Black Friday - bra deals?

Dr Gugge

Aktiv medlem
Priset landar ju över 30 000 kr när tysk coronamoms bytts ut mot svensk (editerat av moderator) . Men prisvärt är det ändå, specen på t.ex. Skeen Trail 10.0 är ju sanslöst bra för pengarna: https://www.radon-bikes.de/mountainbike/fullsuspension/skeen-trail-cf/skeen-trail-cf-100-2021/

Visa bilaga 455759

Visa bilaga 455760
Är lite i valet o kvalet mellan Radon Skeen och Allebike Alpha, geometrimässigt känns de ganska lika. Vore ju skoj med "svensk cykel" men Radonen är ju väldigt mycket för pengarna...

//Kristoffer

implor

Aktiv medlem
El cykel för 39k

implor

Aktiv medlem
Är lite i valet o kvalet mellan Radon Skeen och Allebike Alpha, geometrimässigt känns de ganska lika. Vore ju skoj med "svensk cykel" men Radonen är ju väldigt mycket för pengarna...

//Kristoffer
Allebike såg spontant ut att vara mycket lättare. 11 vs 13kg för dyraste modellerna. Hade nog tagit svenskt i detta fall. Lite roligare att komma med något udda (inte för radon är direkt vanliga).

jonte987

Aktiv medlem
detta kanske kan vara nåt. Själv är jag inte där. Kanske nästa år.

Funderar också på en rd-m781 till bra pris men det är kanske dumt. Fick iden att min 26a som står på trainern borde ha samma som barncyklarna som kanske kommer att gå en del trainer också.
Vet inte heller skillnad på 781 och 786

För den som istället vill cykla

LDG

Aktiv medlem
Pole har vettiga deals på S/XL ramar. Upp till 500 euro rabatt.

Hade inte köpt Pole i dagsläget. Deras ramar har ju delaminerat iår och även tidigare och nu har företaget problem samt svarar dåligt på mail.
I dagsläget hade jag aldrig lagt pengar åt det hållet.

implor

Aktiv medlem
Hade inte köpt Pole i dagsläget. Deras ramar har ju delaminerat iår och även tidigare och nu har företaget problem samt svarar dåligt på mail.
I dagsläget hade jag aldrig lagt pengar åt det hållet.
Då känns det inte så stabilt.

Generellt känns det lite vågat att beställa cykel nu då nästan alla bara har förbokningar med leverans mellan februari till juni. Men å andra sidan är det surt att stå utan cykel i värsta fall. Kan tycka det borde finnas någon reglering i lag om hur tidigt man få släppa förbokningar. Nu agerar man bank åt tillverkarna och det är inte helt okej.

simson

Aktiv medlem
Slog till på ett nukeproof kolstyre , skulle egentligen köpt ett spank vibrocore men det va trehundra spänn dyrare och dessutom fel färg.
Mange
(Exakt det ovan)

Simpa85

Aktiv medlem
Inte Black friday eller så. Men om man som jag varit på jakt efter ett bra mekställ och sneglat på Park Tools 10.2 ett tag. så verkar det som om Amazon.se sälder det för 1 400 kr.
Säljs för 1 200 genom någon kinesisk dörr och fönsterfirma som jag inte vågade testa på, men Amazon säljer det själva som sagt för ca 30% prisavdrag jämfört med andra siter.

frideen

Ny medlem
Inte Black friday eller så. Men om man som jag varit på jakt efter ett bra mekställ och sneglat på Park Tools 10.2 ett tag. så verkar det som om Amazon.se sälder det för 1 400 kr.
Säljs för 1 200 genom någon kinesisk dörr och fönsterfirma som jag inte vågade testa på, men Amazon säljer det själva som sagt för ca 30% prisavdrag jämfört med andra siter.
Tack för tipset! Precis vad jag behövde 🙂

Sam00

Aktiv medlem
Black Friday verkar vara i en månad eller längre nuförtiden. Det känns som om den varar längre och längre för varje år. Reorna pågår fortfarande på vissa ställen, även om det tekniskt sett ska vara över. Flera av länkarna ovan som jag klickade på gäller fortfarande t.e.x.

Om man är smart och bara köper det man behöver är det såklart en fördel. Men oftast köper folk på sig massa saker de inte behöver bara för att det är på halva priset. Det är lätt dock att hamna i den fällan, och de flesta av oss har säkert gjort det nån gång.

Det mest förbluffande är att folk fortfarande trängs i vissa affärer även medans en pandemi pågår.

implor

Aktiv medlem
Black Friday verkar vara i en månad eller längre nuförtiden. Det känns som om den varar längre och längre för varje år. Reorna pågår fortfarande på vissa ställen, även om det tekniskt sett ska vara över. Flera av länkarna ovan som jag klickade på gäller fortfarande t.e.x.

Om man är smart och bara köper det man behöver är det såklart en fördel. Men oftast köper folk på sig massa saker de inte behöver bara för att det är på halva priset. Det är lätt dock att hamna i den fällan, och de flesta av oss har säkert gjort det nån gång.

Det mest förbluffande är att folk fortfarande trängs i vissa affärer även medans en pandemi pågår.
Spontant tror jag det är enklare att hitta deals i en fysisk butik. Iallafall utanför dom stora kedjorna!

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer