Biltema cykel

Biltema cykel
vill bara påpeka att biltemas cykalr är ALDRIG fel om man bara vill ut o köra lite stigar med rötter/berg/lera i skogen. har haft några års erfarenheter av biltema cyklar, har: "Tunnel view"(FS) och en HT, kommer inte ihåg namnet. har kört både marathon, XC, lite utför och lite dirt, freeride helt enkelt. fast det hade ju självklart varit mkt bättre med en "bättre" cykel.

jag tycker du ska köpa just den du länkade till, den är ju ingen snack om saken att det är biltemas bästa. min bästa kompis hade också tänkt att köpa den, men har typ tröttnat på mtb :( *snyft* :P
fast den här är det heller ju inget större fel på om man jämför den du länkade till, OM helsämpad det är du vill ha alltså.. : http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=757&iItemId=104612

.. eller så köper du en bättre men begagnad för typ samma pris.

Biltema cykel
Jag tycker hojen verkar mycket vacker och komponenterna är bra med tanke på priset. Min erfarnehet av Biltemas cyklar är att dom är gansa dåligt ihopsatta med tanke på skruvar och dyligt, men funkar absolut för det du vill och om du gillar att cykla kan du ju byta upp dig senare.

Verkar vara en din cykel!

Åk och köp!

// PAtrik

Biltema cykel
Jag har XC-race hojjen och är nöjd med den. (har dock bytt dämpare nu) men läs om den här så vet du vad jag tycker om den iaf!

http://happymtb.org/forum/read.php/1/574710/page=1

file=30074

Biltema cykel
Patrik2 skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag tycker hojen verkar mycket vacker och
> komponenterna är bra med tanke på priset. Min
> erfarnehet av Biltemas cyklar är att dom är
> gansa dåligt ihopsatta med tanke på skruvar och
> dyligt, men funkar absolut för det du vill och om
> du gillar att cykla kan du ju byta upp dig
> senare.

Men man monterar ju hojjarna själv?

Biltema cykel
frisk skrev:
> Jag har XC-race hojjen och är nöjd med den. (har
> dock bytt dämpare nu)

> MEN, du var duktigt snabb att måla om den;)

men läs om den här så
> vet du vad jag tycker om den iaf!

Trots det har du lyckats minska mina tvivel på BT's hojar.
En instegare av etablerat märke för 1-2 lappar mer är inte en given vinnare, komponentsmässigt mao. Dock är väl biltema's hojar en smula tunga?!

ps. va har du klämt dit för dämpare?

Biltema cykel
TigerMale skrev:
> > MEN, du var duktigt snabb att måla om den;)

Hehe... japp! var riktigt tveksam till att det var en biltemahoj från början. får erkännas! men jag hade målat om den även idag!

> ps. va har du klämt dit för dämpare?

Bak sitter en enklare Fox (modell??) oljedämpare utan några inställningar. Funkar riktigt bra ihop med länkaget. Gungar inget när man trampar men riktigt följsam när det blir stökigt.

Fram sitter en Rock Shox J3, (samma som nuvarnade Dart 3 fast förra årets modell), ombyggd med en mjukare fjäder. Väger inte så mycket så den är perfekt för mig. Hojjen funkade ju bra med de andra dämparna också men detta gjorde ju en klar förbättring.

Tillbaka
Topp