Black Friday - bra deals?

Halva priset på svetsar på jula, fifasen vad jag vill köpa å konkurrera ut herr Marino!
1500 laxar för ett pytteaggregat känns ju gjutet som årets hjulklapp!

/T

jtf, mina kan ju ha varit gamla redan när jag köpte dem. ffa rullar de (väldigt) trögt när man sänker trycket till stigvänlig nivå, och upplever grepp och rull då som närmast kasst jämfört med ice spiker pro. som i sin tur knappast är pendlingsvänligt. med hårdare tryck på asfalt går contidäcken bättre, kanske är de trots terrängutseendet tänkta åt det hållet?

bra att du är nöjd! priset går ju inte att klaga på:)

Jag slog till på overkill-lampan Lumonite Navigator 3000 med tillhörande batteri och laddare nedsatt från 3200 till 2800 kr, och fri frakt även imorgon.

kais01 sa:
jtf, mina kan ju ha varit gamla redan när jag köpte dem. ffa rullar de (väldigt) trögt när man sänker trycket till stigvänlig nivå, och upplever grepp och rull då som närmast kasst jämfört med ice spiker pro. som i sin tur knappast är pendlingsvänligt. med hårdare tryck på asfalt går contidäcken bättre, kanske är de trots terrängutseendet tänkta åt det hållet?
Jo, jag har mina Spike Claw dels lite för stadscykling (när det är för stökigt och oröjt väglag för Marathon Winter) men mest för mindre landsväg och grus(snö)-vägsrally. I skogen på stig har jag dom nästan aldrig, har provat men gillade det inte, tycker det krävs däck med större luftkammare och mer bredd för det området.

Ska du cykla i skogen bör du ha två lampor, en på hjälmen och en på styret. Jag skulle säga att två 1000 lumen (magicshine lumen) är ok. Jag kör men en 2000 på styret men den går sällan på max. Vet inget om den länkade lampan dock.

Jag köpte iofs två cyklar idag + lite lulllull men inte på Black Friday rea.

Det enda som blev på Black Friday (via internet) var lite Adidas sportkläder som skall bli julklappar.

Tyckte det var blekt med bra deals...

Canyon.icom kör någon svart veckoslut...
...men ha koll på priserna för de kör XXL-stajlie och det jag kollade på kommer nog bara upp i 37% av de där 64% och 23% är ju inte mycket att komma med.
[Vissa saker var till och med rejält dyra, trots stor "rabatt". Men likt XXL så säljer ju Canyon.com bra och har ivriga förespråkare...]

Bos kör rea på några deville och kirk2 om någon letar efter just det.

Screenshot_20171125-140943.png

Blev en ny pump.. En Topeak Joe Blow Booster för 1054 riksdaler och så en Jacka från Raceface mest för att den var billig ;)

Båda från Wiggle och det var 20% på pumpen och 50% på jackan.

Senast ändrad:
På grund av ANLEDNING beställde jag ett paket med 2 Conti 4000osv +2 slangar för 650:- hos Mantel. Samt ytterligare nån grunka för att komma över gränsen för fri fakt, 699:-. Lär gå någon timme till.

fredrick sa:
Någon som vet om denna sko reas ut?

https://northwave.com/en/p/extreme-xcm-gtx/

Northwave EXTREME XCM GTX

krokodiltony sa:
Är ute efter ett par vinterskor för mtb. Någon som har sett några varma för en rimlig peng ?
jag hittade Northwave skor på rea lite här och där, valet föll på Bikester, som med redan nedsatt pris och med rabbatkod (Bikefriday17) blev lite mer. De finns även på Rose, Bike-Discount och massa andra ställen.

Själv köpte jag sådana X-Cross:
https://www.bikester.se/northwave-x-cross-gtx-skor-gra-svart-679863.html

krokodiltony sa:
Vart ett par northwave extreme gtx från bikester :) nu kanske man pallar med lite längre rundor än 1h
ja :) sist jag var ute på en CX-tur hittade jag sådana våldsamma surhål så jag kunde hälla ur skorna, det är inte skönt när det är två minus :) hoppas slippa det nu. Ser väldigt mkt fram emot mina nya vinterskor. Verkar ju dessutom som att de går att gå normalt i. Kanon ju.

Det finns två sätt att se på vinterskor tycker jag.

Som vinterskor. Då ska man undvika att använda dem i väder där det ens finns en risk att man fyller den med halvfruset lervatten. Annars tappar de sina egenskaper i riktig kyla.

Som slaskväder skor. Håller ute vatten och håller fötterna varma runt nollan men badas förmodligen då och då. Kommer snabbt sluta vara roliga när det är kallt på riktigt men kommer falla i bitar innan de slutar värma nog för ändamålet.

I den senare kategorin tycker jag att Mavic Crossmax h20 är överlägsen Northwave Arctic GTX. Jag har båda (eller snarare en äldre version av Mavicen som heter Scree).

Rattnalle sa:

Som vinterskor. Då ska man undvika att använda dem i väder där det ens finns en risk att man fyller den med halvfruset lervatten. Annars tappar de sina egenskaper i riktig kyla.

Som slaskväder skor. Håller ute vatten och håller fötterna varma runt nollan men badas förmodligen då och då. Kommer snabbt sluta vara roliga när det är kallt på riktigt men kommer falla i bitar innan de slutar värma nog för ändamålet.

I den senare kategorin tycker jag att Mavic Crossmax h20 är överlägsen Northwave Arctic GTX. Jag har båda (eller snarare en äldre version av Mavicen som heter Scree).

Har du provar årets modell av northwave ?

krokodiltony sa:
Rattnalle sa:

Har du provar årets modell av northwave ?
Nej men de ser rätt snarlika ut så när som på lite väl placerade förstärkningar nere på foten som saknas på mina.

Jag har också ett par Mavic Scree, vilka jag är väldigt besvikna på. För mig är de inte bra på nåt. De är så låga att det blir blött oavsett gtx samt att de är kalla.

Tyvärr passade inte Nortwave arctic gtx mina fötter, de liknar ett par Lake Mx140 jag hade för en massa år sedan. Det var de bästa höst/vinterskor jag haft.

Tillbaka
Topp