Billigaste kedjan för 10-delat

bekväm grop hejdå

Aktiv medlem
Jag har länge köpt PC-1110 för en hundring och varit väldigt nöjd. Jag vet att XX1-kedjor håller så pass mycket längre att de också beräknats vara billiga per kilometer, men jag är ändå tveksam till att de skulle hålla mer än fyra-fem gånger så länge. Och jag vet att jag misshandlar mina kedjor ibland, då vill jag hellre misshandla en kedja för 100 kr än en för 400 kr. Men för en längre cykelsemester kanske dyra kedjor kunde vara nåt.

Nå, PC-1110 kostar nuförtiden 150 kr. Hutlöst!

Jag hittade då denna kedja från Lanxi Ruixiang Chain Co märkt ZSC för 100 kr: https://www.bikester.se/red-cycling-products-anti-rust-bicycle-chain-10-speed-1437057_4232205.html

Någon som testat den?

En XX1 kedjan håller väl inte 4 gånger länge än en billig Sram kedje?

Och i rubriken skriver du 10-delat, men inlägget verkar handla om 11-delat.

en intressant kanditat är den nya linkglide-kedjan CN-LG500, som också ska vara hyperglide-kompatibel. men den kostar 250, så den ska vara jädrigt bra i så fall. teorier?

Shimano rekommenderar väl kedjor på högre nivå än resten? Xtr kostar inte så mycket mer än XT. Tycker nästan att jag kan inbilla mig är det går mer smutt

du kanske känner de där två watten som xtr har på xx1 https://cyclingtips.com/2019/12/the-best-bicycle-chain-durability-and-efficiency-tested/

men jag vill ha billig kedja. lågt pris ger mer fritid och mer än två watt starkare ben.

Prisskillnader mellan kedjar (om man inte köper topmodeller) är så små, hos tysken, jämfört med andra delar att jag tycker att det inte är värt att bryr sig om priset.

Hade inte sett den test. Min val av Ultegra är kanske bra, jag kör dock 10-delat. Tyvärr är Sram PC-X1 kedjan inte med, som jag föredrar på MTB.

Tillbaka
Topp