[Bild-RR] Kviberg Dh-Bana.

Morfum

Ny medlem
Tja!
Vackert väder och sega tvätt-tider gjorde att jag o Nenja drog oss ner till Kvibergs Dh-bana. Då jag inte kört där innan var det spännande som det brukar vara när man e på ett nytt ställe. Ingen av oss visste riktigt hur dragningen var men på ett ungefär kunde man lista ut.. Blir nog mer bilder än text, Vill inte sitta inne längre..

Nenja dundrar ner för högfartstarten, var ett riktigt skönt krön där man kunde välja om man ville hoppa eller ha pumpet igenom.. o ja, det gick fort..

ärligt, hur fan kör jag??

*bling bling*

Sen e det stenen man ska hoppa upp för/över. Roligt o knepigt med det gick. =)

jag lyckas med att hoppa "förbi" o komma med framhjulet rakt in i högersidan där sköna klippor e, tack boxxer för att du räddade mig =)

pumpa pumpa...

Nenja har paserat första "droppet" o kommer in..

..tvätt-äkta "gorilla-style"!!

Nenja förbereder sig..

för stenkistan som nog fick flest bilder på sig idag då båda jag o Nenja åkte ur gång på gång så fort kameran var uppe.. grumt störande.

O här kommer dagens mupp-sekvens..

tro det eller ej men det gick iaf =D

sen började striden om olika spårval på riktigt, med ibland bättre första val än andra =)

ohh, dom löven va.. dom var som en storm bakom en. Riktigt skön känsla och underlag idag.

olika spår som sagt, det e grymt o hitta dom riktigt sköna som man inte ser först..

tjo säger jag bara, sikken fart man fick =)

sen var det dags för nästa parti med stenar o spårval.

denna blev skön så den åkte med i exporten..

sen bidde det dags att åka hem o tvätta samt fylla magen igen, benen hade hunnit bli bra trötta under tiden men kul var det o fler besök blir det =)

Sa jag att vädret va ok?
mvh.

tjo!
Ball var förnamnet, läckert efternamnet =)
Japp, hade varit gött o käka korv o bli ölfull på berget i solnedgången =D

att jag e så elak o inte lägger ut rides e för att jag e "ganska" impulsiv o jag o nenja bestämmer oss ngn h innan bara.. Men snart kommer fler rides i K-dala iaf =)

Mycket gemytliga bilder..får en att vilja hoppa på hojjen å bomba nedför i skogen, ett problem dock..denna snö som inte vill släppa sitt tag riktigt, men snart så.

Igen, trevliga bilder

Banan är som jag förstått det en del av Svenska Cupen som kördes där för några år sedan. Målgången är på grusplanen nere vid kassernen typ o starten uppe brevis en basketplan/fotbollsplan(?) o en stor grusplan iaf. Berget brevid där dom brukar sälja sprit på maknaden e det iaf =D

plumse skrev:
-------------------------------------------------------
> Läckert! Hänger gärna på nästa gång =)
> Dags för en DH-rajd med grillning där kanske?

Låter jäääätetrååååkigt...

Fina bilder blev det! Fan va härlig den backen är när vädret är så fint som det är nu, fortfarande lite utmanande, smålurig och snabb. :)
Idag hjälpte Johannes också mig hitta den riktiga starten som jag inte kört innan, kul med en högfartsbit som inledning!

Eric man får inte retas! Det spåret är det "snällaste" och "mest logiska" där faktiskt, kollade även på ett som var ännu rakare och busigare än det Johannes körde men det vågade jag inte prova. :p

Lördag eftermiddag anytime, släng dit en grill så köper jag med mig fulöl ifrån Lidl på vägen och så vågar jag nästan lova att jag är sisste man till att lämna skeppet. :D

Ja, kvibergsbanan är trixig. Missade ni förresten den här delen i slutet, såg ingen bild på den? Här några bilder från DH tävlingen som gick där 2005-04-24:

0048.jpg ht=480

0053.jpg ht=725

/Leo

det där e efter sista bilden typ va? Vi stod o lurade en del i det området. Det var småberms lite här o var så spårvalet var lite olika. Vi får helt enkelt ta en tur tillbaka snart igen o köra den nedre delen mer =D
Batterier, vatten och ork tog slut idag så =)
gött o ha halva banan kvar iaf =)

Leo skrev:
-------------------------------------------------------
> Ja, kvibergsbanan är trixig. Missade ni
> förresten den här delen i slutet, såg ingen
> bild på den? Här några bilder från DH
> tävlingen som gick där 2005-04-24:
>
>
>
>
>
> /Leo

Hmm spåret gick alltså över den konstiga kantiga stenen trots allt, lurade som sagt lite på det där och jag kan säga att banan inte riktigt ser lika självklar ut nu när den är helt täckt i löv. :D

Får spåna vidare lite på det där, var inte lurigt att få med sig fart för att droppa den stenen? Kunde man köra brevid den?

Edit: attans va sugen jag blev på den där korvgrillningen nu... Vår-kväll, grillad korv och spårval. Gimme! =)
Vad gör ni om vädret är fint på lördag? ^^

Senast redigerad av en moderator:
I tävlingen -06 ingick det här dubbeldroppet. Det såg riktigt läskigt, ut men var synbarligen inget problem med en riktig släde.. Det ligger en bit efter "step-upen". Har ni spejat in det?

PICT1549kopiera.jpg ht=457

/S

Stämmer, det är en lurig run-in till just den där stenen man ska hoppa ut från. Det var nog bara 25% som körde stenen och hoppade ut vid tävlingen, de flesta körde tight mellan stenen och trädet som syns på den här bilden:

0036.jpg ht=480

Sen vet jag inte om ni körde det näst sista hoppet, innan man kommer ut vid målgången? Det som ser ut så här från två håll:

0061.jpg ht=480

0065.jpg ht=480

Vi var där och körde banan i feb/mars en kväll i vintras, med pannlampor. :-)

/Leo

Det borde finnas en massa variationer på spåret. Själv så tror jag att jag aldrig har hittat riktigt rätt när jag vart där och kollat. Fick information i brevlådan i förra veckan om vad kommunen har för planer för Kvibersområdet och det var ivarjefall utmärkt ett DH område där. Det kanske finns utrymme för några fler spår och lite mera fasta byggen också!?

//Anders

Oj C-dale, det såg hårigt ut! Försöker lista ut vart det är men ingen aning, efter step-up så kör man ju lite slickrocks och sen ner för ett minidrop och in i det pumpiga partiet som vi har bilder ifrån. Svänger man höger istället för ner vänster vid det minidropet där då kanske?
Som sagt, guidning av alla spårmöjligheter vore fint. ^^

Jo Leo, den biten är som tur är inte så överlurig. Dock inte kommit med sådan fart ännu att jag sett det som ett hopp. ;D
Sen är det ju ett litet gap-hopp som sluthopp också, där har jag inte heller lyckats ladda så jag kommit över hela. :)

Häftigt Anders, vore faktiskt riktigt grymt med ett litet DH-område med ett par olika banor och kanske några hopp i Kviberg. Kanske man skulle pusha kommunen om det där (Jag fick ju aldrig tummen ur och kontakta dem ang pumpbana som vi önskade).

Tillbaka
Topp