Black Friday - bra deals?

jonte987

Aktiv medlem
Fast väljer inte en förnuftig människa som du alltid funktion över estet? :)

Själv sneglar man nu på Radon Swoop 9.0 CF. Väger bara 14.15kg med tunga E1900 hjul. Priset på under 29000kr är inte heller fel....

Först var det en Mega jag skulle ha, sedan en Bird och nu en Swoop. Lär väll står en Trek Slash i garaget till våren....
Hade jag varit förnuftig hade jag haft en reactor 290. Eller, en XC.

Jacke89

Aktiv medlem
Gillar när aktörer trycker typ 20 procent på hela sortimentet, verkar klent med sånt inom cykelsidorna.

Halvdan

Aktiv medlem
Företaget som gör happys sockor har rea på ULLKALSONGER :D

Seriöst en bra grej dock om man inte har 100% vattentäta brallor och cyklar en längre stund i kallt regn/slask. Är man blöjfantast blir det ju svårt - kanske går ta en storlek större och dra dem över? Men då hade jag nog hellre lagt pengarna på något slags vattentätt skal om jag ändå inte får ha merinon direkt mot stjärten👶

jonte987

Aktiv medlem
Så vi hittar inte ett skit? CRC hade väl lite grejor men inte tillräckligt upphetsande för att jag ens skulle orka kolla om det är billigare än b-d

EDIT. 130,530 & 1030 verkar finnas till bra priser. Såg även någon gopro

EDIT 2... Precis ~40% på CRC motsvarar B-D pris. (pd-m320 & cs-m8000 tex)

freddes

Medlem
Känns allmänt att trenden kring Black Friday kom och gick i Sverige. Första åren kunde man fynda, vet när man jobbade med cdon tex.
Nu har de vars blivit fiffel och utvattnat, kan ju lägga ner hela grejen med det nu. Black week och inga priser som är direkt wow.

jolov

Aktiv medlem
Å andra sidan får man vara bra trög om man går på prisfifflet när det finns sajter som tex prisjakt.
Jobbar lite extra i en butik där priserna bestäms av tillverkaren, så våra priser är generellt högre än lågpriskedjorna.
Är rätt ofta folk kommer tillbaka typ en vecka senare och är upprörda för att varan såldes billigare i en annan butik. Det är alltså ordinarie-pris på bägge ställena, men dom lägger inte dom 20sekunderna att skriva en googlesökning på telefonen för att se vad varan kostar på olika ställen.

Har slutat tycka synd om dom

Halvdan

Aktiv medlem
Å andra sidan får man vara bra trög om man går på prisfifflet när det finns sajter som tex prisjakt.
Klart man gör sin research och är kritisk. Samtidigt är det precis sånt här ofog som gör att t.ex. min 72-åriga mamma vägrar e-handla, vilket ju är särskilt synd i dessa tider. Nu är ju mamma varken happyit eller storkonsument av cykelprylar så det kanske inte är så relevant för den här tråden iofs! 😀

1/4 av den nätförsäljning som täcks av pricerunner bryter mot marknadsföringslagen enligt pricerunners egen analys.

Edit: svårsålt att hela ansvaret ligger hos konsumenten när det handlar om faktiska lagbrott.

SIE

Aktiv medlem
Klart man gör sin research och är kritisk. Samtidigt är det precis sånt här ofog som gör att t.ex. min 72-åriga mamma vägrar e-handla, vilket ju är särskilt synd i dessa tider. Nu är ju mamma varken happyit eller storkonsument av cykelprylar så det kanske inte är så relevant för den här tråden iofs! 😀

1/4 av den nätförsäljning som täcks av pricerunner bryter mot marknadsföringslagen enligt pricerunners egen analys.

