Bikester omstartar?
Bike24
r2bike
Bike-components
bike-discount
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bike24
r2bike
Bike-components
bike-discount
Jag köper lite var som helst men har hamnat på https://bikable.se/ på senare tid några gånger som jag tror är dansktVilka är bästa "tyskarna" att beställa från? Helt okej för mig att shoppa runt bland några stycken.
Glöm inte att direkt ändra land till Sverige så momsen blir rätt, en sak jag stört mig lite på när man tycker man hittat en bra deal, sen ändras det när svenska momsen uppdateras. Bara ett tips!Vilka är bästa "tyskarna" att beställa från? Helt okej för mig att shoppa runt bland några stycken.
Kolla ett tiotal inlägg längre upp.Vilka är bästa "tyskarna" att beställa från? Helt okej för mig att shoppa runt bland några stycken.
bike-components, bike-discount, bike24, r2-bike utan inbördes ordning.Vilka är bästa "tyskarna" att beställa från? Helt okej för mig att shoppa runt bland några stycken.
Bortsett från ett mail om dataöverföring så har jag som tidigare bikesterkund inte fått någon information om byte, varken från tidigare eller ny ägare. Ingen information om man som händer med exempelvis framtida garantiåtgärder eller vad hela processen innebär för mig som kund. Inloggning var ju trasig efter bytet och nu borta.
"Nyöppning" på förstasidan kunde ju likagärna vara att man byggt om hemsidan. Inte ett ord om vad det innebär. Är man sällankund så skall man väl inte veta om vad som hänt är kanske tanken? Rätt uselt faktiskt. Eller så har jag något missa mail i skräpposten
Affärsidé måste ju vara att plocka ovetande bikesterkunder så det lär de inte berätta.Bortsett från ett mail om dataöverföring så har jag som tidigare bikesterkund inte fått någon information om byte, varken från tidigare eller ny ägare. Ingen information om man som händer med exempelvis framtida garantiåtgärder eller vad hela processen innebär för mig som kund. Inloggning var ju trasig efter bytet och nu borta.
"Nyöppning" på förstasidan kunde ju likagärna vara att man byggt om hemsidan. Inte ett ord om vad det innebär. Är man sällankund så skall man väl inte veta om vad som hänt är kanske tanken? Rätt uselt faktiskt. Eller så har jag något missa mail i skräpposten
Man kan lösa det på bra och dåliga vis.Bolag köps och säljs över våra huvuden hela tiden. Ligger ju knappast i köparens intresse att gå ut berätta om en förändring (särskilt om det är till det sämre).
Jag förväntar mig nog information från den nya ägaren efter att dataöverföringen är gjord (om man inte motsätter sig den).Bolag köps och säljs över våra huvuden hela tiden. Ligger ju knappast i köparens intresse att gå ut berätta om en förändring (särskilt om det är till det sämre).
Man kan lösa det på bra och dåliga vis.
Webhallen har bytt ägare (minst) 2 gånger medans jag vart kund, jag kan fortfarande logga in och se historiken på order och garantiärenden tillbaka till mitt första köp.
Vem äger webhallen nuförtiden?Man kan lösa det på bra och dåliga vis.
Webhallen har bytt ägare (minst) 2 gånger medans jag vart kund, jag kan fortfarande logga in och se historiken på order och garantiärenden tillbaka till mitt första köp.
I can with 100% certainty assure you that the future warranty of anything you purchase from Bikester pre-WeSport will NOT be supported or dealt with by any of the WeSport business.Bortsett från ett mail om dataöverföring så har jag som tidigare bikesterkund inte fått någon information om byte, varken från tidigare eller ny ägare. Ingen information om man som händer med exempelvis framtida garantiåtgärder eller vad hela processen innebär för mig som kund. Inloggning var ju trasig efter bytet och nu borta.
Det är alltså INTE bikesters website och databas ni ser och inte heller deras artiklar.
Möjligen har de era username och krypterade password på och kommer att importera dem när de hinner.
Ja? De pratar inte om hashade password. Det är en DPA grej. Det är inte så mycket att diskutera. Ni ser väl att det inte är bikesters website?
Ja? De pratar inte om hashade password. Det är en DPA grej. Det är inte så mycket att diskutera. Ni ser väl att det inte är bikesters website?
Jo såklart men det är skillnad på ett bolag som man har en existerande kundrelation till. Inte att Nestlé säljer ett godismärke till Mondelez, det behöver de inte leta upp mig för att berätta.Bolag köps och säljs över våra huvuden hela tiden. Ligger ju knappast i köparens intresse att gå ut berätta om en förändring (särskilt om det är till det sämre).
