Black Week Black Friday erbjudanden & diskussion

eucalyptus

Aktiv medlem
Eftersom fyndtråden ej är för diskussion men några gärna vill prata av sig så tänkte jag att den årliga black friday-tråden blir bättre forum för alla galna erbjudanden.

Vilka ställen har bäst erbjudanden? Hittat något särskilt? Posta och dela med dig!

XXL ser ut att ha schyssta deals på kläder och liknande

etnica

Aktiv medlem

Bele

Aktiv medlem
Bra initiativ!

Flera år sen jag köpte Shimano-skor. Har för mig att man var tvungen att gå upp en storlek jämfört med den storlek man har i vanliga skor. Stämmer det fortfarande?

Shimano SH-RX85S i brunt verkar inte vara så poppas med tanke på att den är 40 euro billigare än den gråa.

eucalyptus

Aktiv medlem
Bra initiativ!

Flera år sen jag köpte Shimano-skor. Har för mig att man var tvungen att gå upp en storlek jämfört med den storlek man har i vanliga skor. Stämmer det fortfarande?

Shimano SH-RX85S i brunt verkar inte vara så poppas med tanke på att den är 40 euro billigare än den gråa.
Det stämmer, viktigt att kolla storleken i centimeter. Mina RX8 är i storlek 45, lite stora visserligen men fanns tidigare ej i halvstorlekar. I Supacaz (samma som Specialized) så valde jag 43.5, så shimano = upp en storlek. Det ser du även när du jämför olika märker och tittar på vad varje storlek är i centimeter. Shimano är små!

Bele

Aktiv medlem

eucalyptus

Aktiv medlem
Riktigt bra pris på världens lättaste centerlock skivor! 315kr (var tidigare nedsatt till 350kr och billigaste på Bike24 är typ 40 euro) och det går även att använda en 10% rabattkod utöver. Sjukt bra pris

Schleyer

Medlem
Lyckades knipa ett GX AXS Upgrade Kit. Spanat på detta sen augusti och inte lyckats hitta bättre än 4500kr plus frakt. 3899kr (med rabattkoden) känns som ett fynd. Ska bli kul att testa!

Senast ändrad:

Westman98

Medlem
Riktigt bra pris på världens lättaste centerlock skivor! 315kr (var tidigare nedsatt till 350kr och billigaste på Bike24 är typ 40 euro) och det går även att använda en 10% rabattkod utöver. Sjukt bra pris

Legat i varukorgen ett bra tag. Nu vart det beställning! :)

WFD

Aktiv medlem
Funderade på att skaffa nya vevar till min cykel. Lite förvirrad vad som gäller kvalitetsmässigt. Ska sitta Shimano FC-MT610 på den original. Lönar det sig att gå upp något som t ex SLX FC-M7100?

JohanRR4

Aktiv medlem
Funderade på att skaffa nya vevar till min cykel. Lite förvirrad vad som gäller kvalitetsmässigt. Ska sitta Shimano FC-MT610 på den original. Lönar det sig att gå upp något som t ex SLX FC-M7100?
Möjligtvis lite lättare men jag tror personligen inte att man skulle märka någon skillnad.

eucalyptus

Aktiv medlem
Bra pris men dom är ju lika hopplösa för det, när bromskraften behövs som mest finns den inte där😅
Jag kör ännu tunnare skivor på MTB med större hål/mindre material. Där kan vi snacka att det kokar så fort det är nedförsbacke! Men det är nog också världens lättaste skivor på 89g för 180mm.
Det är lite mer material på dessa Now8 så det ska nog gå fint på en landsväg om man undviker de värsta backarna. Däremot käkar det mer bromsbelägg.

Pastor Hannes

Aktiv medlem
Nån som hittat nån billig sänkstolpe/dropperpost för 30.9mm och minst 150mm drop?
Wiggle har brand-x ganska billigt nu.
https://www.wiggle.se/brand-x-ascend-sankstolpe-100-125-mm-och-150-mm. De har även 170 mm varianten billigare än vanligt.

Bikester har crankbrothers highline 7 till hyfsat pris.

andersson.n

Aktiv medlem
Schysst rea på MB31 Royal Dropper Deore hos Allebike, kostar nu 9 900 kr jämfört med ordinarie 13 900 kr:

Demonen1

Medlem
Så med en max-budget på ca. 10-12k, finns det någon bra cykel nu under black friday i den prisklassen? En generellt bra cykel för alla väder, cyklande till butiken när man ska handla, till jobbet etc. Jag har tidigare kikat på en gravelbike och då har XXLs White som just nu ligger på 11990 kr (på rea) vara typ mest prisvärd. Är det så nu under black friday också? Tacksam för hjälp.

Topp