[Bilder mm] Väsjöbacken i vinterkyla

• Trådstartare Trådstartare H.
  • Start datum Start datum

H.

Aktiv medlem
Vädret var så fint så jag och Aalex drog till Väsjöbackn för att downhilla lite. Det var ett beslut som vi verkligen inte ångrade. Även fast det var full aktivitet i skidbackarna med flera decimeter snö och folk överallt var downhillföret i skogen nästintill perfekt. Den frusna leran skapade ett perfekt grepp, samtidigt som man slapp allt lersprut som annars har börjat bli vana. Det var ruskigt skoj att köra, så vi fotade inte så mycket... Men jag hann med en rejäl krasch som jag trodde skulle leda till ett par brutna revben, men kroppen höll ihop.

jan09_10.jpg

Aalex med nya linserna

jan09_09.jpg

Jag så långt upp i backen som kändes rimligt att starta

jan09_12.jpg

I första S-kurvesvängen

jan09_13.jpg

I andra svängen

jan09_15.jpg

Aalex i första svängen

jan09_14.jpg

och i andra

jan09_08.jpg

Det blev till att släpa cyklarna upp, även fast liften gick för fullt precis bredvid.

jan09_16.jpg

Nymeckad Dorado

Doradon är verkligen inget o leka med:P har redan gott sönder en gång INNAN inkörnings perioden är klar i packningarna! tur att den är snygg iaf:)

Japp, de är Michelin:)

Hehee.. Tänkte var det något speciellt med däcken och scrollade tillbaka, och ja, de såg lite 'annorlunda' ut! =)

Fin 'RR', hoppas revbenen inte ömmar alltför mycket!

Det tycker jag absolut! Det finns ganska många spår att välja på nu också...

Aalex bana, gamla SDN-banan (två varianter), Ville-banan och två påbörjade spår mellan SDN och Aalex bana.

Tillbaka
Topp