Bjäre runt 2006 !

Bjäre runt 2006 !
Skitkul. Kallt emellanåt med korta cykelbyxor.
Min första långtur och rätt nöjd med resultatet(dock så kollapsade jag i backen upp till äppeltårtan).
cerro, det var starkt gjort. Fattar inte att han orkar.

Senast redigerad av en moderator:
Bjäre runt 2006 !
Två bilder
Överst: Paus, strax innan Torekorv (tror jag)
Nederst: Singular var inte klar när jag kom hem till honom i morse.

Bilagor

• PA280142.JPG
    PA280142.JPG
    82 KB · Besök: 29
  • PA280126.JPG
    PA280126.JPG
    64.9 KB · Besök: 27
Bjäre runt 2006 !
Tack Lars och ni andra för guidning och seriöst arbete med att hålla ihop årets 40-tal terrängekipage runt Bjäre och för en minnesvärd dag i Skåneterrängen. Jag stortrivdes trots att det innebar uppstigning 4.15 för biltransport de 22 milen till Margretetorp. Slitet i krävande backar belönades med utsikt över storslagen natur och äppeltårtan med fika efter en hel dags körning satt riktigt fint i kaffestugan...

/floda-janne

Bjäre runt 2006 !
Återigen en superb tur!
Ska försöka illustrera med lite bilder (ska snart lägga upp alla våra bilder på www.malmoterrangcyklister.se, och en del kommer nog med Lars turberättelse?)).

Skulle kunna förgylla tråden "Cykel med djur", ville inte lägga upp bilden där en stackars cyklist blir förföljd av en snabb kossa p.g.a. de starka känslor dessa skulle väcka.
PA280105.jpg ht=450

Liten kö innan trix och mera taggtråd.
PA280117.jpg ht=450

Just klarat av det steniga partiet, gissar att de flesta är rätt glada där :)
PA280127.jpg ht=450

Så många var med att jag hade svårt att få med dem alla på samma bild, här är nog den där de är flest på. (Och så fick jag med sambons gröna däck så nu blir hon glad.)
PA280136.jpg ht=450

Vi rullar in mot Grevie backar.
PA280142.jpg ht=450

Och Grevie backar igen.
PA280147.jpg ht=450

Äppelkakan och kaffet vid Killeröds utsiktscafé, Grabbarna från Åstorps' förtjänar en puss från varje äppelkaksätande cyklist för att ha fixat denna fikapaus!!!
PA280154.jpg ht=450

Och Lars, en av våra eminenta guider denna dag, här under det återkommande mörkerinslaget :)
PA280159.jpg ht=450

Så vill jag passa på att tacka alla som var med, och särskillt organisatörerna och terrängkunniga, Lars, Thomas, Jens m.fl!

Och ni som var med, glöm inte att följa med på Alpinturen som kommer!

/Oskar

edit: jag har inget lokalsinne, men det är tydligen Grevie backar och inget annat...

Bjäre runt 2006 !
Det där ser brutalt trevligt ut! Vi kanske blir ett gäng från Kalmar som dyker upp nästa år. Vi brukar köra något liknade varje höst men vi är inte fullt så många. 15-20 st bara.

//Pär

Bjäre runt 2006 !
Pär L skrev:
-------------------------------------------------------
> Det där ser brutalt trevligt ut! Vi kanske blir
> ett gäng från Kalmar som dyker upp nästa år.
> Vi brukar köra något liknade varje höst men vi
> är inte fullt så många. 15-20 st bara.
>
> //Pär

Ja, nästa år får ni sällskap av ett gäng trevliga kalmariter! :)

Bjäre runt 2006 !
Vill bara passa på att tacka för en kalastrevlig dag!! Och för att ni giter dra runt ett så stort gäng och bidra med radiokontroll, fikapauser, guidning, mekhjälp osv osv Tack för ert slit!
mvh Crallan och sofia
vi ses på alpinturen

Bjäre runt 2006 !
Det var ingen som råkade ta en bild på min vurpa på den såphala spången någonstans innan Torekov ?
(nä...antagligen hade ni fullt upp med att parera stenar och köa till spången...)

Bjäre runt 2006 !
Blir det någon ride till våren/sommaren? Har varit sugen länge på att åka ner och hänga med. Det ser ut som en fantastiskt fin tur.

/Mats

Bjäre runt 2006 !
MatsS: Det som är planerat nu är Alpinturen som går lite innåt landet upp och ner och lite över hallandsåsen. Blir någon gång efter nyår, sen hoppas jag på en repris av den tidig vår också. Man får hoppas och se. (Eller pm:a Lefty och tjata (: )

Bjäre runt 2006 !
sist var den ungefär lika lång (8mil). Men inte några stora jobbiga stenar och den roligaste nerförsbacken jag någonsin kört i slutet. Rekommenderas helt klart.

Edit: missade skriva längden.

Bjäre runt 2006 !
ondisc skrev:
-------------------------------------------------------
> När är det dags för vårturen?

Antar att du menar Alpinturen. Det blir nog inget av den i år. Nu är tävlingssäsongen igång osv. Jag kan höra med Lars om han har lust att köra den under våren, men jag tror ni får se fram emot Bjärerunt till hösten i stället.

Tillbaka
Topp