[Bilder] Alpujareña dreamin'

Stream

Aktiv medlem
Jag och Kalle drog till Alpujarras och cyklade. Eftersom inte alla bilder fick plats i blaskan kommer några till här.

6278439.jpg

Kalle och Reignen i kvällsolen ovanför Bubion på ca 1800 meters höjd.

6278408.jpg

Carlito och guiden Mike på sin Switch navigerar bland stenar och skravel.

6278381.jpg

Bedömning av Giantens förmåga till skärande sväng samt avnjutning av bergens schatteringar i fonden.

6278374.jpg

Sagan om Ringen-natur. Friåkningslekstuga. Det smakar mumma och vi låter oss väl smaka.

6278391.jpg

Byn Bubion fick väg på 50-talet och WC först 1980. Jävligt lowtech med andra ord. Men vem bryr sig när stigarna ser ut såhär?

6278805.jpg

Downtown Bubion. Inga Starbucks här inte.

6278802.jpg

Skönt cykelväder i början av februari.

6278790.jpg

Lunchpaus.

6278432.jpg

Sista repan för dagen. Morgonen därpå återvände vi hem till Sverige.

Ni ser ut att ha varit ganska högt upp ibland, lite varmare än året innan va?

Den här slingriga saken på andra sidan dalen skulle ni bergis ge er på efter fikat.

IMG_4897.JPG ht=640

IMG_4916.JPG ht=640

IMG_4972.JPG ht=480

IMG_5097.jpg ht=640

Abstinens!

Gillar utvecklingen av bildtext. Speciellt: "Bedömning av Giantens förmåga till skärande sväng samt avnjutning av bergens schatteringar i fonden" . Suggestivt!

Jilster skrev:
-------------------------------------------------------
> Strömmen! tog ni en fika i skinkbyn? Får grymma
> flaschbacks från i höstas...

Vi drack öl på ett ställe nere i Lanjaron, där hade de en hel del olika sorters skinka hängandes i taket. Kan det vara Skinkbyn månne?

Fullt med skinka i taket låter som rätt ställe. Grymt god kaffe och naturligtvis öl....

Ni körde med switchbacks förstog jag? Kör de tonvikten på att shuttla så ni får mest utförskörning eller fick ni slita uppför? Jag åkte med freeridespain i höstas där vi fick kämpa en hel del uppför.
Inget fel i det men fokus tycker jag bör ligga på utförskörningen i dessa områden. Det är svårslagen utförskörning. Vår guide hade en repa som han kallade för Granada turen som låg ganska nära Granada som var helt enastående. Körde ni något åt de hållet eller höll ni er åt Boubion och Lanjaron trakterna?

http://happymtb.org/forum/file.php/1/file=17938

Frid!

Pat

Senast redigerad av en moderator:
Vi åkte mycket bil uppför, cyklade utför, runt Bubion och Lanjaron, inget på Granada-sidan. Några få klättringar blev det. SwBks erbjuder rena DH-veckor för dem som inte vill ta ett tramptag uppför.

Ser lite skoj ut. Ursäkta mig som inte har läst Kadens på ett tag, men är meningen "Skönt cykelväder i början av februari" fel, ett internskämt eller är bilderna ett år gamla?

Men dra åt helvete vilket ställe och vilken jävla teaser. Om de avvisade bilderna ser ut sådär, hur fan ser dom i blaskan ut? Tacksomfan.

Wasabi skrev:
> Ser lite skoj ut. Ursäkta mig som inte har läst
> Kadens på ett tag, men är meningen "Skönt
> cykelväder i början av februari" fel, ett
> internskämt eller är bilderna ett år gamla?

väntan kan kanske bero på att reportaget publicerades i senaste kadens. Vore kanske dumt att föregå det här på happy?

Wasabi skrev:
> Ser lite skoj ut. Ursäkta mig som inte har läst
> Kadens på ett tag, men är meningen "Skönt
> cykelväder i början av februari" fel, ett
> internskämt eller är bilderna ett år gamla?

Stämmer, bilderna i mitt första inlägg är ifrån feb 2006. Reportage finns i senaste Dekadens. Om en månad bär det av dit igen. Låt er inte luras av Eriks dassiga lomografi-mobiltelefonkamerabilder, februari är fint som snus i Sierra Nevada.

Strömmen! Ryktena säger att ni fått tag på en riktig poser stekar modell. Han lär visst ha grymma lator den mannen. Passa er!

Pat

Tillbaka
Topp