Biltemacykel Yosemite Tamarack Köpråd!
Hej. Nu behöver brossan min köpråd. Han funderar på en Yosemite Tamarack från Biltema. Han vill inte lägga mer än 5000 kr. Han är nybörjare på mtb, 1,90 lång och väger 100 kg. Kommer att cykla i ruffig terräng, helst neråt. Vill gärna ha synpunkter på cykeln eller tips om bättre köp till ändamålet för de pengarna.
Själv cyklar jag på en Specialized Enduro Elite FSR-06 nyligen inköpt. Ställde idag upp lufttrycket i bakdämparn(Fox DHX Air 4,0) rejält. Vet inte om det har med saken att göra men under dagens tur knakade det i hela cykeln. Ett gnagande irriterande ljud. Vet inte var det kommer ifrån. Har bara cyklat 5 timmar med cykeln. Någon som har ett bra tips vad jag ska kolla innan jag ringer butiken(Häggs) och tjatar.
Tackar så mö. Tobias, Ronneby.
Själv cyklar jag på en Specialized Enduro Elite FSR-06 nyligen inköpt. Ställde idag upp lufttrycket i bakdämparn(Fox DHX Air 4,0) rejält. Vet inte om det har med saken att göra men under dagens tur knakade det i hela cykeln. Ett gnagande irriterande ljud. Vet inte var det kommer ifrån. Har bara cyklat 5 timmar med cykeln. Någon som har ett bra tips vad jag ska kolla innan jag ringer butiken(Häggs) och tjatar.
Tackar så mö. Tobias, Ronneby.