Billig 24" från biltema

padwan

Ny medlem
Billig 24" från biltema
Hej allihopa, detta är mitt första inlägg här..

Jag har planerat att köpa en cykel till den 8-åriga pojken hemma, och vill inte lägga ut någon förmögenhet eftersom vi alla vet hur de flesta 8-åringar är :) 1500kr (plus minus nån hundring) är väl vad jag kan hosta fram.

Tänkte åka till Biltema imorgon, och de har väl okej cyklar för den prislappen? Kollade på deras hemsida och fann dessa cyklarna

Vad tror ni om Black Eagle 24" eller High Sierra 24"? Jag är ganska vilsen när det gäller cyklar och vet inte riktigt vad i specifikationerna man ska titta på. Men jag gissar på att det är bättre att ta den cykeln som kostar 300kr mer som _inte_ har bakdämpning - Känns som att man får bättre kvalitet på delarna då.

All hjälp tages tacksamt emot!

UAtAqqPSu.gif

Billig 24" från biltema
Du resonerar rätt vad gäller bakdämpare, men det kan hända att grabben mycket hellre vill ha bakdämpare. Logiska argument som att den sannolikt kommer hålla och fungera sämre dämpar sällan ett barns begär.

Han kan alltså ha roligare på den cykel hans hjärta vill ha, precis som för oss vuxna även om vi oftare tar till logiskt resonemang.

Har sett precis det med min systerson och mor som köpte "den bättre cykeln" ångrar sig än i dag...

Har inte kollat specarna på dem, ville bara ge en vinkling på hur man kan resonera.

Billig 24" från biltema
Hehe, jo det är helt sant. Fast det är en förståndig liten grabb så jag tror han kommer att förstå. Bakåttramp är dock mycket viktigt säger han :)

Ingen som har nåt att säga om cyklarna annars?

Billig 24" från biltema
padwan skrev:
-------------------------------------------------------

> Jag är ganska vilsen när det gäller cyklar
Hmm Jag misstänker att det kommer att vara du som skall montera den........

Råd och Rön hade ett inte allt för vackert test där bla. Biltema MTB var representerad.

Jag hade då inte satt upp mitt älskade barn på ett sådant broräcke.

Observera att jag inte pratar kvalitet såsom glappande lager mm. Utan ren och skär trafiksäkerhet!!!!

//Martin

http://www.soptunna.se

Billig 24" från biltema
Biltema-hojar är bra som nybörjarcyklar. Hyfsad kvalitet, och helt OK pris. Tänk bara på att cyklar behöver underhåll, så köp inte någonting överdrivet avancerat. Och håll koll på saker som bromsar/bromsgummin, de kan slitas rätt fort om ungarna är ute och cyklar när det är blött.

Billig 24" från biltema
the_TnT skrev:
-------------------------------------------------------
> Han kan alltså ha roligare på den cykel hans
> hjärta vill ha, precis som för oss vuxna även
> om vi oftare tar till logiskt resonemang.
>
> Har sett precis det med min systerson och mor som
> köpte "den bättre cykeln" ångrar sig än i
> dag...

Vettig synpunkt, jag försöker "övertala" klonen att vi ska köpa en Islabikes 16-tummare. http://www.islabikes.co.uk/
Det känns konstigt att han ska ha en cykel som är tyngre än min.
Men han vill bara ha cyklar med eldsflammor på, får nog bli en sån.

/Magnus

Tillbaka
Topp