Billiga däck och snabb leverans?

Zooltrix

Aktiv medlem
Nu är det hög tid att fixa nya däck. Har tänkt att prova Racing Ralph eller Fast Fred då de främst skall fungera på multisporttävlingar. Frågan är vart jag hittar dessa till bra pris med hyggligt snabb leverans, vill ju gärna ha dem innan Rimforsa kommande helgen?

Senast redigerad av en moderator:
Prova inte Cyclecomponents iaf... Beställde mina Conti-däck för ett par veckor sedan. sista leveransdatum 20:e, har jag fått dom? NEJ!dag idag 25:e

Närmaste LBS brukar vara bäst om man säkert vill ha grejorna snabbt. Blir ju lite dyrare men du vet säkert att du har grejorna i tid.

Senast redigerad av en moderator:
Bråttom = dyrt. Men med tanke på att du behöver däcken till helgen, så är det väl tyvärr bara LBS som gäller. Leveranstider från webbutiker kan gå snabbt, men även dra ut på tiden om man har otur.

Det svider dock ordentligt att behöva betala 470 eller 525 kr/styck för Racing Ralph på Cykelcity, när Actionsports, H&S mfl tar 460 kr för två däck.

Slutsats: ha aldrig bråttom med delar till cykeln och beställ alltid hem ett ordentligt "lager" av slitdelar i tid, så att det finns hemma när det väl behövs.

/Anders

Jo, jag såg att det skiljer mycket på Racing Ralph så jag kör en uppsättning Fast Fred då det svider mindre i snåltarmen ;-)

Hur breda är Racing Ralph? 2,25 skall vara 57mm och 2.4 skall vara 62mm enligt Schwalbes hemsida, stämmer dom talen?

Funderar på ett lite snabbare däck men med go luftkammare för att kunna köra på torr skånestig istället för mina Fat Albert. =)

Lundatok! Du behöver ett par Fast Fred! Grymt fina däck och låg vikt! Greppar bra förutom på is och riktigt leriga ställen.

/Erik

Skälet till min fråga är att min Minute-gaffel har 60mm som max-bredd på däcket, men RR 2,4 är ju 62mm breda enligt Schwalbes hemsida, alternativet är att handla 2,25 som är 57mm breda. Det känns iofs som att 1mm på varje sida borde slinka igenom.

Jag rekomenderar minst 3mm på varje sida. Det är svårt att få på däcket så exakt superrakt och lite lera drar det alltid med sig.

1mm åt fel håll blir tungcyklat....

Jag har gott om plats i gaffeln, även med Fat Albert, det är nog mer än 10mm från däck till bågen mellan gaffelbenen. Så då borde det gå då alltså. =)

lundatok skrev:
-------------------------------------------------------
> Skälet till min fråga är att min Minute-gaffel har
> 60mm som max-bredd på däcket, men RR 2,4 är ju
> 62mm breda enligt Schwalbes hemsida

Uppgradera till en Fox Vanilla, de har 62 mm som max enligt instruktionsboken ;)

Tillbaka
Topp