligt.

Hur visste TS i oktober att det skulle vara rea i slutet av januari? Tänk om rean hade kommit först i slutet av februari istället, vad hade hen gjort då?

Kristoffer R sa:
snickarklas sa:
Det här måste ju styrka tesen att all reklam är bra reklam. Hur många här har inte blivit lite sugna på att handla från Bikester nu?

Jag skall inhandla CX-däck och tänker nu se vad de har för utbud. Det fungerar alltså.

Jo förresten, som seriöst svar till TS så har jag köpt cykel där och det funkade bra. Inte fantastiskt men inte heller dåligt.

Just däck är bikester kass på, då det är typ omöjligt att sortera.

Hittar jag inte däck på rea så brukar jag köpa det hos åf. Prisskillnaden är minimal :)

Kristoffer R sa:
snickarklas sa:

Jag som till och mer har dåliga tidigare erfarenheter av Bikester funderar nu på att handla av dem nästa gång.

Jag är genuint nyfiken på hur TS mår idag.
Om han bär runt på en massiv betongkeps eller om han har ngn annan form av symptom på avtändning.

Och hur ska TS göra när hans trainer väl dyker upp?
Blir det retur eller toktränande på 300W så han kan krossa alla happyiter i sommar?

Spänningen känns olidlig ;)

Vernersson sa:
Om han bär runt på en massiv betongkeps eller om han har ngn annan form av symptom på avtändning.

Blir det retur eller toktränande på 300W så han kan krossa alla happyiter i sommar?

Har han bara haft en trainer nu så borde han kunna kräma ur sig 400w nu när han är så arg.

fredrik168 sa:
Vernersson sa:

Har han bara haft en trainer nu så borde han kunna kräma ur sig 400w nu när han är så arg.

Desto större kross av happyiter sen då ;)

Cyklasnabbt, du som hänvisar till KKL - var i den finner du fog för din attityd och ditt beteende? Dina hot däremot går ju alldeles utmärkt att lagföra enligt andra lagar. Ditt beteende med att skapa returärende bara för att slösa tid hos företaget är ju ett alldeles utmärkt sätt att slösa bort din egen tid och att vara ineffektiv. Det borde ju betyda att du hatar dig själv nu? Har du satt upp dig själv på din egen dödslista?

Jag har bara beställt från dem en gång. Då gick det bra. Har beställt betydligt fler gånger hos de "vanliga" happy pk butikerna, och det som strular är undantagslöst logistikkedjan när det byter från en transportör till en annan.
Du själv fördröjde leveransen då du lämnade meddelande i beställningsskedet. Det betyder mer manuell granskning och bygger tid.

I övrigt så applåderar jag ditt fekaliekatapultande tangentbordskrigande. Länge sedan maskrosorna sprutade så hårt. Klart underhållande tråd (om vi tar bort TS möjliga lagöverträdelser)

Eftersom tråden ändå överlevt TS kanske jag får ställa en ovidkommande fråga. Är 300W mycket? En glödlampa drar 60W och en dammsugare 1500W - det är ungefär vad jag vet.

Kung_Gustaf sa:
Jag och UrTomas hade en dialog kring hur detta skulle kunna vara nya generationens sätt att göra reklam.

Tänk er en liknande tråd om Kullagergrossisten.se där man hänger ut dom för att vara kompetenta idioter. Tråden skulle nog bära åt samma håll då dom sköter sig exemplariskt. Rätt smart egentligen.

OT: vad innebär det att vara en inkompetent idiot? Är man smart då? En kompetent idiot borde ju vara den värsta sorten liksom.

Ni är ena riktiga filosofer ni?

Hep sa:
Eftersom tråden ändå överlevt TS kanske jag får ställa en ovidkommande fråga. Är 300W mycket? En glödlampa drar 60W och en dammsugare 1500W - det är ungefär vad jag vet.

Ja en ftp på 300 w är ganska mycket. Inte tokmycket, men högre än snittet för vanliga motionärer tror jag. Sen hänger det ihop med kroppsvikt och man brukar prata om w/kg så är lättare att ha en siffermässigt hög ftp om man är stor. 5 W/kg är väldigt bra och över 3.5 är bra. Typ.

Bilagor

• ts.jpg
    ts.jpg
    53.8 KB · Besök: 77
Men.....om TS är avstängd, hur ska jag då kunna utmana hen på ett VRR(vardagsrumsrace)? Dvs när/om hen får sin motionscykel från detta företag från helvetet ?

300 W i en timme är mycket om man inte är en mycket stor person. Det är bra mycket mer än vanliga motionärer. Det är däremot mycket svårare i verkligheten jämfört med att skriva om det på internet. Jag gissar på att 300 W på tempcykel skulle hålla över 45 km/h vid normala förhållanden.

Hur får TS ihop att han är bra cyklist pga 300W/h?

Till topic: jag brukar ha som tumregel att inte snåla på leveranssätt när jag beställer dyrare saker. Om du har dyrare fraktmetod ingår tracking och då har du även uppbackning ifall din beställning inte når dig. Tråkigt med bikester, men ibland kan det ta längre tid än angivet. Minns för ca 5 år sedan var jag glad ifall paket från crc kom inom månaden.

