Bikester omstartar?

Bikester omstartar?
Gäller detta per macka eller är det en engångsvinst om man äter en macka? Gäller de 33 minuterna oavsett storlek på macka, mängd jordnötssmör samt sylt? Frågorna är många ...

" ...medan jordnötssmör och syltmackor visade på ett 33 minuter längre friskt liv"
Man tog upp just det här i tv-programmet Fråga Lund, men jag minns inte vad dom sa om just mängden... Måste vara fler än jag som såg det programmet, typ ett år sen..

Bikester omstartar?
På tal om kött. Köpte skivad julskinka som smörgås pålägg på coop, fanns ingen prislapp men fan klart man ska ha årets första julskinka på smörgåsen.
63 kr för 8 små skivor. Hoppas det även blir årets godaste julskinka! tvek

Så om Bikester går i konkus så tror jag de svenska hushållen med begränsad budget också begår personlig konkurs i vinter

Bikester omstartar?
Det där med korven va inte alls bra..

Blev tre blåbärspajer och en coca cola istället. ?
16992867475316601405193127144072.jpg

Bikester omstartar?
Så vad har vi lärt oss? Vi ska bara går till LBS för att byta slang och kedja och kanske för att äta korv?
Med tanke på alla mektabbar som finns postade här på Happy och då är mörkertalet helt enormt så har kan vi nog dra slutsatsen att en hyfsad LBS gör ett bättre jobb än de allra flesta Happyiter och hemmapulare. Sen finns det undantag så klart.

Bikester omstartar?
Med tanke på alla mektabbar som finns postade här på Happy och då är mörkertalet helt enormt så har kan vi nog dra slutsatsen att en hyfsad LBS gör ett bättre jobb än de allra flesta Happyiter och hemmapulare. Sen finns det undantag så klart.

Ah, ett seriöst svar. Jag tror dock att vi här är mer benägen att posta vara egna mektabbar än den från LBS. Dessutom skulle alla fråga LBSen att fixa en mektabb. De mekktabbar som från LBS som hängs ut här är saker som LBSen inte vill eller kan fixa. Jag gissar att en bra LBS gör mycket mindre mektabbar än en genomsnittlig happyit. En random "mekaniker" hos t.ex. XXL kanske är en annan sak (jag har bara frågat hjälp hos XXL en gång för en sparkcykel och mekanikern var riktigt duktig).

Bikester omstartar?
Var hittar vi en sådan?

Hörde du om när xxl gav offert på att byta vev eftersom de inte hade rätt vevlager? ?

Bikester omstartar?
Petri ville väl jobba som cykelmekaniker!?
jag var i en cykelaffär för att hämta grejer jag beställt , (inga namn) självklart så cyklade jag dit för att hämta och då påpekade ”mekanikern” att min styrstam var ojämnt dragen, jag visade då texten på styrstammen”zero gap” ….
Förutom det brukar de vara bra men jag skruvar gärna själv …

Bikester omstartar?
Lite kul att både @jolov och @jonte987, som verkar vara ganska anti LBS och annat lokalt företagande, ändå skänker pengar till dessa. En tusenlapp här och "lite extra" där. Starkt grabbar! ?

Min tveksamhet till lbser är inte ogrundad. Jag har gett det ett par försök genom åren.

Lämnade in en cykel i en annan butik för luftning av bromsarna. Fick kontaminerade belägg och skrikande bromsar ??‍♂️
Men då erbjöd dom mig rabatt på nya belägg! ?

Så det är väl snarare att det ofta är dyrt och dåligt som jag är anti. Inte lokalt företagande

Edit: lät tredje butiken i stan bygga fyra hjul åt mig. Han var tydligen "sjukt duktig"
Första rundan på bägge hjulparen så satt alla ekrar så löst att man nästintill kunde dra åt nipplarna med fingrarna. Men det var tydligen normalt,
Han spände upp dom kostnadsfritt. Men berättade nöjt att han lagt loctite på gängorna. Så nu ska det minsann inte lossna! ??

Senast ändrad:
Bikester omstartar?
Min tveksamhet till lbser är inte ogrundad. Jag har gett det ett par försök genom åren.

Lämnade in en cykel i en annan butik för luftning av bromsarna. Fick kontaminerade belägg och skrikande bromsar ??‍♂️
Men då erbjöd dom mig rabatt på nya belägg! ?

Så det är väl snarare att det ofta är dyrt och dåligt som jag är anti. Inte lokalt företagande
Du har alltså ett par dåliga erfarenheter och klumpar därför ihop alla LBSer och deras mekar och dömer ut hela bunten. Det är klart det finns stolpskott där ute, det förstår vi alla, men man kanske kan kosta på sig att vara lite nyanserad.

Bikester omstartar?
Du har alltså ett par dåliga erfarenheter och klumpar därför ihop alla LBSer och deras mekar och dömer ut hela bunten. Det är klart det finns stolpskott där ute, det förstår vi alla, men man kanske kan kosta på sig att vara lite nyanserad.

