Biltema (sadlar)

Biltema (sadlar)
Kan varmt rekomendera deras sadel för endast 139.- med hål i mitten..
Haft problem med en selle sadel med gel, men biltemas va grym...som att sitta på ett moln

Bara genom att ta bort mina barends så fick ja bättre teknik, tyckte d verka smalt innan, men nu e d kul igen o hoja tekniskt.

Äntligen börjar köptankarna på en fulldämpad ordna sig i ledet, en Specialized Enduro 20'' kommer nog bli perfekt.

det blir en all-mountain så den kommer nog bli kul i både stök o klättring samt plattis

ha en fin lördag kväll

Niklas

Biltema (sadlar)
Den sadeln är ett fynd, sök på 139 biltema så kommer du säkert hitta många positiva kommentarer om den. Jag har en själv :)

Biltema (sadlar)
Även den billigare för 129:- kan rekommenderas, förutom färgen då kanske... Den enda nackdelen jag har märkt är att railsen inte är dom bästa, dom böjer sig ganska lätt, men för det priset så......

På Jerrys Selle Italia för 800:- gick railsen helt av efter någon månad så dyrare är inte alltid bättre.

Biltema (sadlar)
Klashklash skrev:
-------------------------------------------------------
> Äntligen börjar köptankarna på en fulldämpad
> ordna sig i ledet, en Specialized Enduro 20''
> kommer nog bli perfekt.
>
> det blir en all-mountain så den kommer nog bli
> kul i både stök o klättring samt plattis

Mycket vel? =)

20"? Låter ju mycket, hur lång är du?

Biltema (sadlar)
190cm i strumplästen men jag har en sådan förbannat lång rygg o armar så ngt mindre blir bara fel
har mätt i wrenchen samt i butik så det lutar åt en 20''.

Blev så sugen när jag såg plumsers hoj...jättefin...

ska kika lite till på nån happytur ifall det är ngn som kör en

Niklas

Biltema (sadlar)
Nya enduron är rackarns lång dock. Jag hade köpt en L, har en XL av gamla modellen (och har haft en L även av den generationen, den var dock för kort). Är 195cm lång och har också tämligen lång överkropp.

Biltema (sadlar)
Jag mätte från styrröret till sadeln o det bör vara 25.5 el 65cm
lite mer racing än freeride men då klarar jag av det som jag vill
med tillräckligt med slag så klarar jag av det mesta..
en bra kombination tror jag jämfört med en Bullit eller As-x

ha d gött
<Niklas

Biltema (sadlar)
klash, har du jämfört måtten på enduron med din gamla cykel? vet att det är annorlunda med en FS. Bara det att jag testade wrench och fick då fram att jag borde ha L eller liknande, när jag sedan kollade mått och geometri tyckte jag det verkade väldigt stort jämfört med min gamla. Mediumstorleken verkade vara mer lik den förra cykeln.
Vet att det här emd storlek är oerhört svårt, särskilt när man inte ahr möjlighet att testa vilket jag inte hade. Det jag däremot visste var att jag ville ha en lättkontrollerad och smidig cykel som gick att leka med. Min förra cykel hade de egenskaperna "geometrimässigt" och det avr därför jag valde medium.
Å andra sidan är du 7 cm längre än mig och om du har lång rygg så kanske det blir bra med en stor modell.
Lycka till! :)

Märkte att tråden gällde en sadel, förlåt för extrem offtopic. :)
Sadeln verkar btw fin för det priset ;)

Biltema (sadlar)
Enligt uppgift är denna sadel 26 x 13,5 cm?
Jag har 12 cm mellan sittbenen och bör då ha drygt 14 cm bredd på sadeln.
Hittar inte stället där jag läste detta - någonstans här på forumet?
Men det kanske inte är så viktigt med exakt detta mått?

Biltema (sadlar)
Tack för tipset Niklas!!! jag blir tokig och får svinont av min sadel så det kanske är nåt.

Wow, härligt att du kikar på en enduro, det är en hojj jag drömmer om, fruktansvärt snygg!
(Kommer dock inte köpa nån)

Hoppas det blir bra med köpet!

Biltema (sadlar)
Om ni snackar rails så hade jag en peak jag krashade med och railsen böjdes. Nu kan man böja dom med händerna. så att satsa på en lite dyrare är nog att rekomendera. Men biltemas sadlar är bra och bilig tills dom går sönder.

Biltema (sadlar)
Jo, ang. sadeln som tråden handlar om.. ;) Är det den blå? Den här? Tänkte köpa en sån och sätta på min blivande pendlarcykel..

Har också haft problem med en gel-sadel, den var för mjuk.. och den gamla som sitter på är på tok för hård, t.om. med cykelbyxor.

Sadeln som sitter på Coilern (WTB Pure V Comp) älskar jag dock, men den kostar säkert en del.. för exklusiv för att ha på en pendlarcykel ändå.

Tillbaka
Topp