Luktapåblommorna sa:
jomper sa:
Mordhot är aldrig OK och hör inte hemma här. Tråden kan väl få leva kvar, men trådskaparens konto är avstängt med hänvisning till Lex Vardagsrum. Se våra enkla, kortfattade regler här: http://happyride.se/forum/rules.php

Tack som fan! Ingen vill ha sådana typer på sin fest.

+1.
Och innebär detta att TS utbrott/löfte om att rapportera alla som inte höll med honom i sak föll platt? ;)

Den vänliga happymtb-andan hängde inte med i migreringen över till happyride? Kommer i nästa uppdatering?

Har inget större att klaga på gällande Bikester. Deras kundtjänst känner inte till skillnaden mellan garanti/reklamationsrätt/returrätt, men det kan ju i princip ingen svensk kundtjänst, så inga osedvanligheter där.

*edit* måste dela med mig av kundtjänsts sadelråd (då detta gäller universellt): cykla aldrig med vassa föremål i bakfickorna, det är på grund av detta sadlar går sönder. Ta detta råd med er i livet barn.

Senast ändrad:
Frankenstein's Bike sa:
Den vänliga happymtb-andan hängde inte med i migreringen över till happyride? Kommer i nästa uppdatering?

Har inget större att klaga på gällande Bikester. Deras kundtjänst känner inte till skillnaden mellan garanti/reklamationsrätt/returrätt, men det kan ju i princip ingen svensk kundtjänst, så inga osedvanligheter där.

*edit* måste dela med mig av kundtjänsts sadelråd (då detta gäller universellt): cykla aldrig med vassa föremål i bakfickorna, det är på grund av detta sadlar går sönder. Ta detta råd med er i livet barn.

Jag tyckte det var normal happy-anda. En idiot (är det OK att skriva så? Om inte så ersätt det med idot) skapar en tråd och blir idot-förklarad och på sidan tre kom en diktator. Vad var det som inte var happy med det? Det enda jag saknar är hur tjock ts var, så jag vet om jag är skickligare cyklist eller inte.

Det är ju bra iaf att ha fått reda på vilken enhet man mäter "skicklighet" i.

Hur många watt gör Danny MacAskill?

Arsozath sa:
Det enda jag saknar är hur tjock ts var, så jag vet om jag är skickligare cyklist eller inte.

Tror aldrig vi får mer information än vad TS gav på sid 1
Cyklasnabbt sa:
Är ingen fet pösmunk som cyklar lite då och då och hade tänkt ha grejerna på en hylla.

Upp till dig att avgöra om TS eller du är den skickligare av cyklister =)

Aldrig haft några problem när ja beställt saker från bikester... Däremot tycker jag deras menyer samt bristfälliga info om varorna är dålig!

Arsozath sa:
Frankenstein's Bike sa:

Jag tyckte det var normal happy-anda. En idiot (är det OK att skriva så? Om inte så ersätt det med idot) skapar en tråd och blir idot-förklarad och på sidan tre kom en diktator. Vad var det som inte var happy med det? Det enda jag saknar är hur tjock ts var, så jag vet om jag är skickligare cyklist eller inte.

Landrovermannen saknas ännu innan den är komplett och kan arkiveras som modern kulturhistoria.

PS Lite roligt ordförslag :P

Bilagor

• Screenshot_2016-02-07-17-42-13.png
    Screenshot_2016-02-07-17-42-13.png
    37.5 KB · Besök: 71
Cyklasnabbt sa:
Jag förstår att ni inte känner samma sak då det inte gäller era grejer. Beställde en trainer för att ha under vintern och inte i sommar.
Med tanke på att de utger sig för att ha 3-5 dagars leverans så är det bra komiskt då de efter 1,5 vecka inte ens verkar ha skiten på väg.

Om du nu har så jävla bråttom så handla i fysisk butik i stället för på nätet, eller är du för snål?

jockepocke sa:
Aldrig haft några problem när ja beställt saker från bikester... Däremot tycker jag deras menyer samt bristfälliga info om varorna är dålig!

Samma här plus att utbudet kunna vara lite bättre. Fick en schysst cykeltröja i fjol på mässan från bikester. Bra kundservice tycker jag oxå. Däremot Wiggle frifrakt rekommenderas ej, projsar lite mer för att säkra upp leveransen. Chainreaction är inte fri retur, mitt fel när jag köpte cykelskor som inte passade. Jag blev inte arg på CR men nästa gång betala jag lite extra och skaffa skor i butiken istället.

Tack för underhållning, jag skrattade ett antal gånger.

Är väl egentligen ingen idé att skriva att jag är relativt nöjd med Bikester då man riskerar att bli anklagad för både den ena och det andra.

Lite lång leveranstid när prylarna kom från Tyskland, men inte mer än 1-2 dagar extra än vid andra beställningar. Har köpt både cykel, tillbehör och skor vid olika tillfällen.
PostNord, det är en annan femma. Vilket jag talat om för både Bikester och dem vid flera tillfällen.

Det hade varit intressant om vi kunnat ha med TS hela vägen och få ta del av leveransen mm. Dessutom kunde vi då fått möjlighet att ta oss an utmaningen att jobba ner hens puls till mer hälsosam nivå. Det blir svårt efter ett rött kort.

För övrigt, tycker jag Bikster är kanon prismässigt och leveransmässigt. Har köpt i princip allt därifrån denna vinter.

Vore kul om detta kunde bli starten för Biksters egen kontaktråd. En lite tuff start kan ju ibland leda till något fantastiskt.

Tillbaka
Topp