Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Lekeberg skrev:
-------------------------------------------------------
> Aha. Ja det är ju inte alls bra. Var får jag tag i
> en med lägre momentnivåer tro?
Ja det är ju ett mer vetenskapligt sätt. Men jag funderar på om man kunde jämföra det moment man utför med något annat? Helt på känn alltså. Något i stil med "dra så hårt som när du bryter förseglingen på en PET-flaska" eller liknande? Hmmm.
> "bara" 114 euro.
>
> Luna verkar ha en del i sitt sortiment också.
> Antagligen ännu "billigare"
Vi har ju haft en fin momentnyckeltråd en gång men sökfunktionen är ju som den är...
Har för mig att Lunasortimentet togs upp då men hur om det var bra eller dåligt minns jag inte. Däremot minns jag att vi kom fram till att det fanns någon som verkade vettig från någon tysk nätshop för ca. 700-800. Synd att jag inte minns var eller vad det var... :) Feffemannen skulle köpa en sån.
på moderna bilar så brukar ju topplocks muttrar dras i vinkel, typ, Opel topp 25nm +60grader+60grader+60grader efter varmkörning 30-50grader allt enl Opels handböcker.
skulle det inte gå att beräkna om ett vinkelmoment till en styrstammsbult?
jo, men även om den fungerar så har den ingen spärrfunktion och är egentligen för grovt graderad i sammananget (0-200Nm typ)
(jo, jag funderade på att prova en sån)
Jag har ett par Park momentnycklar. TW-2 köpte jag en gång från amerikatt när jag beställde lite ovanliga saker. Den är för stor för styrstammar och sådant, men jag använder mest den till att dra och lossa lederna på Turnen. Perfekt för det faktiskt, med en TX40 insatshylsa.
Fungerar säkert bra till vevlager/partier också!
Snubblade över Parks lilla, TW-1 i en affär i London. Den är lagom för M5-M6 som är vanligt på cyklar.
Jag använder den mest för gaffelkronor och ibland styrstammar.