Billiga cyckelbyxor!

patten

Aktiv medlem
Billiga cyckelbyxor!
Vet ej kvalitet på dessa men det finns tre olika modeller, dock i olika storlekar, för endast 1-1.17 kr/byxa. Till och med jag som inte kör med sådan byxor inhandlade några...kan vara bra att ha under även om man cyklar i skog.

http://www.bikester.se/fynd/klaeder.html

Har jag missat något här? Eller har bikester missat något?

Billiga cyckelbyxor!
andrewmtb skrev:
-------------------------------------------------------
> XL kostar 1kr, men de andra kostar ju 1295 :)

Av den översta modellen jag....de två modellerna nedanför går på 1.15 och 1.17...då är det fler storlekar :)

Billiga cyckelbyxor!
Alltså det är ju nåt skumt med det där.. Inte fan kan man väl köpa cyklar värda 20 000 kr för någon tia?! Det är bara för bra för att vara sant. Jag ska erkänna att jag är sjukt sugen att lägga en order. Men jag ska nog inte göra det.

Senast ändrad:
Billiga cyckelbyxor!
nossid skrev:
> Garanterat misstag. De har även cyklar listade
> för uppenbart felaktiga priser.
>
> http://www.bikester.se/fynd.html

Haha det missade jag helt. Ska lägga beställning på några cyklar också när jag ändå är i köptaget. Kanske man kan öppna en cykelbutik sen.

Billiga cyckelbyxor!
Valhalla_ skrev:
> Tror inte att de skickar några cyklar när de
> insett misstaget.

Självklart inte. Helt dumma i huvudet är de ju inte. De har dessutom rätten helt på sin sida att häva alla köp som gjorts till detta uppenbart felaktiga pris.

Billiga cyckelbyxor!
Finns det någon som tar något på allvar hos Bikster? Sämre näthandel får man leta länge efter.
Deras produktbeskrivningar är under all kritik, lägger inte en krona hos dom pellejönsarna.
Och blir det inte bättre så tänker jag inte längre handla hos Addnature heller.

Billiga cyckelbyxor!
json88 skrev:
> Och blir det inte bättre så tänker jag inte
> längre handla hos Addnature heller.

Addnature är väl en populär, välfungerande webshop med schyssta vilkor? Känns dumt att sluta använda den för att "tvinga" Bikester att rycka upp sig?

Jag kommer fortsätta använda någon av de (alltför) många cykelsiter jag vet fungerar bra. Om Bikester vill rycka upp sig får de göra det utan min "hjälp".

Billiga cyckelbyxor!
Luktapåblommorna skrev:
> Fått ett mail om att beställningen skickats :)

Hur många cyklar blev det? :)

Billiga cyckelbyxor!
Inga cyklar, tänkte att det är lättare att komma undan med ett par byxor. Vi får se helt enkelt.
Men grymt om alfons69 får sina 20 cyklar. Det känns ju lite mer kriminellt, haha.

Billiga cyckelbyxor!
Haha...om inte annat så får vi hoppas han har en stor bostad :P Har dock svårt att se det gå igenom :P men gött att dina byxor är på väg i vart fall. Nästan gratis är ju aldrig fel..och kriminellt..nja..det är väl snarare så att man skrattar lite åt deras misstag istället :P

Billiga cyckelbyxor!
Börjar bli orolig. Beställde en cykel för ca:10:- och betalning på faktura.
Nu har jag fått fakturan på det låga, troligtvis felaktiga, beloppet och information om att cykeln är skickad.

Jag som till och med skickade "Cancel" på ordern till dem för att jag förstod att någonting va fel.

Är det någon som fått leverans av sin vara ännu?

Billiga cyckelbyxor!
Jag vet inte om det beror på sommarjobbare på lagret eller vad det är, men jag beställde nyligen bland annat två stycken innerslangar 26x1.9/2.4.

När paketet väl kom så visade det sig att de skickat 26x1,9/2,15. Efter kontakt med deras kundservice så skickade de nya slangar utan kostnad, allting frid och fröjd...

