Biltema cykelställ?

Bwanatom

Medlem
Biltema cykelställ?
Någon som har erfarenhet av Biltemas ställ för tre cyklar för bil utan dragkrok? Tänkte köpa mig ett Thule Freeway men det verkar inte som om någon i Jönköping har det hemma. Hörde av en polare att Biltemas skulle vara rena skräpet och att cyklarna kund ramla av? Någon som testat eller vet?

Biltema cykelställ?
Min erfarenhet säger att man skall hålla sig borta ifrån biltemas och satsa på Thule så vet man att man får med både sin och sina polares hojar varje gång. :P

Biltema cykelställ?
Jag har BT ställ för tre cyklar för bilar med dragkrok och det är väl ett OK ställ även om känslan inte riktigt når upp till Thule standard. Det värsta är dock att jag inte kan få plats med 3 cyklar på det hur jag än vrider och vänder på cyklarna... Antingen är jag dum i huvudet eller så är stället felkonstruerat.

Biltema cykelställ?
Selast skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har BT ställ för tre cyklar för bilar med
> dragkrok och det är väl ett OK ställ även om
> känslan inte riktigt når upp till Thule
> standard. Det värsta är dock att jag inte kan
> få plats med 3 cyklar på det hur jag än vrider
> och vänder på cyklarna... Antingen är jag dum i
> huvudet eller så är stället felkonstruerat.

Där har du nog en av skillnaderna. ;)

Biltema cykelställ?
Jag har ett sånt biltemaställ och tycker det känns stabilt. Jag har bara kört med en cykel på det än så länge, men det håller säkert för fler.

Det är lite mäckigt att sätta dit första gången eftersom det är ett antal skruvar och remmar som ska anpassas till din bil. När det är gjort så monterar man ställ + cykel på mindre än 5 minuter.

En nackdel mot Thule Freeway är att nedre fästpunkterna är under kofångaren på biltema vs underkant av baklucka på freeway.

Biltema cykelställ?
Jag får väl leta mig utanför stan då! Alternativt åka ner till Hillerstorp och knacka på Dörren hos Familjen Thulin och kolla om han har något i garaget.

Biltema cykelställ?
Thule var nog ett bra val. Jag slängde mitt biltemaställ pga frustration. Blev arg varje gång jag skulle montera det pga smäckigt pill med plast och dumma skruvar (inte pga oro för cykel eller säkerhet).

Tillbaka
Topp