Biltemas trainer

Biltemas trainer
Den funkar helt okej.Köpte en förra hösten och den har hållt över vintern med en svajande 98kg cyklist på.Det enda jag reagerade på det var att den är ganska högljudd.Bor du i lägenhet bör du ställa den på en tjock matta och kanske inte hoja sent på kvällen.Men den är prisvärd.

Biltemas trainer
Jag har förvisso en Tacx Flow, men ett liggunderlag och ett trainerdäck gör att ljudnivån går ned betydligt. Hittills har inte grannarna klagat :-)

Biltemas trainer
Jag körde med Biltemas trainer förra vintern i min lägenhet. Hade ett liggunderlag under och undvek att kör allt för sent på kvällen. Fungerade mkt bra för min del och inga grannar klagade.

Biltemas trainer
Den är lite högljudd. Men även biltemas trainer blev tystare när jag uppgraderade till riktiga trainerdäck. Dessutom håller trainerdäck längre.

Biltemas trainer
Har kört sönder två stycken på kanske 10 timmar cykling. Den första försvann motsåndet i, den andra har börjat få missjud och vibrerar kraftigt (mycket kraftigare än när den var hel).

Biltemas trainer
Biltema verkar ha rätt hög felprocent på dem. Det var först mitt andra exemplar som var okej. Det första skakade sönder omgående. Mitt andra exemplar har dock funkat bra.
När man handlar på biltema är det ju bra att ha butiken nära så att det går lätt att byta, de har ju en hel del saker som verkar genomgått en rätt skraltig kontroll så man får testa ett par exemplar :D

Biltemas trainer
Den vibrerar och låter en hel del på vissa varv. Men det går ju att fixa genom att ändra motståndet och växla. I övrigt funkar den ok för mig. Blir dock ett trainerdäck i vinter.

Biltemas trainer
Lite relaterad fråga...

Jag är sugen på att ha ett hjul med trainerdäck och billig kassett på permanent, så jag snabbt byter till trainerdäck när det behövs.
Så... Var hittar man ett riktigt billigt bakhjul? Säljer folk enbart bakhjul begagnat? Annars får det väl bli nytt.

Biltemas trainer
Jag tycker att den funkar helt okej.

Skönt att köra på trainer när grabben sover.

Bilagor

• DSC04789.JPG
    DSC04789.JPG
    133.9 KB · Besök: 43
Biltemas trainer
geologen skrev:
-------------------------------------------------------
> Lite relaterad fråga...
>
> Jag är sugen på att ha ett hjul med trainerdäck
> och billig kassett på permanent, så jag snabbt
> byter till trainerdäck när det behövs.
> Så... Var hittar man ett riktigt billigt bakhjul?
> Säljer folk enbart bakhjul begagnat? Annars får
> det väl bli nytt.

För mig så slutade det med att jag byggde ett nytt hjul på 105-nav och mavic open sport fälg.
Ett enkelt bakhjul kompatibelt för tiodelat var svårt att hitta. Alla billiga hjul säljs ju i sett. Köper man dem löst är de inte längre billiga. Vanligt Shimano nav och mavic fälg tyckte jag gav mest kvalitet för pengarna. När vikten och aerodynamiken inte längre är ett plus har ju ett standardhjul bara fördelar...
Bland de billigare shimano-naven var jag osäker på vad som var tiodelat-kompatibelt. Hade ett tiagra nav fungerat?

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp