Björnerödpiggen 2005 kck

Lerdykarn

Ny medlem
Björnerödpiggen 2005 kck
År 2005 roligaste tur fixade Åke med att guida Luttan och mig i Näsinge där vi cyklade en torr fin Bohusled över "piggen".
En ganska tuff stigning upp till toppen belönades med en teknisk nedförs löpa till Ide fjorden där intogs årets goaste öl.
Hoppas på ny tur i år med Åke som guide

Bilagor

• IMG_0056.jpg
    IMG_0056.jpg
    73.3 KB · Besök: 29
  • bp.jpg
    bp.jpg
    79.6 KB · Besök: 27
  • IMG_0071.jpg
    IMG_0071.jpg
    58.7 KB · Besök: 25
Senast redigerad av en moderator:
Björnerödpiggen 2005 kck
trevligt, går det bra att cykla på bergen upp till piggen ifrån skylten på somrarna eller hur går det egentligen? Vad där på julafton och gick upp till piggen ifrån den skylten och tillbaks och verkade inte vara så bra stigar precis.

Björnerödpiggen 2005 kck
Det var torrt och fint när vi var där så cyklingen upp var inte så svår lite dåligt markerad,ned farten på andra sidan är mer teknisk med en del riktigt branta partier.
Bor du i närheten så prova en torr sommardag.granithällarna på toppen kan man leka runt på finns mycket roligt.

Björnerödpiggen 2005 kck
Ser skitskoj ut, en rolig skylt och allting. Jag är på när det blir lite torrare. Var på bohusleden är det? norrut?

Edit: Dum fråga, klart det är norrut. Vad jag menade var hur långt norrut? Om det är nordligaste punkten så måste det vara en bit..

Björnerödpiggen 2005 kck
Här brukar ju jag cykla! Jättefin ganska teknisk cykling på släta bergällar. Det är roligast både uppför och nerför från Näsingehållet. Fortsätningen på Bohusleden söderut mot Vammen och västerut in mot Strömstad bjuder på en del riktigt fin liknande åkning. På leden från Vammen mot vassbotten däremot är det många mossar som jag mer eller mindre badade mig igenom en blöt höstdag.
Jag är tror nog annars att man kan kalla dessa partierna av bohusleden för ett av Seriges finare områden att cykla i om man gillar lite teknisk terräng.

Nu i vinter är det faktiskt rätt ok på Bohusleden eftersom det är ganska lite snö (5cm) så det går fint utan dubbdäck förutom vissa luriga ställen med svallis under snön.

Jag hänger gärna med om nån känner för ett åk, nu i vinter/vår kanske?

Edit: Björnerödpiggen är förövrigt Bohusledens nordligaste punkt.

Björnerödpiggen 2005 kck
Klart man är det Vito….. svettig, varm, lite kramp i benen samt en härlig uppförs körning framför sig…………...i en underbar natur och en stekande sol…… vad mer kan man begära………… lyckan är fullständig………….

Tillbaka
Topp