bikester

Tussen75

Medlem
bikester
Beställde ny cykel för ett par dar sedan till pris av 29.9k hos Bikester. Ser idag att de rear på samma cykel till i stort sett samma pris, men då såklart ökat ursprungspriset. Likaså har de gjort det på alla cyklar jag tittat på hos dom. En klassiker rea... När jag beställde försökte jag få ner priset något samt frågade om de strax kommer att rea några av modellerna jag tittat på. " Nej vi rear inte årsmodeller såhär tidigt.. Första gången jag beställt hos dom så vi får väl se hur det går.

bikester
Spelar ju ingen roll om du ändå betalar samma pris?
Men håller med om att det är fult att justera ordinariepriset bara för att få det att verka som att rabatten är ännu bättre.

Det finns ett annat företag, C*kelri*g*n, som är lite lätt hatat på happy just för att dom åbäkar sig så året runt som affärsidé.

Skiljer det i pris till din nackdel så skulle jag kontakta dom och hänvisa till just det mailet och bifoga skärmdump eller vidarebefordra mailet.
Om dom inte går med på nån slags prisgaranti så kan du ju alltid häva köpet och skicka tillbaka den.

bikester
Det där att fråga om kommande rea är generellt sett lite lurigt. Firman vill rimligen sälja till det högre icke-rea-priset och att då säga att, "ja, vi kommer att rea ut den här modellen om två veckor" innebär med stor sannolikhet att kunden väntar två veckor och att intäkterna blir lägre. Sen blir det ju att väga det mot "badwill" om kunden riskerar att bli irriterad. En, misstänker jag, inte helt trivial avvägning.

bikester
Det är ju helt frivilligt att handla där. Är man inte en medveten konsument så åker man i säljarfällan direkt.

Fulreor är väl inte ens OK i eSverige?

bikester
Så är det nog. Kollade länken om bikester tråden. De flesta verkade ju nöjda så det blir säkert bra. Kundtjänsten jag pratade med var jättetrevliga f.ö.

Tillbaka
Topp