biltema racer

• Trådstartare Trådstartare mbz
  • Start datum Start datum

mbz

Medlem
biltema racer
Hej alla!

Är på semester hemma hos föräldrarna nu, och har blivit lite cykelnödig. Har under ett par veckor varit ute på pappas väldigt gamla, odämpade mtb (med pakethållare, givetvis!) och bara åkt omkring på gatorna och cykelbanorna.
Har faktiskt märkt att det är ganska kul att susa fram på det viset, utan dämpning och skogsrötter. Därför har jag nu tänkt att utöka mitt cykelinnehav med en landsvägscykel - dock utan ambitioner att bli bäst på landsvägskörning, ej heller delta i tävlingar med denne.

Kände lite idag på en centurion ultimate (som råkade stå parkerad i cykelkällaren bredvid pappas gamla mtb), och den verkade ganska trevlig =) Dock lite dyr för mig just nu (är fattig student).
Så till saken - jag har märkt att biltema har en racer (skratta gärna, jag vet att jag är desperat om jag ens kollar på biltemas cyklar), och den har samma växelgrupp som centurionen jag kollade på. Kan den vara något som man kan cykla runt på? Den kostar knappt 5 tusen och verkar hyfsat kompetent med tanke på vad jag ska med den till. Vad tror ni, kan den vara något eller skall man hålla sig borta?
När det kommer till kritan är det ju fortfarande en biltema-cykel!

Här kommer en länk till den aktuella cykeln: http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=759&iItemId=93873

biltema racer
Köp en Pinta Xenon på CykelCity http://www.cykelcity.se/ 5995:-:
col-pinta-fr-sid_500px.jpg

Då får du nämligen en som är i rätt storlek...

Senast redigerad av en moderator:
biltema racer
Jag va på biltema å kollade på den å det verkar va värt priset...
Hyffsade hjul och skimano växlar är ju safe...
Allt verkar ok , den verkar inte lida av för lätta saker som går sönder.
Enda eventuella är väl ramen , minst sagt robust...
Perfa att få mil i benen med och för jobb pendling.

biltema racer
Håller med, Pinta Xenon blir helt utmärkt! Dessutom är det ju känsligt med storlekar på racer. Har för mig att biltemas cykel finns i en enda storlek.

biltema racer
Lite kul att så många på Happy alltid utgår från att just den storleken som BT har inte passar någon på hela planeten ;-)
Ej_Jay, testa båda hojarna. Är inte Pintan värd de 1.300kr extra så köp inte Pintan.
Det låter trots allt som om du skall ha den att strö-cykla på och då blir ofta budgeten lite stramare.

=)

biltema racer
jag var också på väg att skriva om pinta xeon etc...men då kollade jag på prislappen en gång till och den blev mindre rolig
det skiljer över ett tusen mellan dom cyklarna, så om biltema-ramen passar en storleksmässigt och man bara är ute efter en cykel att mäta asfalt med så tycker jag man ska ta den.

Senast redigerad av en moderator:
biltema racer
Ni som skrivit nu senast verkar förstå mitt behov bäst tycker jag =) Vill ju faktiskt mest ha en väg-cykel att trampa bort lite energi på, samtidigt som man skall kunna ta sig till skolan på den nån gång ibland.
Klibborna på biltemas cykel stör nått enormt, men jag utgår från att de skall gå att ta bort utan större problem. Skall till biltema imorgon och känna på cykeln om den är något att satsa på, skall då kolla storlek och annat skoj.. så får vi se vad det blir =)
Tack för alla svar i alla fall!

biltema racer
Hej igen!

Var på biltema igår för att kolla på hojjen - fan vilken besvikelse alltså! Ful som fan var den (såg inte ut som i katalogen alls - den hade klibbor på så att den skulle se ut att vara i karbon etc.).
Kvaliteten kändes lite sisådär, fula klibbor i hundratals, massor MASSOR med biltemas egen reklam över hojjen etc.

Jag ska nog titta lite närmre på den där cc-cykeln ni tipsade om här uppe, det är nog verkligen värt de 1300;- extra!

Tack för alla svar i varje fall!

(ps: kommer aldrig mer kolla efter cyklar på såna ställen, det är ett löfte!)

biltema racer
Biltema hojen e helt ok, bra växlar, bra överlag. Såg flera på vättern runt. Enda e ramen fulla svetsar och så står det biltema på den men för 4600 e den helt ok. Kör själv på en bianchi på vägen och crescent i skogen

//cykelnet.com

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp