Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Mjo gällde att jag fått annan storlek på cykel än den jag beställde och fick bra och snabba svar via kundtjänst (innan ägarbytet), så valde att ta risken att skicka tillbaka. Känns sådär att vänta i ovisshet nu på om pengarna dyker upp på kontot eller inte...Förvånansvärt många som orkar göra returer på prylar köpt på dunderrea innan en eventuell konkurs. Time aint precious
Min faktura justerades idag. Har kanske att göra med mitt mejl till service@fahrrad.de från igår?Jag returnerade en vara precis innan ägarbytet och får nu inget svar eller pengar tillbaka.
Ahh det kanske man ska dra iväg ett, tack för tipset!Min faktura justerades idag. Har kanske att göra med mitt mejl till service@fahrrad.de från igår?
Tjena! Hur har det gått med detta ärende?Är i precis samma sits som du med en Fixie floater. men inte orkat gräva i det förrän nu. Vågar man fortsätta cykla på den, eller tar de tillbaka cyklarna nu igen?Fick precis ett väldigt tråkigt mail från Bikester:
Känns ju minst sagt tråkigt. Någon som vet om man kan dra det här förbi sitt försäkringsbolag (hemförsäkring?) har verkligen inte råd att köpa en ny cykel nu.
Har inte heller fått mail tidigare om att cykeln är livsfarlig, väldigt konstigt skött.
Nån ny info som framkommit ? Inte varit vid butiken på ett tag.Blir i alla fall ingen butik där den nuvarande ligger
Plötsligt händer det. Två av två. Var lite orolig med sista, speciellt eftersom den tog ganska lång tid och fortfarande inte levererad enligt PN appen sedan 19/3.Ena returen avklarad, en kvar.
Det var väldigt mycket billigare på Bikester i detta fallet.Varför ens beställa där, är väl samma prylar som cykelkraft?
Spelar typ ingen roll vilken tillverkare jag googlar på, får träffar från "liknande" på spobik/cykloteket/cykelkraft.Hemskt störigt att man får upp sökträffar från cykloteket (som ens aldrig haft varan i lager), samt nya bikestersidan (som inte heller haft varan i lager, någonsin) när man googlar vissa tex Seriouscyklar. Fan vad dåligt det blev med "nya svenska ägarna".
Inte så konstigt för alla de 3 du nämnde + biketown + Toorch + flera varumärken är en o samma butik/kedja/lager.Spelar typ ingen roll vilken tillverkare jag googlar på, får träffar från "liknande" på spobik/cykloteket/cykelkraft.
Ja altså, det här vet vi, det har varit trådens tema sista månaderna :pInte så konstigt för alla de 3 du nämnde + biketown + Toorch + flera varumärken är en o samma butik/kedja/lager.
De har köpt upp/slagit ihop alla dessa men väljer att köra individuella hemsidor eftersom de drar trafik och är starka varumärkesmässigt. De lägger även väldigt mycket resurser på Google Ads som var Cykelkrafts starkaste ståndpunkt under förra ägarna.
Cykelgear.dkFinns ju ingen svensk aktör jag shoppar från längre om det inte är direkt hos LBS.
Bikable (Danskt) och Bikeshop (Norskt) är de två som jag tycker är duktigast på att ha vettiga priser i norden. Prisgarantier mm, däremot lite smalt utbud och lagerstorlek, även fraktkostnader.
Det är den danska butiken. De heter bikable.se för Sverige.Cykelgear.dk
Bikeshop har väl riktigt bra utbud, likaså Bikeable ? De har saker du inte hittar hos någon annan LBS i Sverige (iaf till bra pris), allt från MSW vax till Ceramicspeed/Silca chain prepper etcFinns ju ingen svensk aktör jag shoppar från längre om det inte är direkt hos LBS.
Bikable (Danskt) och Bikeshop (Norskt) är de två som jag tycker är duktigast på att ha vettiga priser i norden. Prisgarantier mm, däremot lite smalt utbud och lagerstorlek, även fraktkostnader.
Bor I Danmark så har inte koll på det..
We currently have attractive offers from the brands Serious, Ortler and Vermont. A large selection of bicycles, e-bikes, accessories and clothing from leading brands awaits you soon.