Det får de enligt lag inte göra om du nekat data transfer.....Jo såklart men det är skillnad på ett bolag som man har en existerande kundrelation till. Inte att Nestlé säljer ett godismärke till Mondelez, det behöver de inte leta upp mig för att berätta.
Men har jag ett kundkonto, har gjort köp senaste tiden (veckor, månader) som faller inom ramarna för garanti, reklamamation och återköp. Då tycker jag att det minsta man kan förvänta sig är ett "Hej befintliga Bikesterkund...." följt av förklaring till vem som köpt och vem dom är och vad som händer med min befintliga kundrelation.
Det är inte mycket begärt att få den informationen, framförallt när det varit mycket spekulation. Nu pratar jag inte bara om bubblan här inne, de har ju under flera månader haft banners som pratat om problemen de haft och nu plötsligt "nyöppning". Nej det är genomgående uselt av framförallt nya ägarna.
Nej visst, om det är GDPR mm som skulle sätta stopp för att Wesport skall informera mig via den mail som internetstores "äger" så visst. Men det finns ju X sätt att fixa detta. Informationen kan ju enkelt skickas via de som redan äger min data och adress. Man skulle ju också kunna vara transparent att berätta på hemsidan vad som sker. "Nu är Bikester en del av Wesport/Spobik/Whatever"-familjen. Men visst, det finns det väl inget intresse av tydligen. Det gör ju heller inte att man blir mer mer sugen att framöver handla av dessa butiker precisDet får de enligt lag inte göra om du nekat data transfer.....
Komplett AS äger numera Webhallen och även NetonNet.Vem äger webhallen nuförtiden?
Så typ som på cykelsidan då;)Komplett AS äger numera Webhallen och även NetonNet.
Bengtsson-familjen (Siba, NetonNet) äger en betydande del av Komplett AS sedan uppköpet av NetonNet.
Illuminati äger alla? ??Dags att döpa om tråden till "Den stora vem äger vem-tråden"?
I slutändan är det Blackrock som äger allt.Dags att döpa om tråden till "Den stora vem äger vem-tråden"?
They like profitable businesses.I slutändan är det Blackrock som äger allt.
Vill minnas att jag betalade 500kr för att rikta ett växelöra, samma verktyg som lbs använde köpte jag på rea för bikeable för 1200kr, och då har jag ytterligare 5 cyklar, som alla visade sig ha snea växelöron, tog 30 min att fixa alla fem....jag vet inte ifall jag kände mig mest lurad då min lbs sålde mig sp41 hölje för 100kr/metern och 100kr för en vajer.
Eller då andra lbsen tog 300kr för att linda ett styre.
Oavsett så är det ingen shopping från dom längre :)
Det var inte igår man hörde namnet Siba, minns att jag gick och suktade där och försökte övertala föräldrarna om att köpa en större crt tv, det var tider, tack för att du hjälpte mig gräva fram det här minnet ?Komplett AS äger numera Webhallen och även NetonNet.
Bengtsson-familjen (Siba, NetonNet) äger en betydande del av Komplett AS sedan uppköpet av NetonNet.
Du tänker nog på Blackstone. Inte för att det är bättre ?I slutändan är det Blackrock som äger allt.
Stämmer!Du tänker nog på Blackstone. Inte för att det är bättre ?
Du glömde Ågrens cykel (som är kvar). De är bra.I Lund blev det nog en slags överetablering av LBS. Cykelcity, Bike Italy (men de stavade nog på ett annat sätt), Fridhem och DeGaVi vilket ledde till att de två första (och bästa) slog igen. 10-15 år tidigare var det samma sak med barnklädesbutiker och alla låg på samma gata. Vi som gillar städer sörjer. Bike Italy var riktigt bra, de tog betalt för produkten och montering ingick (kanske inte för styrlindor...)
Med tanke på vilket skick cyklar i Lund har, så tror jag man missbedömt viljan att betala för nåt som har med cyklar att göra.I Lund blev det nog en slags överetablering av LBS. Cykelcity, Bike Italy (men de stavade nog på ett annat sätt), Fridhem och DeGaVi vilket ledde till att de två första (och bästa) slog igen. 10-15 år tidigare var det samma sak med barnklädesbutiker och alla låg på samma gata. Vi som gillar städer sörjer. Bike Italy var riktigt bra, de tog betalt för produkten och montering ingick (kanske inte för styrlindor...)