Bird släpper ännu en ny Aeris

Nu är jag iofs partisk men att ge den hängbuk bara för en flaskhållare ser sådär ut tycker jag. Till skillnad från Luthman tycker jag den ser mer fultysk ut nu ;-)

Jag sa ifs inte att den förra såg dålig ut, bara att den såg billig ut. Och det stämmer ju. Den är billig.

Sen att jag faktiskt inte tycker att raka rör är snygg på heldämpade hojar, det är en annan sak.

Jag vill nog ändå påstå att den gamla inte ser fullt så billig ut som den faktiskt är. Men det är ingen cykel som ser dyrare ut än den är heller.

Sen finns det ju cyklar som ser billiga ut men är dyra, typ Orange :-)

Sen vad som är snyggt är en annan femma. Jag gillar de raka rören. Får spana lite på den nya på större skärm än mobilen innan jag dömer den :-)

"CLIMBING HILLS BETTER THAN ANYTHING YOU’VE EVER RIDDEN."

WOW, vad är det för magi de har tillämpat på en vanlig Horstlänk, som en massa tyskar o Specialized har missat?

I o m att de tryckt dit möjligheten till flaskställ så verkar de lyssnat på önskemål från folk. Så nu gäller det att ligga i marr så att de gör en ram för 29"-hjul ?

Nu har jag jämfört bilderna med den som står i vardagsrummet.

Den nya är inte alls lika snygg. Samma onödigt stora framtriangel som alla andra har. Helt anonym. Hög som ett staket ser den ut att vara också. Men det kanske bara är hängbuken som spökar.

arneman sa:
I o m att de tryckt dit möjligheten till flaskställ så verkar de lyssnat på önskemål från folk. Så nu gäller det att ligga i marr så att de gör en ram för 29"-hjul ?

Haha ja, en 150mm 29a hade jag klart uppskattat. Men boost o anda moderna saker innebär ju att ja behöver nya hjul o grejjer. Inte så lockande, inte just än iallafall.

Kung Stalle sa:
Man kan alltså sluta sig till att det är "snyggt" när cykeln inte ser ut som "alla andra".
Det är ju faktiskt ett inte helt ovanligt fenomen :-)

Men smaken är som baken. Clownhjul är också fult men det verkar inte alla förstå ;-)

Sen finns det cyklar med hängbuk som ser bra ut ändå. Transition Patrol ser riktigt bra ut till exempel. De har fått ihop proportionerna bra.

andreas_nas sa:
Någon som vet vilken dämpare man får med för 900£?

Jag tolkar det som att enbart ramen kostar 900£. Vill man ha dämpare, styrlager etc. blir det mer än 900£.

Den 1:e november kommer deras cykelkonfigurator för denna ram att finnas tillgänglig på hemsidan.

Tillbaka
Topp