Billig fullface strl 53-55

Jay Jay

Aktiv medlem
Hej.

Vill ha en fullface kruka till min 7åring som han kan ha när han tränar på att hoppa. Huvudet mäter i dagsläget 53,5 cm. De flesta tillverkare verkar ha spannet 52-54 alt 54-55. Det tidigare kommer väl vara urvuxen om några månader och den senare torde vara för stor i nuläget. Ngn som har förslag? Tyvärr verkar det inte finnas så mkt begangnat.

Jag hade tittat motocross-hjälm, där är nog utbudet större.
Kolla med närmsta MX-klubb, vi bytte alltid begagnat inom klubben efterhand vi alla växte.

Well, inte billig men väldigt bra.
Bell Super 2R i stl XS har sonen. Han fick den när han fyllde 5 år och den passar bra fortfarande 1,5 år senare.

Just vikten känns som en springande punkt. Lätta kroppar, lätta grejjor ska ha.

jekyll sa:
Well, inte billig men väldigt bra.
Bell Super 2R i stl XS har sonen. Han fick den när han fyllde 5 år och den passar bra fortfarande 1,5 år senare.

Just vikten känns som en springande punkt. Lätta kroppar, lätta grejjor ska ha.
Han har precis fått en superfin mtbhjälm. Hade jag tänkt ett steg längre hade jag köpt en super 3r... nu gjorde jag inte det.

Vår grabb på 6 år har en bell sanction som varit riktigt bra.
Bland de lättaste tror jag bland "riktiga" fullfacehjälmar och relativt billig. Ca 6-700kr typ.

Jag har en, ganska sliten, men hel. Cratoni som är ruskigt lätt som jag kan skänka bort. Vet inte om den är lite stor för en 7 åring kanske,men jag får inte på den.

Den finns i Eskilstuna,kan skickad mot fraktkostnad.

Tillbaka
Topp