Biltema Black Eagle 24"

Biltema Black Eagle 24"
Du kan ju fråga dig själv om du tror flickvännen blir glad över en junior cykel från biltema? Jag är rätt övertygad om att hon inte kommer att vara värst sugen på att ge sig ut i skogen så ofta på den.

Har ni inga bekanta ni kan låna en 'riktig' mtb (i rätt storlek) av, så att hon ser om det är något som hon vill hålla på med, och i såna fall själv lägga till hälften av beloppet på den cykel som gör att ni båda kan ha roligt?

Biltema Black Eagle 24"
Går hon på a-kassa eller? Upp några prisklasser och kolla begmarknaden istället, vill hon prova så är det väl bara låna en cykel och är det hit så kan ni leta efter något lämpligt.

MVH

Biltema Black Eagle 24"
Pigmachine skrev:
-------------------------------------------------------
> Du kan ju fråga dig själv om du tror
> flickvännen blir glad över en junior cykel från
> biltema? Jag är rätt övertygad om att hon inte
> kommer att vara värst sugen på att ge sig ut i
> skogen så ofta på den.
>
> Har ni inga bekanta ni kan låna en 'riktig' mtb
> (i rätt storlek) av, så att hon ser om det är
> något som hon vill hålla på med, och i såna
> fall själv lägga till hälften av beloppet på
> den cykel som gör att ni båda kan ha roligt?

andledningen till juniorcyklen är självklart storleken. sen om cyklen är byggd för en person som är 12 eller 25 år spelar mindre roll om dom är lika långa.

TRS skrev:
> Går hon på a-kassa eller? Upp några prisklasser
> och kolla begmarknaden istället, vill hon prova
> så är det väl bara låna en cykel och är det
> hit så kan ni leta efter något lämpligt.
>
> MVH

student. nackdelan med begangatmarknaden är just storleken. skulle hon ha en mtb i "vanlig" storlek så skulle hon kunna ta min gamla, men vad är vitsen med det när den är för stor? känner ingen som jag kan låna av

Biltema Black Eagle 24"
Anders_mtb skrev:
> Rippa skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Anders_mtb skrev:
> >
> --------------------------------------------------
>
> > -----
> > >
> >
> http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=
>
> >
> > > 757&iItemId=139077
> >
> > Skärp dig!
>
>
> ?
>
> har du inget att säga kan du lika bra hålla
> tyst. eller var det något i min fråga som
> irriterar dig?

Jag hade ju något att säga. Bättre få lite kärv kärlek nu. För annars kan jag garantera irritation hos både dig och din flickvän när ni ska försöka umgås i skogen på det där, således SKÄRPNING!

Biltema Black Eagle 24"
Håller med Rippa! Min tjej har en 13- tums Commencal Combi- disc, har för mej den var nedsatt till 4900:-, absolut ingen lätt topphoj, men fasen så mycket bättre än en juniorcykel från Biltema! Hon har roligt på den än så länge! Och jag tror inte barn och vuxna- om än korta, kvinnor har samma mått på kroppen!

Biltema Black Eagle 24"
Det där är en barncykel med små hjul (24"), föråldrad standard, dåliga komponenter, och den väger bly. Det där är en cykel som en 10-åring cyklar till och från skolan på, inte som man ger sig ut i skogen med. När hon kör sönder den blir det svårt att hitta reservdelar.

Biltema Black Eagle 24"
En tung cykel med små 24" hjul som kommer att fastna i varenda hål som finns. Hon kommer att bli avskräckt. Och din fritid kommer att gå åt till att reklamera cyklar på Biltema på löpande band.

Lägg ut en fråga här på happy, det kanske finns nån inte alltför långt bort som har en cykel hon kan prova. Men du får nog vara beredd att lägga lite mer pengar.

Biltema Black Eagle 24"
jag byggde en cykel för 1700 kr till min flickvän som är ganska kort, köpte en begagnad mtb med genomgående deore-utrustning på blocket för 1000 kr, en begagnad stålram i rätt storlek för 500 kr och lite småprylar för 200 kr. Klart!

Fungerar hur bra som helst, känns som en bmx för mig att cykla på, men passar henne perfekt.
Så mitt tips är att leta begagnade grejer, hittar du inte en färdig som passar i storlek så går det alltid att bygga ihop av två cyklar om man har lite tålamod i letandet.

Biltema Black Eagle 24"
alltså jag ska med bygga en till tjejen som är 158, men jag tänkte köra på en dirt hoj, varenda snorunge har ju nån sorts dirtliknande hoj som dom försöker kränga billigt på blocket.

Biltema Black Eagle 24"
Anders_mtb skrev:
> student. nackdelan med begangatmarknaden är just
> storleken. skulle hon ha en mtb i "vanlig" storlek
> så skulle hon kunna ta min gamla, men vad är
> vitsen med det när den är för stor? känner
> ingen som jag kan låna av

Leta efter en begagnad ram, typ dirt eller street, och flytta över komponenterna från din gamla. Det går utmärkt att åka stig med en sån oavsett om man är stor eller liten. http://happymtb.org/forum/read.php/1/755172

Obs. min är INTE till salu!

Biltema Black Eagle 24"
Så tänkte jag göra, fixa en gammal dirt hoj eller 14" kona och måla den rosa... sätta dit grejerna från min gamla XC. och skaffa nån dart gaffel eller begagnad elastomer.

Den biltema hojen hade jag inte ens vågat cykla på till krogen. Hört att man får cykel på köpet på Elgiganten annars.

Biltema Black Eagle 24"
cjmax skrev:
> Inte de allra roligaste komponenterna men vill du
> köpa nytt och betydligt bättre än Biltema så
> är detta mitt tips:
>
> http://www.allebike.nu/shop/default.asp?mod=produc
> t&cat_id=2,4&product_id=09167
>
> Skulle faktiskt gå så långt som att kalla det
> ett fynd.