Vart klumpar jag ihop och dömer ut hela bunten?
Det finns jätteduktiga mekaniker på jättemånga ställen, men jag har uppenbarligen aldrig bott nära en sån butik.

Däremot så tycker jag inte är värt den extra kostnaden det innebär att handla lokalt. Det är svårt att motivera då jag inte ser något mervärde. Men det är självklart bara min åsikt

Bikester omstartar?
Vart klumpar jag ihop och dömer ut hela bunten?
Det finns jätteduktiga mekaniker på jättemånga ställen, men jag har uppenbarligen aldrig bott nära en sån butik.

Däremot så tycker jag inte är värt den extra kostnaden det innebär att handla lokalt. Det är svårt att motivera då jag inte ser något mervärde. Men det är självklart bara min åsikt
Lämnar inte mina hojar till någon annan än Anders på Veloform, och då i princip bara mer komplicerade, hjulrelaterade grejer. Han har brotschat en gaffel för mig också, och planat ett vevhus, men det var för att jag saknade verktygen.

Gör helst allting själv, så att jag kan lita på cykeln.

Bikester omstartar?
Det ser ut som om nån har försökt få loss en sadelstolpe, misslyckats och sen totalt gått bananas med vinkelslipen. Det roliga i sammanhanget är att även efter detta haveri sitter nog stolpen fast precis lika mycket som innan,
Exakt så!

Sen spenderade jag x antal timmar tillsammans med massa 2.8or, podcasts och bågfilsblad, kan bekräfta att sadelstolpen har tagit sitt sista andetag.

Bikester omstartar?
Såklart har väl dom flesta verkstäder järnkoll på ngt så simpelt som att skruva cyklar, fortfarande inte ok att ta betalt för ngt som inte är gjort( rätt) .
Själv väljer jag att skruva allt själv när jag har möjlighet för resultatet blir minst lika bra pga att jag inte har tid att ta hänsyn till som en proffessionell.

Näset cykel lär vara bombsäkert i framriden, maken till kräsen firma får man nog leta efter(eller finns inga lediga mekar?)

Senast ändrad:
Bikester omstartar?
Devisen som fortfarande gäller:
Är du ekonomisk handikappad (fattig) så har du inte råd med fin skit.
Vill du ha någorlunda fin skit så får du ta ful skit och göra det finare.
Lejer man bort arbetet för att göra sin fula skit finare så kunde man skaffat finare skit från början.

Bikester omstartar?
Jag har handlat av Bikester 34 ggr sedan 2015. Aldrig några problem. Vad det nu är värt i sammanhanget i denna expertgrupp...

Tror inte att det många har skrivit om problem med Bikester här i tråden, förutom med höga priser. Vid min sista beställning fick jag paketet från svenska lagret, men inte från tyska. Det från tyska lagret skickades direkt tillbaka när det kam till Sverige. Mejlade Bikester och de sade att jag behövde beställa igen. Det gick inte för att grejerna var inte tillbaka på lagret inom två veckor. Dessutom skulle jag behöva betala frakt, medan hela beställningen hade gratis frakt.

Bikester omstartar?
Är det någon som beställt grejer och faktiskt fått en statusändring på sin beställning? Beställde för ett bra tag sedan och inget har hänt.. trots att man läst att folk beställt efter att jag lade min order, och de har skickat grejerna med en gång.

Bikester omstartar?
Är det någon som beställt grejer och faktiskt fått en statusändring på sin beställning? Beställde för ett bra tag sedan och inget har hänt.. trots att man läst att folk beställt efter att jag lade min order, och de har skickat grejerna med en gång.
Nope. Beställde 18:e och försöker fortfarande klämma dem på en bekräftelse om de skickar eller inte så jag kan gå vidare till kreditkortsbolaget och reklamera.

Bikester omstartar?
Vad räknas in i drivlina här? Är det växlar också eller kedja, klingor och kassett?
Det var kedja, kassett, vevparti och växelförare vad jag såg. Hoppas de bytte vajer och hölje också.. mer prylar än vad man rimligen borde behöva byta men jag har ju inte försökt meka med just den cykeln..

Bikester omstartar?
Beställde en cykel 17 oktober. Ligger som skickad hos bikester men registrerad hos post nord. Fick muntlig kontakt med kundservice idag som sa att dom hade problem med det lagret som hanterade dessa leveranser. Vet inte vad det betyder och dom verkar inte ha så mycket information själva.

Bikester omstartar?
Beställde en cykel 17 oktober. Ligger som skickad hos bikester men registrerad hos post nord. Fick muntlig kontakt med kundservice idag som sa att dom hade problem med det lagret som hanterade dessa leveranser. Vet inte vad det betyder och dom verkar inte ha så mycket information själva.
Exakt samma sits som mig då utom att jag inte orkat ringa plus att jag vill ha skriftlig dokumentation. Skriv om du hör nåt ..

Bikester omstartar?
Hoppas du inte ligger ute med pengar.

Tillbaka
Topp