Bilisters uppträdande.

Bilisters uppträdande.
Jupp, anledningen till att man cyklar i skogen i stället, jag är för feg för att köra på vägarna.

Senast redigerad av en moderator:
Bilisters uppträdande.
Och jag kommer att uppmuntra mina barn att hålla till på vägarna. Både i bil och på cykel för att lära sig se båda sidornas vardag. Ligger det en bil bakom kan man t.ex. forma ett led och visa hänsyn istället för att ligga kvar i en bred klunga som så ofta kan observeras på diverse 'landsvägsträningar' med motiveringen 'vi har också rätt att vara här'. Bägge sidorna måste visa varandra hänsyn och kör man både bil och cyklar är jag övertygad om att man har större förståelse för bägge parters problematik och således bör kunna bli en mer hänsynsfull trafikant.

Bilisters uppträdande.
Jag fattade det väsentliga men min norska är inte topp!

När jag scrollade mig neråt i texten dök den här bilden upp --->
1210445641008_No_name_1884769510x510r.jpg

Må detta vara en Äkta norsk Hunk *frågetecken* Söta tjejer också...

Nåja, tillbaka till ämnet...idioter finns det alltid på vägarna. Tycker synd om ungarna dock. Jag har slutat bry mig när bilar tutar eller kör förbi i 250km/h eller skriker å visar finger. men att göra det på kidz är lite lågt. Kanske inte så lätt å se om det är barn eller vuxna men ändå. Många tutar å skriker enbart för att de är cyklister på vägen. Å tycker att cyklister inte hör hemma på landsvägar utan enbart på cykelbanor :(

Undra hur Tour de france skulle bli om man bara körde på cykelbanor :D

Nu är det lunch!

Bilisters uppträdande.
glitch skrev:
-------------------------------------------------------
> Och jag kommer att uppmuntra mina barn att hålla
> till på vägarna. Både i bil och på cykel för
> att lära sig se båda sidornas vardag. Ligger det
> en bil bakom kan man t.ex. forma ett led och visa
> hänsyn istället för att ligga kvar i en bred
> klunga som så ofta kan observeras på diverse
> 'landsvägsträningar' med motiveringen 'vi har
> också rätt att vara här'. Bägge sidorna måste
> visa varandra hänsyn och kör man både bil och
> cyklar är jag övertygad om att man har större
> förståelse för bägge parters problematik och
> således bör kunna bli en mer hänsynsfull
> trafikant.

Jag har kört bil i många år och gör så fortfarande och jag ser ingen "problematik" som skulle minska min omsorg om andra trafikanter, speciellt de oskyddade.
Har aldrig känt det som uppoffring att stanna vid ett övergångsställe, ta det lugnt förbi tex cyklister eller ryttare.

Bilisters uppträdande.
i rimlighetens namn så är det väl den oskyddade trafikanten som skall visas lite hänsyn. Jag gillade en av kommentarerna i artiklen som snackade om bilister som "Äkta" trafikanter. Vilket jävla nonsens.

/Jerka

Bilisters uppträdande.
mytomspunnen skrev:
-------------------------------------------------------
> Skrämmande kommentarer till artikeln. Inte här
> alltså, utan under länken.

Typ den här?
Sykklister har vikepikt for bilister. Skal du som kjører bil over et gangfelt har du nestn rett til å kjøre ned syklisten om han ikke hopper av sykkelen og går over veien

Tillbaka
Topp