D
Deleted member 43681
Guest
Biltemas kemikalier - vad tycker ni?
:-)
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bengt-re sa:Herr Thomas sa:jag använder en rad Biltemaprodukter både till mina cyklar och till mina bilar och det fungerar alldeles utmärkt. Kedjeolja på flaska använder jag till vintercykeln och den rullar på sopsaltad cykelbana och det är i princip det värsta man kan utsätta sin cykel för.
På racern, fincyklng sommartid i torrt väglag, använder jag teflonolja och den är inte köpt på Biltema.
Varför använder du PTFE på sommaren? Hatar du livet?
Mekonomen är spretiga som fan. Jag har nog bara fått kvalificerad hjälp i en av fem butiker. Beror helt på handlaren.Tomcaten sa:Bra. Funktionella helt ok men inget av deras motor-olja skulle jag nånsin ha hällt ned i min porsche eller numera MB.
Svårt att få bra o kunnig hjälp av deras butikspersonal.
Går du till mekonomen så blir det nästan aldrig fel, de verkar bara ha bra kunniga butikssäljare som trots lönen riktigt nördar ned sig i sina produkter.
Tomcaten sa:inget av deras motor-olja skulle jag nånsin ha hällt ned i min porsche eller numera MB.
För den som behärskar näthandel och har framförhållning, absolut. Men ska det handlas över disk eller den ska vara i näven nu är det typ Biltema att välja på i hygglig prisklass.ooms sa:Det är få saker som är så standardiserade som motorolja. Bara klassningen är uppfylld så kan man i princip hälla i vad som helst. Men självklart finns ju skillnader ändå. Och som vanligt finns ingen anledning att handla på Biltema eller annat svenskt "lågpris"ställe då märkesoljor går att köpa billigare från Tyskland.
Fantastiskt hur det går att vara så mottaglig för reklam att märke blir viktigare än klassning :-)Tomcaten sa:Motorolja är inget som man snålar in på. Nej Biltemas håller inte en tillräckligt hög nivå.
Robin 19 år i Västerhaninge som gillar att bränna på parkeringar kan hälla det i sin Volvo turbo.
Jag hällde alltid i Castrols finaste i Porschen, Magnatec.
Ungefär som dom som bara måste cykla LVG med Rapha-kläder när det finns ett stort antal alternativ.Rattnalle sa:Fantastiskt hur det går att vara så mottaglig för reklam att märke blir viktigare än klassning :-)Tomcaten sa:Motorolja är inget som man snålar in på. Nej Biltemas håller inte en tillräckligt hög nivå.
Robin 19 år i Västerhaninge som gillar att bränna på parkeringar kan hälla det i sin Volvo turbo.
Örjan Lax sa:Ungefär som dom som bara måste cykla LVG med Rapha-kläder när det finns ett stort antal alternativ.Rattnalle sa:Fantastiskt hur det går att vara så mottaglig för reklam att märke blir viktigare än klassning :-)Tomcaten sa:Motorolja är inget som man snålar in på. Nej Biltemas håller inte en tillräckligt hög nivå.
Om du inte snålar, varför köpte du Magnatec? Castrol finaste heter Edge, tidigare SLX. Magnatec är en nivå ned.Tomcaten sa:Motorolja är inget som man snålar in på. Nej Biltemas håller inte en tillräckligt hög nivå.
Tomcaten sa:Eller så råkar märket vara av så bra klassning så det räcker med att man skjuter till o skriver det.
Yeah säger internet-råttan, "Shoot from the Hipp"
/Schweinklasse
Varför köpa bara det näst bästa? Självklart kör man Banner! Inköpt i Tyskland, till pris en bra bit under Biltemapris!jonja sa:Även bilbatterierna verkar lite so-so. 57% av uppgiven kapacitet borta efter 6 omladdningar, hur är det öht möjligt?
https://www.batteriexpressen.se/Batteritest-testfakta-2013.html
Även om Bosch S5 var mer än dubbelt så dyr i mitt fall, kändes det ändå som fel ställe att spara på. Och Bosch:en blir knappast dyrare om man räknar på total livslängd och totalt antal lyckade vinterkallstarter.
Valhalla_ sa:Tomcaten sa:Eller så råkar märket vara av så bra klassning så det räcker med att man skjuter till o skriver det.
Yeah säger internet-råttan, "Shoot from the Hipp"
/Schweinklasse
Märke och klassning är helt olika saker. Dessutom är Magnatec inte castrols finaste, snarare castrols budget-syntet,i grunden en högraffinerad mineralolja.
HåkanC sa:Den här biltemakemikalien använder, och rekommenderar, jag. Jag har använt >10l (utspädd 50%) senaste månadenSebastian64 sa:Vad tycker ni om Biltemas kemikalier
...
Vad skulle ni rekommendera för produkter? Har ni märkt stor skillnad?
Skillnaden märks ffa i min plånbok, ingen signifikant skillnad ngn annanstans
/Håkan