Biltema, Clas Ohlson, Coop

Jag tipsar om dessa handskar, för 129 kr får man ett par tunna handska utanr padding som känns bättre som mina dubbelt så O'Neal. Dessutom är de riktigt snygga, Jag kan tyvärr inte uttala mig om hållfastheten, men de känns vettiga.

27-4431_xl_1.jpg

http://www.biltema.se/sv/Fritid/Cykel/Tillbehor/Klader-och-glasogon/Cykelhandske-Active-2000034396/

Nä de var nog lite väl för min smak men ser rätt skapliga ut. Priset är väl typ samma som jag betalat för de par SixSixOne Comp jag knipit på rea här och där :)

Rattnalle sa:
Nä de var nog lite väl för min smak men ser rätt skapliga ut. Priset är väl typ samma som jag betalat för de par SixSixOne Comp jag knipit på rea här och där :)

Jag tycker de passar alldeles utmärkt till resten av mina cykelkläder och min cykel. :D

xdr sa:
Rattnalle sa:

Jag tycker de passar alldeles utmärkt till resten av mina cykelkläder och min cykel. :D
Jag försöker hålla mig till en färg per plagg så kan jag välja hur hysterisk jag vill vara från dag till dag :)

Ikväll hade jag på mig Biltemas "Pendlarhandskar" som är lite vind/vattentäta (jag fryser lätt om händer och fötter). http://www.biltema.se/sv/Fritid/Cykel/Tillbehor/Klader-och-glasogon/Cykelhandske-pendla-2000037923/ , andas lite dåligt om man blir svettig.

Som glasögon hade jag http://www.clasohlson.com/se/Skyddsglasögon-Cocraft/40-7362 för 59kr, när det ändå är mörkt behöver man inte något avancerat. Billiga och immar inte igen för mig så länge jag cyklar. Kör både till MTB och LVg vid mörkerkörning.

/A

katten sa:
Ikväll hade jag på mig Biltemas "Pendlarhandskar" som är lite vind/vattentäta (jag fryser lätt om händer och fötter). http://www.biltema.se/sv/Fritid/Cykel/Tillbehor/Klader-och-glasogon/Cykelhandske-pendla-2000037923/ , andas lite dåligt om man blir svettig.

Som glasögon hade jag http://www.clasohlson.com/se/Skyddsglasögon-Cocraft/40-7362 för 59kr, när det ändå är mörkt behöver man inte något avancerat. Billiga och immar inte igen för mig så länge jag cyklar. Kör både till MTB och LVg vid mörkerkörning.

/A

Den handsken är grymt bra.

Luzen sa:
katten sa:

/A

Men är som vanligt när det gäller BT förbehållet kvinnor, barn och småväxta. Handskstorlek L hos Biltema = strl 9. Större finns inte.
Påminner om skoöverdragen.

Pfaff sa:
Luzen sa:
katten sa:

/A

Men är som vanligt när det gäller BT förbehållet kvinnor, barn och småväxta. Handskstorlek L hos Biltema = strl 9. Större finns inte.

Jag upplever inte att de handskar jag länkat till är mindre än några andra. Snarare något större än 10:or från lillsport.

xdr sa:
Pfaff sa:
Luzen sa:
katten sa:

/A

Jag upplever inte att de handskar jag länkat till är mindre än några andra. Snarare något större än 10:or från lillsport.

Precis vad jag skrev. Och vi med strl 10 eller större kan glömma BT

Lyktstoplemedhjul sa:
Köpte biltemas kedjebrytare i våras just for laughs, hade hört att den skulle vara vek och lätt gå i sönder.

Gick i sönder samma dag.
Spännande det där för jag har köpt en från Biltema för länge sedan (inte deras nuvarande modell) och jag har brutit kedjor tiotalet gånger redan. Är som ny.

Cadde sa:
Lyktstoplemedhjul sa:
Köpte biltemas kedjebrytare i våras just for laughs, hade hört att den skulle vara vek och lätt gå i sönder.

Gick i sönder samma dag.
Spännande det där för jag har köpt en från Biltema för länge sedan (inte deras nuvarande modell) och jag har brutit kedjor tiotalet gånger redan. Är som ny.

Du avviker, du sticker ut. Det är rådande inställning har jag hört att de går i sönder.

Hehe ^^

Skulle Biltema varit ett cykelföretag som var engagerade skulle jag skickat argt mejl.

Senast ändrad:
Cadde sa:
Jag tror mer på handhavandefel.

Nej men den där pluggen som ska gå in i kedjan är jättelätt att böja på den rejäla kedjebrytaren jag har vid sidan av går det inte böja den vad du än gör.

Skulle länka kul klipp av Gouillo och vad han sa om en annan kändis. Men hittar inte :(
Men tänk dig ett kul klipp och ett kul citat. Så skratta nu :)

Edit: Efter att först ha svarat här men sedan svarat i en annan tråd så ändrade jag här då det annars kunde framstå som att jag näthatade.

Senast ändrad:
Biltemas kedjebrytare är ju erkänt dålig sedan några år tillbaka, har inget med handhavande att göra. Vanligaste är att allt vad gängor heter försvinner när man använder den.

Hahaha, det kan man nog kalla det! Min biltemabrytare gick sönder första gången med, inte bara gängpaj utan "press-stiftet" böjde sig samtidigt! & nej, det var inte handhavandefel. Den var helt enkelt skitkass. Jag köpte mig en billig kedjebrytare från jula istället, den funkar finfint!

