Billigaste reservdelarna till herrcykel?

Kevnekaize

Medlem
Hej!

Jag tänkte köpa någon billig beg. herrcykel på nätet att pendla med och inser att de många sälj som "renoveringsprojekt". Hittade en som ser helt ok ut nyss men punka på båda däcken och sönderrostad kedja..

Vart hittar jag billigast reservdelar till vanliga herrcyklar? Kvaliten kvittar bara den går att pendla till jobbet & stranden. Biltema är det enda jag kommer på just nu, men kanske finns billigare på nätet?

Var lite rost och avskrapad färg på pakethållaren förresten, är det bara att spraya över med färg och nån klarlack för att de ska hålla ok?

Ha det gött, hej

Det är nog billigast på olika ställen, men biltema har en del billigt.

https://www.rosebikes.se/cykeldelar brukar ha en del billigt.

Finns nog fler.

Angående rosten får du göra rent ordentligt eller använda "rostkonverterare" om du inte vill att det ska komma tillbaka snart igen. Finns även det på biltema. :)

Biltema har mycket som är bra.
Men!
Köp inte däck och slang på BT - om du inte söker maximalt rullmotstånd förstås. Lägg lite mer än billigast tänkbara på just däcken.

Vad är problemet? Har du någon alternativ rekommendation på vilka belägg man bör köpa, som är bra och prisvärda?
Vet faktiskt inte vad man kan rekommendera. Köpte biltema till en BMX jag byggde ihop till mina söner. Fick aldrig bromsen till att funka speciellt bra. Läste då nånstans att biltemas belägg för fälgbroms inte fungerar speciellt bra..

Vet faktiskt inte vad man kan rekommendera. Köpte biltema till en BMX jag byggde ihop till mina söner. Fick aldrig bromsen till att funka speciellt bra. Läste då nånstans att biltemas belägg för fälgbroms inte fungerar speciellt bra..
Märkligt. Jag köpte belägg från Biltema till min MTB för bara ett par veckor sedan. Monterade dessutom ett par belägg från Biltema som jag haft liggandes oöppnade i förpackning i säkert tio år. Jag har inte märkt något problem med min bromsar efter det.

Såg vid något tillfälle, att man klamrat fast ett övre ramrör på mormorcykeln. Vips, så var där en hel herrcykel till priset av en dam...

Tillbaka
Topp