Edit: svårsålt att hela ansvaret ligger hos konsumenten när det handlar om faktiska lagbrott.
”Skyll dig själv som lät dig utsättas för brott” klingar inte jättebra nej 🙂

ooms

Aktiv medlem
Lagbrott eller ej så förstår jag inte vad det är för människor som tar köpbeslutet baserat på vad varan kostat tidigare. Gör din research och slå till när priset är bra, istf att handla på impuls så är det inget problem!

Oskar

Aktiv medlem
Varning: Opassande innehåll.
Senast redigerad av en moderator:

implor

Aktiv medlem
Priset landar ju över 30 000 kr när tysk coronamoms bytts ut mot svensk (editerat av moderator) . Men prisvärt är det ändå, specen på t.ex. Skeen Trail 10.0 är ju sanslöst bra för pengarna: https://www.radon-bikes.de/mountainbike/fullsuspension/skeen-trail-cf/skeen-trail-cf-100-2021/

Visa bilaga 455759

Visa bilaga 455760
Kollar man på bike discount så hamnar man på 29944kr ink frakt till Sverige (20%moms).

men är mest nyfiken hur det blir med brexit. Lär ju få de svaret om en månad. Lite surt då flera av återförsäljarens man använder ligger där.

Federer

Aktiv medlem
Kollar man på bike discount så hamnar man på 29944kr ink frakt till Sverige (20%moms).

men är mest nyfiken hur det blir med brexit. Lär ju få de svaret om en månad. Lite surt då flera av återförsäljarens man använder ligger där.
Ja det är skit med brexit, jag köper mycket från England till min hobby. oftast halva priset jämfört med Sverige, få blir Tyskland nu som tyvärr är lite dyrare.

Ps
Vi har väl 25% moms i Sverige!

freddes

Medlem
Ja det är skit med brexit, jag köper mycket från England till min hobby. oftast halva priset jämfört med Sverige, få blir Tyskland nu som tyvärr är lite dyrare.

Ps
Jo det är dels momsen men sen kan även tullavgift läggas på. Frågan är hur wiggle och chainreaction gör. Dessa har troligtvis en stor kundbas utanför UK, kommer de möjligtvis komma runt det på något sätt? Själv har jag börjat vänja mig vid de tyska aktörerna.

implor

Aktiv medlem

Ps
Jo men i EU så betalar du momsen i landet du köper. Så är 20%. Tyskarna har någon special på 17% just nu men de gäller bara för tyskar. Vi andra betalar 20% moms från Tyskland.

Federer

Aktiv medlem
Jo men i EU så betalar du momsen i landet du köper. Så är 20%. Tyskarna har någon special på 17% just nu men de gäller bara för tyskar. Vi andra betalar 20% moms från Tyskland.
Det beror vem du handlar av i Tyskland, Bike discount lägger på Svensk moms 25% och för övrigt är Tyklands corona moms .16%.

Mayhem

Aktiv medlem
Om du handlar av ett litet källarföretag med obefintliga leveranser till Sverige kanske. Alla de stora postorderdrakarna betalar 25% moms till svenska staten, även om de ligger i Tyskland.

Raggamuffin

Aktiv medlem
l
"Om det säljande företaget säljer varor till kunder i Sverige för ett belopp som uppgår till minst 320 000 kronor per år så ska de vara registrerade till moms i Sverige. Detta innebär att du som köpare i sådana fall ska betala svensk moms istället för tysk."

Federer

Aktiv medlem
"Om det säljande företaget säljer varor till kunder i Sverige för ett belopp som uppgår till minst 320 000 kronor per år så ska de vara registrerade till moms i Sverige. Detta innebär att du som köpare i sådana fall ska betala svensk moms istället för tysk."
Det är säljarens ansvar att lägga på momsen, kan ju vara bra att veta.

Oskar

Aktiv medlem
Bike-Discount justerar automatiskt till 25% moms, vilket bl.a. syns om man tittar noga i min skärmdump här ovan.

implor

Aktiv medlem
Ni har helt rätt. Aldrig reflekterat över men syns tydligt i order bekräftelse. Handlar tydligen för lite prylar! :)

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer