Bildreportage: Verbier 2004

• Trådstartare Trådstartare Leo
  • Start datum Start datum
Nja, det där tror jag inte riktigt på... Det syns ju på snöret på ryggsäcken hur det ligger till.

dh_leo1.jpg

Fast jag förstår inte varför bergen lutar så konstigt?

Btw, riktigt snygga bilder Leo! Lägga upp några i lämpliga upplösningar för bakgrundsbilder till skrivbordet kanske?

Hi there!
It's James, the guy who had to be flown out by helicopter!

Some great pictures there, thanks for that although I don't understand anything else on the forum! Please can you email me your addresses and email details, I'll send you my pictures when I get them developed. I haven't got them sorted yet because I'm still learning to walk!

Thanks for a great holiday, hope to ride with you again sometime.

James

Hi James, I havent been to Verbier, but here are some of the guys that were there...

It was Leo who posted the pictures earlier in this discussion.

Leo (Bullit)
Jonas (Red Enduro)
Pelle (Black Enduro)
Tobias (Bullit)
Erik (Black Bighit)
Tobe (Blue Bullit)

That should be correct I think. :)

Senast ändrad:
crazy-legs Skrev:
-------------------------------------------------------
> Anyone care to translate what's being said about
> me?
>
> James

---
jomper first wrote:

We swedes made it without any accidents, but one of the brittish guys was picked up by helicopter and flown to the hospital where he had to stay in 3-4 days before he could return to england. (by "air ambulance"?? :) )
---
jomper then wrote:

You can read about a similar accident in the issue of Singletrack where Lucy is on the front page. In the article you can read how the Keswick Mountain Rescue was sent to rescue a guy who had crashed with his mtb and broken his "bone of the pelvis(?)". The guy who wrote the article was - tada - James 'Crazylegs', wich is the same guy who crashed in Verbier.

I dont know what happened but he must have crashed badly and landed on a rock or something? Apparently, the crash didnt look very dramatic.
---

As you can see my english isn't very good. If you dont understand what I have written above, try the Altavista Bablefish instead. =)

Senast ändrad:
Härliga bilder! Men Imats: Om du kollar på bergen och ljust i bakgrunden så ser du att den första bilden nog är närmare verkligheten... Det ser verkligen omänskligt/ocykligt brant ut.

Mathias Skrev:
> Men Imats: Om du kollar på bergen
> och ljust i bakgrunden så ser du att den första
> bilden nog är närmare verkligheten... Det ser
> verkligen omänskligt/ocykligt brant ut.

Det var bara ett litet försök att skoja till det lite. Kanske skulle haft med en liten smiley också men jag tyckte det var uppenbart.

Skönt att Leo återställde ordningen med en riktigt skön mtb bild. Jag blev lite orolig när jag såg de andra bilderna, stigarna såg rätt tama ut. Fin omgivning men tama stigar. Nu syns det ju att ni även haft skojjiga cyklingsupplevelser oxå och inte bara vacker natur.

crazy-legs:
Hia! Great to hear from you! I've sent you a mail. A short one! =)

cal:
The 6:th guy was Tobe, also riding a Bullit (blue). And my Enduro is black, buy the way. =)

iMats: Aha! Jag har nog läst för mycket på Buzz där alla skriver Fake! hela tiden! :-) Såg nog inte din text under bilden heller!

Rippa:

Jag lovar att stigarna inte var tama. Det är dock sällan man kan stå så lämpligt till vid sidan som på bilden på Leo.

RIppa. Skrev:
> Skönt att Leo återställde ordningen med en riktigt
> skön mtb bild. Jag blev lite orolig när jag såg de
> andra bilderna, stigarna såg rätt tama ut. Fin
> omgivning men tama stigar. Nu syns det ju att ni
> även haft skojjiga cyklingsupplevelser oxå och
> inte bara vacker natur.

Kul att du gillade "branten"! Men jag lovar dig, den var faktiskt lättkörd om vi jämför med de "tama stigarna". En del av stigarna vi körde var livsfarliga, med stup rätt ner på ena sidan. Vingelmarginalen var lika med noll, ett litet misstag och vi hade inte suttit här och skrivit om hela härligheten... Verbier är det absolut mest dramatiska mountainbike ställe jag kan tänka mig, så länge vi pratar om singletracks. Det hade varit en del folk där från Whistler, även de tappade hakan och tyckte det var grymma stigar. :-)

/Leo

Såg att STW forumet har uppmärksammat våra bilder, trevligt! :-)
<http://www.singletrackworld.com/forum/read.php?f=2&i=1330193&t=1329657>

/Leo

ps. prova sök på Happymtb på STW, då får man upp en del länkar, bl.a. manualsamlingen, kul att den används även internationellt!

Roxy: Bara att hänga med sedan, när Jomper(snälla snälla snälla!!!???) får tummen ur och orkar rodda ihop en ny resa till hösten, anmälning borde det bli redan nu till våren senast? Vi kommer att åka ner igen med 99.5% säkerhet! :-9 Verbier är kortfattat: Heltjäklaofattbartgrymmt!!!

/Leo

Tack tack, det var liksom läge att ta bilder! :-) Är rätt nöjd med de flesta bilderna, det är ett urval av ca 330st jag tog som ligger i början av den här tråden. Även PelleHå tog en del fina bilder och andra i sällskapet. Sedan vet jag att Tobias/frost har flera rullar(minneskort då:-) med högkvalitativa bilder, som han ännu inte publicerat officiellt. De vi fick se smakprov på nere i Verbier var grymma, längtar efter bilder på wallriden och den tokbranta avslutningen vid slalombacken(inne i skogen) där man bara gled ner bland barren...aaaaaahhh... :-9

/Leo

Och det är ju aldrig fel att visa mer härliga bilder så här mitt i vinterslasket så jag bumpar upp den här tråden! Se sidan 1 för lite bilder! :-) Våren är på väg, snart är det sommar och varmt igen...

/Leo

ps. Och numera kan jag intyga att stigarna i Whistler var även de rätt håriga, men Verbier är värre/extremare!

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp