Black Week Black Friday erbjudanden & diskussion

Så billig har den aldrig varit, tror att köpa bara ram är dyrare.
1000004138.jpg

Så billig har den aldrig varit, tror att köpa bara ram är dyrare.
Visa bilaga 740430
Ja, det är nog billigast. Billigare än bara ram var den även i sep/oct. Tror 1100. Yeti Arc ram var nere i 1200 i någon färg.
Men nu är nu och bike24 har lite fina grejor till rätt pris. Själv hade jag hellre sett lite billiga komponenter.

Kollade bara ramar nu precis. Hela cyklar fanns även process 134 och norco fluid till väldigt bra pris.

Ja, det är nog billigast. Billigare än bara ram var den även i sep/oct. Tror 1100. Yeti Arc ram var nere i 1200 i någon färg.
Men nu är nu och bike24 har lite fina grejor till rätt pris. Själv hade jag hellre sett lite billiga komponenter.

Kollade bara ramar nu precis. Hela cyklar fanns även process 134 och norco fluid till väldigt bra pris.
1732867770009.png

Bra skor för plattisar med samma grepp som Five Ten.

Bra skor för plattisar med samma grepp som Five Ten.
(även svart, grå och grön finns i utvalda storlekar)

Hur är dessa i storlek? Någon som vet? Brukar ha 42 i Shimano SPD MTB

Lite små. Jag har vanligtvis skostorlek 44, men har breda framfot. Jag har Specialized skor i 44, 44,5 och 45. Jag köpte Roost Synthetic i 45, som passar bra. De är lite smalare fram än de flesta andra Specialized. Läste i reviews att man ska tar en storlek större för att dom är lite korta. Jag kan inte kommentera på det, jag har aldrig problem med längden av skor.

Bra skor: riktigt greppig gummi och stark tyg. Passformen kunde vara lite bättre för mig. Jag använder Specialized ++ innersulor.

EDIT: många reviews här (som också säger att de är smala):

Jag tycker till skillnad från @Berk att de är relativt breda i passformen. Jag kan inte ha Shimanoskor alls för att de klämmer sönder min fot men 2fo Roost passar bra i min "true" storlek. Det är ffa bredden över framfoten som begränsar för mig i vanliga fall då jag har både breda och höga fötter.

Men väldigt bra skor. Grepp som gamla tidens Five Ten (inte som Pro som är sämre än t ex gamla Contact) och håller bra.

Länge sedan jag hade ett par Shimano SPD. Men vill minnas att de var trånga. Jag har 45 i vanliga skor(46 sist på shimano SPD-skor), 45 1/3 på Five Ten(Adidas) och 45 nu på Roost. Skulle säga att gå på storleken du har på vanliga sneakers typ... Nackdelarna med skorna är att "mocka"-delarna drar åt sig smuts/väta och att limningen har lossnat lite mellan just mockan och sulan/tåskyddet. Så tror väl att "Syn"-modellen kanske är bättre (https://www.tradeinn.com/bikeinn/en...RyzYXtwR67FW3GhuUGSIpbLLkM8mCProKkUvsKChpmPFe), men betydligt dyrare. Men annars är det sjukt prisvärda skor, tror jag köpte mina på galen rea för typ 350:-.

Länge sedan jag hade ett par Shimano SPD. Men vill minnas att de var trånga. Jag har 45 i vanliga skor(46 sist på shimano SPD-skor), 45 1/3 på Five Ten(Adidas) och 45 nu på Roost. Skulle säga att gå på storleken du har på vanliga sneakers typ... Nackdelarna med skorna är att "mocka"-delarna drar åt sig smuts/väta och att limningen har lossnat lite mellan just mockan och sulan/tåskyddet. Så tror väl att "Syn"-modellen kanske är bättre (https://www.tradeinn.com/bikeinn/en...RyzYXtwR67FW3GhuUGSIpbLLkM8mCProKkUvsKChpmPFe), men betydligt dyrare. Men annars är det sjukt prisvärda skor, tror jag köpte mina på galen rea för typ 350:-.

Jag köpte Syn av den anledningen och för att jag tyckte den är snyggare. Funkar bra när det är blött. Finns i några storlekar hos tysken, med rabatt men nästan dubbla priset.

Kan verkligen rekommendera Gore Lupra! 25% extra rabatt med koden "BFVIP25":
Själv använde jag den säkert 200 dagar per år och funkar utmärkt. Obs. att large är en US medium

På 7mesh’s hemsida är det samma priser som under Black Friday/Week. Enda skillnaden är att nu ingår frakten redan från 79 EUR, istället för som under rean 100 EUR. Å vilken TUR att man inte hann slå till.

Tillbaka
Topp