The former founder René Marius Köhler bought back Fahrrad.de and other parts of Internetstores GmbH. The company was caught in the vortex of Signa's insolvency. Now he only has a few days to rebuild Fahrrad.de from scratch: the new shop goes online on May 1st.
Jo det finns! Men bara i desktop-sidan, du kommer inte åt det i mobil-sidan av någon genialisk anledning.Har inte bikester haft konto/login på sin sida tidigare? Alltså kundkonto där jag kunde se favoriter och tidigare beställningar.
Allt sådant är borta... Finns ingen logga in funktion kvar
Vad har hänt med bikester.de då?
Ortler och serious verkar ha klarat sig om det inte bara är lager
Ja, det var det jag menar. Synd de inte skickar hitDet fanns aldrig en bikester.de. fahrrad.de var tyska bolaget som startade bikester.se. Jag googlade nu och har upptäckt att fahrrad.de har fått nya ägare från första maj. De skickar till flera länder, men inte Skandinavien. Jag vet dock inte vad som händer med Serious. Nya fahrrad.de rear fortfarande ut Serious cyklar.
Länk på tyska:
![]()
fahrrad.de schließt Ende April 2024, neuer Webshop steht in den Startlöchern - Pedelecs und E-Bikes
Der fahrrad.de Onlineshop steht vor einer Wiedergeburt, denn der ehemaliger Gründer der Internetstores GmbH holt sich „sein Baby“ wohl zurück.pedelec-elektro-fahrrad.de
Bikester-sidan är ju inte samma längre, de har väl bara köpt domänen men det är en ny sida. De har gjort ett halvbra försök att få det likna den gamla, men det är väl nu byggt på samma som de andra butikerna, Cykloteket mfl. Så inte så konstigt om även finns funktioner som skulle försvunnit nu.Jo det finns! Men bara i desktop-sidan, du kommer inte åt det i mobil-sidan av någon genialisk anledning.
Fast Bikester är väl inte inom samma koncern som Cykloteket/Cykelkraft/Spobik. (Förövrigt oerhört irriterande att de bara inte kan re-dirigera all trafik till en o samma hemsida för o göra en övergång smidigare)Bikester-sidan är ju inte samma längre, de har väl bara köpt domänen men det är en ny sida. De har gjort ett halvbra försök att få det likna den gamla, men det är väl nu byggt på samma som de andra butikerna, Cykloteket mfl. Så inte så konstigt om även finns funktion skulle försvunnit nu.
Funktionen finns, men det går inte att logga in med sina gamla kontouppgifter. Gissar att all historik är borta och man behöver skapa nytt konto.Har inte bikester haft konto/login på sin sida tidigare? Alltså kundkonto där jag kunde se favoriter och tidigare beställningar.
Allt sådant är borta... Finns ingen logga in funktion kvar
Jo namnet ligger numera under wesports paraply.Fast Bikester är väl inte inom samma koncern som Cykloteket/Cykelkraft/Spobik. (Förövrigt oerhört irriterande att de bara inte kan re-dirigera all trafik till en o samma hemsida för o göra en övergång smidigare)
Stämmer, se nedanJo namnet ligger numera under wesports paraply.
Bara att du jämför sortimentet, så ser du.
Ja det är ju helt sjukt. Trodde Bikester ännu var bland dem enda svenska näthandlarna som inte blivit uppköpta av Spobik... Ack så fel man hade då.Stämmer, se nedan
Köpvillkor
www.bikester.se
Detta är väl ändå helt jävla sjukt? De köper upp precis alla konkurrenter och fortsätter driva bolagen bara för att de genererar trafik. De är inte så transparenta till gemene individ att det egentligen är Spobik du handlar av, inte Bikester som den allmänna konsumenten förmodligen tror.
Ne, tacka gudarna för Bike24 och R2 bike. Snart blir väl dessa uppköpta också av WeSports
Var den aldrig svensk? Har fått för mig att bikester var en avknoppning av addnatur (som väl är svenskstartat?) men jag kan ha felMest intressant är ändå att bikester aldrig var en svensk näthandlare. (Men nu är den det)
Var den aldrig svensk? Har fått för mig att bikester var en avknoppning av addnatur (som väl är svenskstartat?) men jag kan ha fel