Efter ca. en vecka kunde jag hämta ut ett paket hos postombudet. men när jag kom hem och öppnade paketet så visar det sig att slangarna de skickat är av storlek 29x1.9/2.35.
Efter att återigen kontaktat kundservice så väntar jag nu på ett tredje par slangar, undra vad som dyker upp i paketet denna gång...

Nu behöver vi ju inte nämna att även de första slangarna fungerade i mina 26x2.3 däck.

Om det är någon som behöver ett par 29x1.9/2.35 slangar så är det bar att höra av sig.

Billiga cyckelbyxor!
Mina byxor skickades ifrån tyskland så det är ju inte konstigt om det skulle bli så. Lagret i Hamburg bryr sig ju inte om hur mycket eller vad dom skickar, dom bara skickar beställningarna. Hmm, jag undrar lite över de rättsliga kring detta. Och det moraliska också. Vad gäller?
Kan man köpa i god tro? Har butiken något skydd?

Jäkla smäll för bikester om de blir tvugna att ge bort cyklar för 300000, tror ju inte dom har så många anställda eller är det en kedja?

Billiga cyckelbyxor!
Verkar konstigt om de inte upptäckt såna grova fel.
Var det inte en anställd från bikester här på happy och kommenterade för nån vecka sen?
Eller drömde jag det?
De tillhör väl nu addnature / fahrrad.de, vilket är en väldigt stor kedja i Tyskland, men svenska bikester gissar jag är bara ett litet kontor.

Billiga cyckelbyxor!
Luktapåblommorna skrev:
> Mina byxor skickades ifrån tyskland så det är
> ju inte konstigt om det skulle bli så. Lagret i
> Hamburg bryr sig ju inte om hur mycket eller vad
> dom skickar, dom bara skickar beställningarna.
> Hmm, jag undrar lite över de rättsliga kring
> detta. Och det moraliska också. Vad gäller?
> Kan man köpa i god tro? Har butiken något
> skydd?
>
> Jäkla smäll för bikester om de blir tvugna att
> ge bort cyklar för 300000, tror ju inte dom har
> så många anställda eller är det en kedja?

Rättsligt kan det nog gå illa när det handlar om så mycket pengar. Såg nu att han aldrig bekräftat köp utan endast haft dom i varukorgen.

Billiga cyckelbyxor!
Benne skrev:

>
>
> Rättsligt kan det nog gå illa när det handlar
> om så mycket pengar. Såg nu att han aldrig
> bekräftat köp utan endast haft dom i varukorgen.

Men vad är det för brott? Man kan ju se det som marknadsföring. Det är ju heller inte ovanligt med utlottningar. Kan ingen säg om dom beställt en cykel, eller något annat? Var det bara jag som fick iväg en riktig beställning?

Billiga cyckelbyxor!
Benne skrev:
> Luktapåblommorna skrev:
> --------------------------------------------------
> -----

>
>
> Rättsligt kan det nog gå illa när det handlar
> om så mycket pengar. Såg nu att han aldrig
> bekräftat köp utan endast haft dom i varukorgen.

Han lär ju knappast bli straffad rättsligt för att han har handlat på en webshop som har visat el priser. OM han nu får cyklarna så lär det ju inte bli något värre än att han får skicka tillbaks dem.

Men det är nog inte så smart att lägga ut de på blocket direkt, OM de nu skulle dyka upp.

Billiga cyckelbyxor!
qma skrev:
> Verkar konstigt om de inte upptäckt såna grova
> fel.
> Var det inte en anställd från bikester här på
> happy och kommenterade för nån vecka sen?
> Eller drömde jag det?
> De tillhör väl nu addnature / fahrrad.de, vilket
> är en väldigt stor kedja i Tyskland, men svenska
> bikester gissar jag är bara ett litet kontor.

Det är inte helt superkonstigt att vi inte upptäckt alla fel, vi har bara hunnit jobba med sidan ca en månad innan sommaren. Men jag har skickat knaspriserna vidare för koll. Så jag återkommer när jag får svar.

//Johan på Bikester

Tillbaka
Topp