Jag summerar såhär:
Idag var vädret helt underbart, var varnad för att geggan skulle ha övertaget. Jag tog Racing Ralph hjulen idag, och det var bra grepp överallt. De flesta stigarna var släta o snustorra så jag ångrade däckvalet ngt grymt. Jag har ju kört Billingeracet 4ggr innan och jag vet att man bör ha respekt för den här banan, backarna är ngt enorma och branta o långa på en gång. Så jag beslöt mig för att inte göra en repris på förra året då jag tog slut efter 40km men då låg jag rätt bra till. Iår så bestämde jag innan rejset att ta det lugnare de första 3milen, och sen gasa. Jag tog d lite easy , men tyvärr lite för easy då jag hamnade med folk som inte drog på ordentligt på grusvägarna och kom det en rot på stigarna så hoppade dem av och på krokodilstigen som var jävligt geggig iår då hade dem typ tyngsta växeln i och det var svårt o köra om o få flyt själv. Men nu har jag lärt mig, gasa mer från början!!!!!
Till iår hade dem lagt till en till mysig stigning upp till samma nivå som strupen, och sen ned igen och så strupen upp till målet. I backen upp så gick d så jävla sakta att Garmin klockan min autostoppade tiden för d gick så jäkla sakta uppför. Flertalet som jag brukar slå körde idag om mig, tyvärr. Men tiden blev ca 10min bättre än förra året och det får jag vara nöjd med , med tanke på taktiken och att dem hade lagt till en stigning extra.