Bikester omstartar?
Men hur påverkar det arvet?Säkraste sättet att inte dö är att inte födas så stäm dina föräldrar för att de utsatt dig för denna enorma dödsrisk!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Men hur påverkar det arvet?Säkraste sättet att inte dö är att inte födas så stäm dina föräldrar för att de utsatt dig för denna enorma dödsrisk!
Man tog upp just det här i tv-programmet Fråga Lund, men jag minns inte vad dom sa om just mängden... Måste vara fler än jag som såg det programmet, typ ett år sen..Gäller detta per macka eller är det en engångsvinst om man äter en macka? Gäller de 33 minuterna oavsett storlek på macka, mängd jordnötssmör samt sylt? Frågorna är många ...
" ...medan jordnötssmör och syltmackor visade på ett 33 minuter längre friskt liv"
Leva gott? Det är ändå biltemakorv vi pratar om.Ja, nåt kommer man dö av oavsett. Lika bra att ha kul och leva gott den tid man har.
Du får väl stämma dem på allt de äger och har och sen förvalta pengarna bättre än de hade gjort så ska det nog lösa sig.Men hur påverkar det arvet?
https://tidningensyre.se/2021/9-sep...rta-den-friska-delen-av-livet-med-36-minuter/ Ta det lagom med korven....
Bikesters korvar?Man kanske ska döpa om tråden med tanke på innehållet?
Processat köttBikesters korvar?
Korv med jordnötssmör på lockar inte.Utan att jag visste balanserar jag rätt mycket av korven med jordnötssmör.
Bikester borde bara ha SalamiBikesters korvar?
Nej alltid separerade. Aldrig kännt att jag vill blandaKorv med jordnötssmör på lockar inte.
No shit? Förbannad är nog en underdrift!Skulle jag få tillbaka en cykel i det där skicket skulle jag bli förbannad.
Att det är kokt korv som gäller inte finkaffe.Så vad har vi lärt oss? Vi ska bara går till LBS för att byta slang och kedja och kanske för att äta korv?
Kanske inte så tokigt. Redan Red Top (Lennart Nyblom, DN Namn och Nytt) skrev om 'Nisses Korv och Vulk' för sisådär 50 år sedan. Så det har gamla anor.Så vad har vi lärt oss? Vi ska bara går till LBS för att byta slang och kedja och kanske för att äta korv?
Med tanke på alla mektabbar som finns postade här på Happy och då är mörkertalet helt enormt så har kan vi nog dra slutsatsen att en hyfsad LBS gör ett bättre jobb än de allra flesta Happyiter och hemmapulare. Sen finns det undantag så klart.Så vad har vi lärt oss? Vi ska bara går till LBS för att byta slang och kedja och kanske för att äta korv?
Med tanke på alla mektabbar som finns postade här på Happy och då är mörkertalet helt enormt så har kan vi nog dra slutsatsen att en hyfsad LBS gör ett bättre jobb än de allra flesta Happyiter och hemmapulare. Sen finns det undantag så klart.
Var hittar vi en sådan?Med tanke på alla mektabbar som finns postade här på Happy och då är mörkertalet helt enormt så har kan vi nog dra slutsatsen att en hyfsad LBS gör ett bättre jobb än de allra flesta Happyiter och hemmapulare. Sen finns det undantag så klart.
Seriöst?
Du betalade väl lite extra för det där va? Så att de klarar sig och finns kvar ?
Ja! Man vill ju stödja lokala företagDu betalade väl lite extra för det där va? Så att de klarar sig och finns kvar ?
Ja! Man vill ju stödja lokala företag![]()
Du har alltså ett par dåliga erfarenheter och klumpar därför ihop alla LBSer och deras mekar och dömer ut hela bunten. Det är klart det finns stolpskott där ute, det förstår vi alla, men man kanske kan kosta på sig att vara lite nyanserad.Min tveksamhet till lbser är inte ogrundad. Jag har gett det ett par försök genom åren.
Lämnade in en cykel i en annan butik för luftning av bromsarna. Fick kontaminerade belägg och skrikande bromsar ??
