Billig trainer med stort motstånd

HåkanHäggström

Aktiv medlem
Hej,
Jag letar efter en billig trainer för landsvägscykel med ganska mycket motstånd. Budget max 4000 inkl ev tillbehör. Det verkar vara svårt, vill man simulera branta backar hittar jag bara betydligt dyrare trainers. Jag vill köra intervallträning med varierande motstånd och kadens. Jag behöver ingen avancerad teknik, kommer inte att köra zwift eller liknande program. Vill bara att det ska bli tungt.
Tacksam för alla tips.

Du har väl växlar på cykeln? Finns nog ingen trainer utom de dyraste som klarar 1:ans växel med maxtryck på pedalerna. Lägg i trög växel med lagom motstånd i stället!

Tack! Låter bra att slippa de dyraste. Kan du nämna någon trainer med ”lagom” motstånd? Anledningen till att jag frågade är att jag har sett flera kommentarer om billiga trainers där köpare ger lågt betyg pga lågt motstånd.

Dumtrainern Tacx satori för en tusenlapp drog inte jag runt på tyngsta växel och tian eller vad det nu var som trainern hade som max motstånd när det begav sig.

/E.

Hade också en Satori som jag gick att få rejält motstånd med. Hade även en Elite Volare som funkade bra den också. Den hade bara 5 motstånds lägen men med växlarnas hjälp funkade den hur bra som helst.

Tillbaka
Topp