Den lilla 39kr pumpen på Biltema har jag brukat rekommendera.
Packningen i min hade börjat bli dålig efter x antal år så jag tänkte att jag kunde kosta på mig en ny pump. Visade sig att den dubbelteleskopiska pumpen med aluminum invändigt nu var enkelteleskopisk och helt av plast med mycket sämre finish. Helt värdelös i jämförelse. Packningen från den nya pumpen passade dock i den gamla.

eketjall sa:
Den lilla 39kr pumpen på Biltema har jag brukat rekommendera.
Packningen i min hade börjat bli dålig efter x antal år så jag tänkte att jag kunde kosta på mig en ny pump. Visade sig att den dubbelteleskopiska pumpen med aluminum invändigt nu var enkelteleskopisk och helt av plast med mycket sämre finish. Helt värdelös i jämförelse. Packningen från den nya pumpen passade dock i den gamla.

Men den är billigare i inköp! ;-)

Edit: för biltema i alla fall.

Senast ändrad:
Förutsatt att ni köpt den chromade kedjebrytaren från Biltema (minns inte för hur länge sedan jag köpte min men det var inför kedjebytet på min biltemacykel som bara gjorts en gång på 7 år) så är det handhavandefel om den gick sönder första gången.
För som sagt, använt min MÅNGA gånger sedan dess på mina och andras cyklar och den är som NY.

Den svarta dom säljer nu skall jag inte uttala mig om eftersom jag inte provat den. Men har man ett gott öga för kvalitet (vilket jag förstått att inte så många har här) så köper man BARA sådana saker som kommer hålla. Spelar ingen roll om man köper dom på Biltema, cykelaffär, hos guldsmeden eller på loppmarknad.

NÄSTAN ALLT jag köpt på Biltema har hållit som det skall. Cykeldäck (fast deras utbud är skit), kedjor (dom säljer Shimano kedjor), Vevlager, Verktyg, Olja, Cykeln, Förvaringslådor, ..., ...
Det ENDA som inte fungerat bra är pedalerna jag köpte som är av tillverkaren Wellgo. Sådant som tillomed vanliga cykelbutiker säljer.

Cadde sa:
Förutsatt att ni köpt den chromade kedjebrytaren från Biltema (minns inte för hur länge sedan jag köpte min men det var inför kedjebytet på min biltemacykel som bara gjorts en gång på 7 år) så är det handhavandefel om den gick sönder första gången.
För som sagt, använt min MÅNGA gånger sedan dess på mina och andras cyklar och den är som NY.

Den svarta dom säljer nu skall jag inte uttala mig om eftersom jag inte provat den. Men har man ett gott öga för kvalitet (vilket jag förstått att inte så många har här) så köper man BARA sådana saker som kommer hålla. Spelar ingen roll om man köper dom på Biltema, cykelaffär, hos guldsmeden eller på loppmarknad.

NÄSTAN ALLT jag köpt på Biltema har hållit som det skall. Cykeldäck (fast deras utbud är skit), kedjor (dom säljer Shimano kedjor), Vevlager, Verktyg, Olja, Cykeln, Förvaringslådor, ..., ...
Det ENDA som inte fungerat bra är pedalerna jag köpte som är av tillverkaren Wellgo. Sådant som tillomed vanliga cykelbutiker säljer.

Jag har faktiskt wellgo-pedalerna på min cykel och de fungerar.
Allmänt sett hittar man mycket bra på Biltema, men kedjebrytaren de har är kass.

Om det är handhavandefel som gör att Biltemas kedjebrytare inte håller borde man rimligtvis ha samma problem med kedjebrytare från andra tillverkare.

Har använt några olika kedjebrytare genom åren, den från BT gick sönder direkt. De andra har hållt bra.

Cadde sa:

Nu har du fel. Den silverfärgade kedjebrytaren är det som går sönder vid första användningen. Har du en gammal är den nog okej, jag har använt dem utan problem. Men någon gång de senaste åren har de antagligen bytt leverantör och de fungerar nu inte alls.

Cadde sa:
Det är denna jag pratar om:

Är det den ni gör sönder på första försöket är det handhavandefel.

Du måste förstå Cadde att du kan alltid säga att det är handhavandefel. Om jag var tillverkare skulle jag också tillverkat världens sämsta grej som bara fick användas med absolut största ansträngande, men det är lite det som är grejen med grejer, de ska klara av lite smisk.
Säger varken bu eller bä om huruvida det är den du avser som är på bilden.

Nu är en kedjebrytare inte särskilt dyr så ingen större tragedi, men ingen borde köpa kedjebrytare på just Biltema då de alltid går i sönder :(

Senast ändrad:
Att du orkar vara så fel ute hela tiden?

"ingen borde" ... "då de alltid går i sönder"

Uppenbarligen inte eftersom jag använt min tiotalet gånger redan.
Visst kommer den gå sönder tillslut. Men det är ju som att inte vilja föda barn för dom kommer ju ändå dö någon gång i framtiden.

Cadde sa:
Att du orkar vara så fel ute hela tiden?

"ingen borde" ... "då de alltid går i sönder"

Uppenbarligen inte eftersom jag använt min tiotalet gånger redan.
Visst kommer den gå sönder tillslut. Men det är ju som att inte vilja föda barn för dom kommer ju ändå dö någon gång i framtiden.

men vi kom ju fram till att du var avvikaren som avvek :)

Hehehe^^
Tror vi är lika du och jag Cadde. Det tror jag. Kolla vad jag hittade på nätet! Nu tappade jag bort den :(

Senast ändrad:
Cadde sa:

Det är den. Det är inte handhavandefel. Jag har stått i biltemas kundtjänst och bytt ut rätt många av den modellen som det var fel på. Fler frågor på det?

Cadde sa:

Men varför är det så lätt att göra rätt med andra kedjebrytare och så lätt att göra fel med Biltemas?
Jag har också råkat göra sönder Biltemas kedje-brytare, men Taxc kedje-brytare har jag lyckats använda framgångsrikt många gånger.

Tillbaka
Topp