Men då erbjöd dom mig rabatt på nya belägg! ?
Så det är väl snarare att det ofta är dyrt och dåligt som jag är anti. Inte lokalt företagande
Du har alltså ett par dåliga erfarenheter och klumpar därför ihop alla LBSer och deras mekar och dömer ut hela bunten. Det är klart det finns stolpskott där ute, det förstår vi alla, men man kanske kan kosta på sig att vara lite nyanserad.
Lämnar inte mina hojar till någon annan än Anders på Veloform, och då i princip bara mer komplicerade, hjulrelaterade grejer. Han har brotschat en gaffel för mig också, och planat ett vevhus, men det var för att jag saknade verktygen.Vart klumpar jag ihop och dömer ut hela bunten?
Det finns jätteduktiga mekaniker på jättemånga ställen, men jag har uppenbarligen aldrig bott nära en sån butik.
Däremot så tycker jag inte är värt den extra kostnaden det innebär att handla lokalt. Det är svårt att motivera då jag inte ser något mervärde. Men det är självklart bara min åsikt
Exakt så!Det ser ut som om nån har försökt få loss en sadelstolpe, misslyckats och sen totalt gått bananas med vinkelslipen. Det roliga i sammanhanget är att även efter detta haveri sitter nog stolpen fast precis lika mycket som innan,
Såklart har väl dom flesta verkstäder järnkoll på ngt så simpelt som att skruva cyklar, fortfarande inte ok att ta betalt för ngt som inte är gjort( rätt) .Med tanke på alla mektabbar som finns postade här på Happy och då är mörkertalet helt enormt så har kan vi nog dra slutsatsen att en hyfsad LBS gör ett bättre jobb än de allra flesta Happyiter och hemmapulare. Sen finns det undantag så klart.
Jag har handlat av Bikester 34 ggr sedan 2015. Aldrig några problem. Vad det nu är värt i sammanhanget i denna expertgrupp...
Nope. Beställde 18:e och försöker fortfarande klämma dem på en bekräftelse om de skickar eller inte så jag kan gå vidare till kreditkortsbolaget och reklamera.Är det någon som beställt grejer och faktiskt fått en statusändring på sin beställning? Beställde för ett bra tag sedan och inget har hänt.. trots att man läst att folk beställt efter att jag lade min order, och de har skickat grejerna med en gång.
Det var kedja, kassett, vevparti och växelförare vad jag såg. Hoppas de bytte vajer och hölje också.. mer prylar än vad man rimligen borde behöva byta men jag har ju inte försökt meka med just den cykeln..Vad räknas in i drivlina här? Är det växlar också eller kedja, klingor och kassett?
Beställde en cykel 17 oktober. Ligger som skickad hos bikester men registrerad hos post nord. Fick muntlig kontakt med kundservice idag som sa att dom hade problem med det lagret som hanterade dessa leveranser. Vet inte vad det betyder och dom verkar inte ha så mycket information själva.Är det någon som beställt grejer och faktiskt fått en statusändring på sin beställning? Beställde för ett bra tag sedan och inget har hänt.. trots att man läst att folk beställt efter att jag lade min order, och de har skickat grejerna med en gång.
Exakt samma sits som mig då utom att jag inte orkat ringa plus att jag vill ha skriftlig dokumentation. Skriv om du hör nåt ..Beställde en cykel 17 oktober. Ligger som skickad hos bikester men registrerad hos post nord. Fick muntlig kontakt med kundservice idag som sa att dom hade problem med det lagret som hanterade dessa leveranser. Vet inte vad det betyder och dom verkar inte ha så mycket information själva.
Precis. Känns som dom håller på det skriftliga.Exakt samma sits som mig då utom att jag inte orkat ringa plus att jag vill ha skriftlig dokumentation. Skriv om du hör nåt ..
Hoppas du inte ligger ute med pengar.Beställde en cykel 17 oktober. Ligger som skickad hos bikester men registrerad hos post nord. Fick muntlig kontakt med kundservice idag som sa att dom hade problem med det lagret som hanterade dessa leveranser. Vet inte vad det betyder och dom verkar inte ha så mycket information själva.